1) Adevaratele bijuterii ale printesei.

231 4 4
                                    

Era odata,mai demult,o printesa mica si foarte frumoasa,care traia impreuna cu parintii ei,regele si regina. Locuiau intr-un palat minunat. Micuta printesa era foarte fericita. Ea avea o comoara intr-o caseta,in care pastra niste bijuterii stralucitoare de-ti luau ochii ni alceva. Erau acolo nenumarate lantisoare,bratari si inele care sclipeau,reflectand toate culorile curcubeului. Toate bijuteriile erau din aur si argint,foarte mestesugit alcatuite. Trebuie sa stim ca micuta printesa tinea intr-un mod cu totul special la caseta cu bijuterii,pentru ca erau numai ale ei si nimeni nu mai avea una la fel. De aceea,oriunde mergea,ea isi lua neaparat si caseta cu bijuterii.
Intr-o zi insa,nu se stie cine a ascuns caseta printesei. Biata printesa se simtea foarte nenorocita,pentu ca-i disparuse caseta si nu stia cum ar fi putut face sa o primeasca inapoi. Era atat de dezamagita si de suparata,incat a incetat sa mai rada,a incetat sa se mai intalneasca si sa se mai joace cu prietenii ei. Statea tot timpul posomorata si inchisa in camera. Cu un cuvant,printesa se schimbase de tot. Mama ei,regina, a intrebat-o de mai multe ori ce s-a intamplat,dar ea nu stia cum sa-i explice ca cineva i-a ascuns caseta cu comoara.Si printesa nu mai avea chef de nimic.
Intr-o noapte,in timp ce plangea cu disperare in camera ei,i-a aparut in fata ochilor zana ursitoare care a intrebat-o
- Ce ti s-a intamplat,mica printesa?
- Cineva mi-a ascuns bijuteriile,a suspinat printesa cea mica.
Nu stiu deloc cum sa fac sa le gasesc.
Auzind acestea,ursitoarea a zambit si a facut peste printesa un semn magic cu bacheta ei fermecata,zicand:
- Ceea ce vrei tu sa gasesti, se afla chiar in tine insati. Priveste cu atentie inauntrul tau si vei gasi adevaratele bijuterii la care trebuie sa stii. Multi nu-si dau seama ca au aceasta putere de a se privi pe dinauntru. Ei nu se uita niciodata inauntrul sufletului lor,asa ca nu se cunosc si nu stiu ce calitati au,calitati care sunt mai pretioase decat bijuteriile. Daca tii la propia ta fiinta,cu toate calitatile pe care le ai,vei avea puterea sa te vezi cu ochii mintii tale. Semnul magic pe care l-am facut asupra ta te va ajuta sa descoperi acest lucru.
Apoi zana isi lua ramas bun si disparu deodata,tot asa cum aparuse.
In chip minunat,exact dupa prevederile zanei ursitoare,mica printesa a descuperit cum sa se uite cu ochii mintii inauntrul propriului ei suflet si sa descopere acolo o comoara cu totul deosebita de bijuteriile din caseta. Din ziua aceea,a parasit camera in care se inchisese cand era suparata si i-a cautat pe ceilalti copii,carora sa le daruiasca proetenia ei. Din acel moment,plina de fericire ca si-a recuperat adevarata comoara,mica printesa n-a mai permis nimanui sa i-o fure din suflet,iar toti ceilalti o iubeau foarte mult pentru bunatatea si prietenia ei.

Basme Pentru Copii Si Adolescenti.Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum