17. Volná hodina

7 2 0
                                    

"Ahh za dva dny tu máme ples" povídal Aaron když jsem si chystala na druhou hodinu.
"Hrozně se na něho těším, ikdyž jsem nervózní až na zadku" řekl a pak hlavu položil na stůl.

Podívala jsem se na něho a pak jsem zaslechla jak se Amberline s Anabellou bavily zase o mně. Tak jsem poslouchala..

"Myslíš, že půjde ta Eleanora s tím z druháku?"
"Nevím, ještě je tedy ten korejec. A nebo Aaron"
"S Aaronem ne, ikdyž je asi jediný co sní bude tančit."
Smích.
"Hmm. Určitě půjde s tím červenovlasým? A ským jdeš ty? Já jdu s Jackem včera mně pozval a..."

Slyšela jsem dost. Nevím proč ty dvě slepice tolik baví se bavit o druhých. Nejdu s Michaelem. Ani Banrim ani Aaronem. Půjdu sama. Nebo tam možná půjdeme jako parta.. Proč ty pomluvy pořád poslouchám. Asi pro pobavení.

"Nojo Aarone, jdeš s někým?" vzpomněla jsem si zeptala jsem se ho, ikdyž pořád ležel rozpláclí na lavici.
Aaron zvedl hlavu a podíval se na mně.
"Ne" řekl jen a pokračil rameny. Trochu se mi ulevilo. Banri s Emily určitě s někým půjdou a Michael nejspíš taky. A úplně samotné se mi tam taky nechtělo.
"Myslel jsem že půjdem jako parta, ještě s Banrim, Emily a s tim tvym" řekl ještě a úplně se narovnal.
"Michaelm." odsekla jsem možná až moc přísně. Ale nelíbí se mi, že je to "ten můj"
"Jo" řekl Arron a omluvil se.
Líbí se mi tam jít jako parta. S takovouhle to bude zábava..
***

Asi po třech hodinách byla volná hodina. Popravdě jsem celý tři hodiny jen myslela na to, že nemám šaty. Asi pojedu hned po škole, peníze mám, takže se nemusím stavovat domů.

Venku bylo zase pěkně tak jsme šli s Aaronem na trávník jako minule. Banri s Emily tam už seděli a mávali na nás. Zajmá mě kde je Michael. Zůstal kvůli kocovině doma? Nebyl ani jednou u okna.

Došli jsme za něma, pozdravili jsme je a poslouchali o čem se baví.

"Ahh Banri, nemusíš se pro mě stavovat dáme někde sraz nebo tak!" řekla Emily a Banri jen zaskučel.
"Jdete spolu?" zeptal se Aaron a upravil si černé hodinky.
"Skym jinym než stimhle!" řekl Banri a dal Emily ruku kolem ramen a rozcuchal jí.
"Banriiiii" zapištěla Emily a vlasy si upravila.
Bavilo mně je takhle pozorovat. Takový kamarádský vztah mezi holkou a klukem se jen tak nevidí. Byli moc roztomilí..

"Co řveš" řekl za Emily Michael s rukama v kapsách. Ah takže je ve škole. Asi byl celej den jen ve třídě.
Emily se na něhl otočila a usmála se
"Promiň ale když je Banri idiot s furt mi je cucháá" řekla a praštila Banriho do ruky.

Michael Emily obešel, odhodil tašku a sedl si vedle mně.
"Eleanor" řekl úplně vážně a díval se do země. Chce se bavit o verejšku?
"Ty" začal a my všichni čekali co z něho vypadne.
"Ty nemáš šaty" řekl a vážný tón se udržel. Protočila jsem očima, protože šlo jen o tohle.
"ELEANOR PLES JE ZA DVA DNY" vykřikla Emily a po čtyřech se připlazila za mnou. Chytla moji ruku a začala si ji prohlížet. Potom vzala mojí tvář do rukou a zkoumala ji.
"Co děláš Emily" zeptala jsem se ji a hned na to jsem oddělala její ruce od mé tváře.
"Zelený očka, porcelánková pleť, dlouhé, tmavé trošku rozcuchaně kudrnaté vlasy.." začala mně popisovat a když mluvila o mých vlasech, Aaron je vzal a prohlížel si je. Sykla jsem na něho a on je zase pustil. Jsem háklivá na svoje vlasy.

"Úplně vím který" řekla a zamávala pěstí jako kdyby něco vyhrála.
"Po škole jedem nakupovat" řekla nadšeně Emily.
"Ah, super, už jsem byla fakt nervózní" řekla jsem a oddychla si. Emily se zatím odplazila za Banrim a ten prohlásil že se přidá.
"Já taky" ozval se Michael a já se na něhl otočila.
"Ne!" řekla rychle Emily a podívala se na mně.
"Pro tebe to bude překvápko" řekl Aaron a Michael protočil očima.
"Proč" řekl otráveně Michael a já jen pokrčila rameny, ikdyž jsem věděla, že ta otázka není mířená na mně.
"Ty taky ne Aarone" prohlásil Banri a pak se zvedl. Emily se pak zvedla hned za ním.
"Jdeme s Emily dřív do třídy, máme schůzku s Richardem, pomůže nám s projektem na zítra" vysvětlil Banri a pak se rozloučili a odešli.
"Taky musím běžet. Zahlídl jsem tam Avery. Šušká se, že mně chce pozvat na ples. Tak se jdu schovat. Ah sakra támhle je!" zaklel Aaron a ukázal na krásku v bílých šatech a s dlouhým copem. Proč s ní Aaron nechce? Vypadá mile.

Jakmile Aaron utekl, Michael se rozvalil na ztrávník.
"Bolí mě celej člověk, Nesnáším svět" pronesl depresivně a rukama si přikryl oči před slunkem. Přitáhla jsem si kolena a objala je rukama. Podívala jsem se na něho a usmála jsem se když jsem viděla jak vypadá ta červená barva na takovým světle.
Zase jsem odvrátila pohled do předu a dívala se po lidech. "Kdo taky pije v neděli večer" pronesla jsem a Michael zavrčel.
"Nevím proč byl třídní sraz v nedělu" řekl otráveně.
"Třídní sraz?" zeptala jsem se a zase jsem se na něho podívala. To už měl ruce za hlavou sledoval oblohu.
"Jo" přitakal Michael a já čekala jestli k tomu ještě něco řekne.
"Lidi ze základy se chtěli vidět, nejdřív jsem prohlásil že je to sračka" vyprávěl Michael a pak se posadil a zahleděl se
"no ale pak jsem zjistil, že jsem zvědavej a neděle volná.." pokračoval a pak se na mě otočil. "No, znáš to" řekl a usmál se na mně svým Michaelovským úsměvem. Prohlížela jsem si ho a pak jsem se začala červenat, když jsem si vzpomněla naši konverzaci ze včera. Odvrátila jsem pohled a on se zasmál.
"Co je" řekla jsem otráveně a kolena si přitáhla víc k tělu.
"Nic" řekl Michael, ještě pořád se trošku smál. "Asi jsem mlel docela blbosti co?" jakoby věděl o čem jsem přemýšlela.
Blbosti.
Podívala jsem se na něho abych viděla jeho výraz. Tvářil se uvolněně a měl svůj línej úsměv.
"Náhodou" řekla jsem a natáhla nohy a opřela se o ruce. "Náhodou mi to všechny ty tvoje řeči fakt lichotily a byly milý" dokončila jsem myšlenku a Michael se začal smát.

"Ten alkohol dělá fakt divy" pronesl a pak se zvedl a natáhl ruku abych vstala taky. Podívala jsem se na něho do sluníčka a pak ruku přijala.

Byla jsem oproti Michealovi hodně malá. Teda, já byla malá oproti všem. Ale Michael je aj celkem vysoký. Podíval se na mně přičemž musel trošku sklonit hlavu a usmál se. Já šla s chladným výrazem a dívala se dopředu. Teda, to není "chladný výraz". Prostě se tak tvářím, ale když mi všichni okolo říkaj že je chladnej tak už jsem to přijala.
"Si celkem maličká" řekl a já jen zavrčela. Nemám ráda tyhle poznámky. Slyším je všude a pořád. "Kolik ti je? Nejsi nějaka malá?" nebo "proč seš tak malá? To je divný" a "Ty už nerosteš?".

"Je to roztomilý" dodal a já zakoulela očima. Být roztomilá je sice pěkný, ale mně to zas tak nevyhovuje.

Když Michael viděl moji otrávenou reakci zmateně se na mně podíval.
"Co? Vždyť být roztomilá je pro holku dobrý ne?" řekl a zmateně máchal rukama. Já se zastavila a otočila se na něho. Stáli jsme celkem blízko a já se musela dívat nahoru abych mu viděla do očí. "Někdy být roztomilá má svý nevýhody" začala jsem a on se pořád tvářil trochu zmateně. Vydechla jsem a pokračovala: "Lidi mně neberou vážně. Nemaj respekt. A navíc jsem první obětí na znásilnění" řekla jsem zvedla prst. Michael naklonil hlavu a na chvíli se zasmál, ale pak se na mně podíval starostlivým výrazem.
"Hmm máš pravdu, je to pro tebe ve světě hodně nebezpečné.." řekl a pak se přiblížil ke mně aby mě mohl objat a zakrýt mě svým tělem na znak toho že mně chrání.
V duchu jsem protáčela očima jak zběsilá a tady jsem Michaela jen silně odstrčila. Co ho to popadlo, dělat mi na chodbě ve škole živej štít. Lidi se dívaj.

"Achjo, já to tady náhodou zvládám úplně skvěle. Umím si poradit"

Zvládám a s snažím se, ale stejně chci aby mi byl na blízku.

StrangerKde žijí příběhy. Začni objevovat