Dizi/Film Kurgusu Çalan Yazarlar

233 27 2
                                    

Merhabalar, bu bölümü çok önceden beri karşılaştığım bir mesele olduğu için yazıyorum. Umarım doğru anlaşılırım. Siz de lütfen beni doğru anlamaya çalışın ^^

Bu kitabı yazmaya başladığım bölüm konularını biliyorsunuzdur belki. Yazılan aynı konular, sürekliliği olan klişeler hakkındaydı çoğu. Ama bu sefer yazardan çalınan konulara değil de başka taraftan olanlara bakacağız.

Çalıntı konuların başından alayım. Kitapların birçoğunda rastlamışsınızdır. 'Kore dizisi/filmi çalıntıları'. Özellikle lise kurgularında.

Herkes Kore dizisi izlemez. Herkes Kore dizisi de bilmez. Ama şöyle de bir gerçek var ki illâ ki tanıdıklarınızdan izleyen, takip eden vardır. Siz bilmiyor olabilirsiniz tabii.

Kitapların hepsine dizilerden çalıntı demiyorum şu an. Sadece Kore dizilerinden olmuyor bu çalıntılar ayrıca, her türlüsünden var. Toparlamaya çalışacağım.

Eğer bir kitap yazmaya başlıyorsanız konusunun tutunacak bir şeyler olması gerekir, en azından okunmasını gerçekten istiyorsanız ki istersiniz eminim. Konu ne kadar ilgi çekici ve güzel olursa o kadar iyidir.

Ama o konunun daha önce yazılmış mı, dizilere-filmlere uyarlanmış mı olduğunu araştırmak tamamiyle yazara kalmış bir şey.

Neden mi? Resmî ve popüler yazarların da oldukça sık karşılaştığı bir durum aslında. Adamın belki o yazardan haberi bile yok ama düşündüğü kurgu daha önce zaten yazılarak milyonlar satmış. İşte burada düzgünce araştırıp bilgi edinmek devreye giriyor.

Sen eğer bir kurguyu yazdıysan ve o konu bir dizininkiyle fazlasıyla benzeşiyorsa okuyucuların buna tepki göstermesi çok doğal. Direkt sana konu çalan yazar damgasını basarlar. Kimseye bunu tek tek açıklayamazsın çünkü. Herkes kendi fikrine yatanı destekler.

Gerçekten çalıp da 'Ben daha önce adını bile duymadım onun' diyeni de var; araştırmadığı için 'Ben öyle bir şey bilmiyordum ki' diyen zavallı yavrucaklar da. Garibim bilmiyormuş, ne yapsın...

Ama ben okuyucular uyardıktan sonra kurguda hafif de olsa değişikler yapılması taraftarıyım.

"Diziyi izlemeyenler de vardır, bunu ben bir kağıda dökeyim, sonra da 'Ben diziyi bilmiyordum ki' der geçiştiririm ama sonuçta kitabım popüler olur." diye düşünenler var. Tabii ki varlar yani, gayet sinsice ayarlanmış bir plan. İzlemeyenler de izleyip olayı anlayanlara eleştiriler yağdırır ve yazarı savunur, yazarın da canına minnet.

Benim burada bahsettiklerim çalıp da çaldığını söylemeyenler. Ama konunun alıntı olduğunu ve yazıya dökmek istediğini baştan belirten yazarlar da var pek tabii. Onların canını yerim.

Umarım yanlış anlaşılmamışımdır ㅇㅅㅇ

Yazmak ya da Yazmamak ♧ ELEŞTİRİ K.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin