one shot-mr arrogant fall in love

1.2K 71 0
                                    

"Luhan hyung belanja bubble tea"minta sehun sambil membuat aegyo(itulah rutin harian sehun meminta bubble tea kat luhan)."ishhh sehun ni hari hari bubble tea nah ambil diut ni dah pergi jauh jauh"kata luhan."alah hyung temanlah hun,hun takutlah gi sorang sorang"kata sehun."x naklah sehun ingat x haritu"kata luhan.

Flashback...

Sehun dan luhan gi kedai bubble tea."mak cik nak bubble tea coklat"kata sehun."ok eh knp x belanja awek awak tu kesian dia"kata mak cik kedai bubble tea." awek saya mana"tanya sehun sedikit blur."tu kat belakang awk tu"mak cik kedai bubble tea menunjuk ke arah luhan yg sedang betulkan rambutnya"tulah awek awk"kata mak cik."what saya yeojachingu dia"luhan pergi ke bilik air."eh mak cik salah faham ni nah ambil duit ni dah anyeong"kata sehun dan terus mendapatkan luhan.....

End of the flashback

"Oh sbb tu hyung x nk gi x pelah hyung tunggu sini ye"kata sehun lalu pergi ke kedai bubble tea.ketika sehun ke kedai bubble tea luhan mengeluarkan phonenya"haish knplah aku kena gi maafkan aku sehun sbb x bagi tahu kt kau"kata luhan sambil air matanya mengalir.tidak lama kemudian sehun pun siap membeli bubble tea dan mengajak luhan pulang.

ketika di dalam kereta..... Sehun tidur dgn nyeyaknya tetiba luhan mengeluarkan sepucuk surat dan memasukkan surat itu kedalam beg sehun....tidak lama kemudian sampai di rumah luhan"sehun good bye i need to go"kata luhan dgn nada suara sedih."byelah hyung esok kita jumpalah"kata sehun dan berlalu pergi."maaf sehun x de hari esok untuk kita"kata luhan sambil air matanya mengalir"maafkan aku sehun"kata luhan lagi lalu masuk ke rumah.

di rumah sehun
"Pahallah hyung cakap macam tu macam x leh nak jumpa selamanya"kata sehun lalu tidur.

Pada keesokkan pagi.....

Sehun bangun seperti biasa dia bersiap ke universiti..
"Aduh aku lupa nak kemas beglah"kata sehun lalu mengambil begnya dia mengemasa buku buku yg perlu di bawa tetiba dia ternampak sepucuk surat"surat apa ni maybe surat cinta kut"kata sehun lalu membuku sampul surat itu"aik daripada luhan kpd sehun"sehun membacanya

Surat luhan

Sehun hyung nak minta maaf.hyung harap sehun boleh maafkan hyung ye mesti sehun tertanya tanya kenapa hyung minta maafkan hmmm hyung mintak maaf sebab hyung perlu pergi buat selamanya ye dan satu lagi hyung x nk sehun sedih ye.. sehun carilah hyung baru ye..hyung nak bagitahu sesuatu ni nanti ada adik hyung datang tau kat korea nanti sehun rapatlah dengan dia tau biar jadikan couple and satu lagi adik hyung ni suka bubble tea nanti belnja dia oklah sampai sini jelah ucapan hyung

Sehun yg membaca mula sedih"knp hyung x bagitahu aku knp"kata sehun sambil air matanya megalir dengan deras.........

5 bulan kemudian...

Perangai sehun berubah dia menjadi sombong......dalam kelas dia yg paling diam

Tetiba cikgu mereka sampai...
"Bangun kelas selamat pagi cikgu"kata ketua kelas tersebut."ok duduk harini kita ada pelajar baru silakan masuk"...pelajar tersebut masuk semua pelajar lelaki bersorak.."diam!diam! Ok saya nak awk memperkenalkan diri anda ye"arah Cikgu."anyeonghaseyo song ji hyo imnida"kata ji hyo sambil tersenyum.sehun yg mulanya x nk pandang tetiba memandang ke arah song ji hyo"muka dia macam luhan"kata sehun."ok ji hyo awk boleh duduk sebelah sehun"kata cikgu.ji hyo pun duduk disebelah sehun"anyeonghaseyo song ji hyo imnida"kata ji hyo.sehun hanya tersenyum sinis "nama aku sehun asal muka kau macam luhan ha"kata sehun."oh xi luhan kan dia abang aku kenapa"kata ji hyo lalu mengeluarakn buku dari begnya."apa betul ke"tanya sehun."yelah dah dah jangan banyak tanya ok aku nak buat kejer"kata ji hyo.semua memandang ke arah sehun"peh an yeoja baru kelas kita boleh jadikan sehun x arrogant lagilah"kata salah seorang pelajar di kelas itu."oh kau arrogant eh aku hauslah keluarkan air bubble tea tetiba sehun teringat sesuatu"dalam kertas tu ada tulis adik luhan akan datang je korea dan dia sukakan bubble tea"kata sehun."weh asal kau asik sebut nama oppa aku ha oh jap nama kau sehun kn oh ni rupanya mamat ni"kata ji hyo."knp"tanya sehun."kau tahu x waktu aku kat china oppa aku x habis habis citer pasal kau katanya kau ni minat bubble tea betul ke"kata ji hyo."haah wow kau mmg adik luhanlah"kata sehun sambil memeluk ji hyo.

Sebulan kemudian hubungan ji hyo dan sehun makin rapat ada yg mengatakan diaorg ni couple dan perangai sehun berubah dah x jadi mr arrogant lagi dah

"Ji hyo aku nak cakap sesuatu"kata sehun sambil menarik tangan ji hyo kw bumbung sekolah"sudikah engkau menjadi kekasih hatiku"kata sehun walaupun dia malu but dia buat buat arrogant sikit"sudi"kata ji hyo.

Sejak haritu mereka menjadi couple.....

"Awk cuti ni nak x kita gi china"kata ji hyo."ok jugak"jawab sehun...

Skip persiapan

Mereka pun pergi ke china..

Sehun dapat berjumpa dengan hyung kesayangannya....

"Sehun khawin jelah dengan adik hyung"kata luhan."ok cpt cpt tau"kata sehun....

Tidak lama kemudian mereka pun berkhawin....

1bulan kemudian...

Ji hyo berlari ke tandas sehun follow ji hyo."awk awk ok x"tanya sehun."x"jawab ji hyo lemah sehun membawanya ke hospital....lps periksa
"Knp dgn isteri saya doktor"tanya sehun."tahniah isteri encik mengandung"kata doktor sehun yg mendengar telompat lompat....

9 bulan kemudian..

Ji hyo pun bersalin mereka daoat seorang bayi yg comel mereka menamakan anak mereka oh lulu(ada ke org buat nama macam tu)sempana nama luhan mereka hidup bahagia

(One shot)Mr Arrogant Fall In LoveWhere stories live. Discover now