Chapter6

1.1K 104 11
                                    

*MIN YOONGI*

Aku menunggu panggilanku dijawabnya. Dan akhirnya. Dia menjawab panggilanku!

"Yoboseyo?!" Sapanya. Aku trsenyum mendengar suaranya tanpa ku sedari. "Yoo Jiae?!" Soalku dan kedengaran seperti seseorang batuk di corong telifon.

Adakh dia trkejut mendengar suaraku? Dia tidak menyangkakah yg aku bakal menilifonnya?!

"Y-Yoongi?!" Katanya kedengaran seperti trkejut bunyinya! Makin trsenyum lebar aku jadinya.

"Kau dimana?!" Soalku. Malas mahu membuang masa brtanyakn benda yg tidak penting!

"Ermm..ermm..Halyang Park?!" Aku yg trsenyum tadi terus hilang senyuman ku itu. Mataku membulat besar mendengar apa yg dikataknnya!

"Hal-Hal apa?! Halyang Park?! Yahh! Jauhnya kau pergi! Gilahkah pergi jauh² hah!" Jeritnya yg mungkin memekakkn telingnya itu.

Aku mmng mcam ni kalau dah trkejut! Automatik aku akan menjerit! Siapa mangsanya lantaklah. Padan muka dia!


"Aishh kalau awak call saya hanya disbabkn nk menjerit ja! Lebih baik tak payah. Awaklah yg gila! Call saya lepastu jerit mcam nampak hantu di depan awak tu sudahlah malas nak layan orang mcam awak ni!"

Tutt! Tutt! Tutt! Aku melihat skrin phoneku. Panggilan sudah dimatikannya. Ok. Dia marah² aku lepastu dia end call mcam tu ja?

Heh ingat kau boleh lari dari aku kah Yoo Jiae! Sorry. Ni Min Yoongi lah! Kau tak kenal lagi aku ni siapa kejap kau!

Aku mendail 6bernya sekali dan lagi dan phone ku tekup ke telingaku semula. Lama kemudian..panggilanku dijawab juga!

"Yakk Yoo Jiae! Siapa suruh kau matikan panggilan hah!" Marahku sebaik saja panggilanku dijawabnya. Kedengaran seperti suaranya melepaskan keluhan.

"Yahh Yoongi sshi. Kalau awak call saya tanpa apa² sbab! Saya minta jganlah call atau ganggu saya lagi. Awak ni dah kenapa asyik call saya?! Ganggu saya huh? Saya penatlah. Saya belum jumpa tahu mana² hotel atau rumah untuk menginap! Tolonglah. Saya merayu. Jgan call saya kalau tak ada sebab!"

Katanya seperti malas melayanku. Aku mengendahkn saja kata²nya itu. Langsung aku tak kisah dia penat atau apa ka asalkan dia jawab panggilan aku ni!

"Yahh Cik Yoo. Kau fikir aku kemaruk sangatkah nak call kau ni huh? Habiskan kredit aku ja call kau tanpa sbab! Aku call kau pun sbab kau ada tinggalkn nota di bilik yg kau tumpang ni kan? Aku dah baca nota tu dah. Ni lah sbabnya aku call kau ada faham Cik Yoo?!"

Kataku dgan malasnya! "Ne?! Nota? Oh! Nota tu? Jadi..awak nak ambil saya sebagai maid awakkah? Jinjjayo? Omo gomawo Yoongi ahh!" Katanya dgan nada gembira!

Aigoo dia ni! Masa bila yg aku cakap yg aku dah ambil dia sebagai maid aku huh?! Aku tak cakap apa² lagi dah happy aigoo!

"Yahh Cik Yoo! Aku tak ada kata apa² lagikan? Yg kau memandai buat keputusan kata aku setuju untuk ambil awak kau sebagai maid tu dah kenapa?! Janganlah jadi bengap sangat Cik Yoo! Dengar dulu apa yg aku nak katakn ni!"

Haa! Kan dah keluar perkataan yg tak sepatutnya. Sorrylah ya sbab kata² aku ni kasar! Aku mmng mcam ni.

Tak ada adab langsung even dgan yeoja. Fikir aku ni apa senang² nak brmanis muka depan yeoja ja huh? Sorry ok. Aku ni swag ya! Swag!

"Haishh. Iyalah²! Apa yg awak nak katakn tu? Cepatlah! Saya tak ada banyak masa ni!! Palli!!" Katanya dan membuatkn aku mengeluh mendengarnya.

"Haishh. Kau pastikah nak bekerja dgan aku ni? Kau tahu kan yg mulut aku ni mcam mana? Mesti tak sampai seminggu nanti kau dah nak berhenti kerja sbab tak tahan dgan aku! And one more. Betul kau tak kisah aku bayar berapa pun asalkn aku bayar gaji kau dan kau ada tempat tinggal? Kau pastikah dgan semua ni?!"

Soalku brtubi-tubi. Aku perlukan segala jawapannya dan jawapannya mestilah kedengaran yakin dan aku juga akan yakin dgannya dan turut mempercayainya.

"Hmm! Ya! Saya pasti yg saya nak bekerja sebagai maid di rumah awak. Tak kisahlah perangai awak mcam mana asalkn saya dibayar gaji setiap bulan dan ada tempat tinggal dan tak kisah bayarannya berapa. Asalkan saya dapat bayaran! Itu ja yg saya perlukan!"

Katanya dan membuatkn aku brfikir sejenak. Ok. Aku dengar yg dia ni mcam trdesak perlukan duit sangat ni dah kenapa?! Dia ada masalahkah atau dia ni mata duitan huh? Apa² ajalah! Mlas aku nak ambil tahu!

"Ok baiklah. Kau tunggu disitu! Jgan ke mana-mana! Tunggu aku dtang! Kalau aku tak nampak kau disitu! Aku pergi tinggalkn kau eh! Tunggu tau! Jgan brgerak langsung!"

Pesanku dan terus mematikn panggilan. Aku mula brjalan keluar dari bilik itu dan menuruni anak tangga dgan laju. Kunci kereta ku ambil dan aku keluar dari rumah menuju ke keretaku.

*YOO JIAE*

Aku sdang dduk di sebuah bangku ditaman itu sambil mendengar lagu menggunakn earphone. Dasi Run~Run~Run~Kepalaku mula brgoyang mengikut rentak lagu.

Boleh aku katakn. Ni salah satu lagu fav aku dan aku suka tarian dorang kali ni! Shekshi hohoh! Lagi² namja yg rambut wana hijau tu ka? Putih² tu! Comel! Tapi..dia nampak swag atas pentas hmm!

"Haishh! Manalah si mulut leser ni! Tak sampai lagi kah? Brjanggut ha aku tunggu aigoo!" Keluhku dan melihat skrin phone ku. Mungkin ada mesej masuk ka dari dia? Kereta rosak ka. Apa ka?

Bebelku di dlam hati dan ketika itu juga. Phone ku brgegar menandakn ada mesej masuk! Haa! Kan aku dah kata! Mesti dia hantar mesej punya! See! Anda baru saja menerima mesej daripada Pikcik brmulut leser! Haa! Dia lah tu!

Aku mengslide(?)phone ku dan icon mesej ku tekan. Mesejnya ku buka dan membacanya.

[Ahjusshi Mulut Leser]
-Yah! Kau dimana? Aku dah sampai ni! Mana kau?! Tak nampak pun?!

Aku mengeluh membca mesejnya itu. Nak cari aku pun susah ka? Heii! Kau fikir kau raja minta aku dtang kepada kau dan cari kau dgan beg aku yg berat ni?! Mmng tak guna langsung majikan mcam ni! Minta aku bekerja dgannya tapi nak cari aku pun susah! Aigoo!

From:Jiae
-Saya ada ja dkat² sini! Carilah cepat! Saya panas tahu tunggu awak punya lama disini! Palli!!!
To:AML(Ahjusshi Mulut Leser)

Mesej ku hantar dan menunggunya balas 1 minit..2 minit..3 minit..4--Pinnnnn!!! Bunyi hon yg begitu kuat sekali mengejutkn yg sdang menunggu mesej dari Yoongi.

Aku memandang kereta dihadapanku. Tingkap kereta diturunknnya. Niatku mahu meningking orang di dlamnya tetapi trbantut kerana orangnya adalah Yoongi!

*T B C*

Vote★Komen✔Thankss~!!

#AuthorYumi!

Love You Once Again||Suga Malay FF||[[-COMPLETE-]]Where stories live. Discover now