BAB 13

154 4 0
                                    

"Sela..err" Ayden jeling tapak tangan kirinya.

"Err selamat pagi."

Rania taktau nak senyum atau nak apa. Ayden cakap selamat pagi?

"Can I join you guys today?"
"Yessssss!!" belum apa apa Iris dan Thia sudah laju memberi persetujuan.

Rania hanya menjeling pada gadis berdua itu. Mereka hanya tersengih. Tak tau malu betul!

Ayden ketawa kecil. "I bring some hot chocolate." Ayden angkat kotak kecil berisi empat minuman panas. Laju Iris dan Thia menghampiri. Cawan disambut. Hanya Rania yang masih pegun.

"So, are we going with this car?" Thia menyoal sambil jari lurus menghala ke arah kereta hitam mewah, kereta apa Rania kurang pasti. Dia memang gagal dalam mengenal jenis jenis kereta.

"We'll be waiting inside." Melihat anggukkan Ayden, Iris bersuara. Laju tangannya memaut tangan Thia. Keduanya masuk ke dalam kereta dan menutup pintu rapat. Cehhh. Apa punya kawan. Ada ke patut tinggal Rania sorang sorang. Tinggallah Rania dan Ayden, melewati kecanggungan.

"Selamat pagi, princess." Ayden ulang. Kali ni lebih lancar. Tanpa melihat tapak tangan. Rania percaya, mesti Ayden tulis ucapan 'selamat pagi' dekat tapak tangan. Hiks.

"Selamat pagi. Ayden. What are you doing here? How do you know I'm here? When did you arrive here? What makes you come here? What....."

"Ohhh wait wait. Too many questions! Well, it do take some effort to be here, I can say..."

"Effort? What kind of effort?"

"I found your instagram and I....."

"Stalking?"

"I'll prefer to call it as investigation."

"What kind of investigation is thattttt?" Rania mengerut dahi. Macam macam hal si Ayden ni. Tersentuh juga hati Rania.

Haihh. Ayden memang buat hidup dia macam roller coaster. Semalam sibuk minta nombor handphone tapi tak contact tup tup pagi ni main muncul je depan mata.

"Love Investigation." Ayden ketawa diikuti Rania. "I found your picture in front of this quest house, I asked my manager, Tae Hoon to find this location and thanks to him, I'm here."

"So what did you give him in return?" Rania menyoal. Dalam hati mengkagumi kecekapan Tae Hoon.

"A day off."

"Why didn't you just call and ask me?"

"I don't want to push you too hard. I'm afraid you'll pack all your things and leave. I don't want you to leave and I don't want you to feel creepy."

"So do you think by doing this I'm not scared?"


"Did I scared you? I'm so sorry. I didn't mean to scare you." Ayden mula menggelabah. Dia tak ada niat nak takutkan Rania. Ini masalah hati. Hati dia yang bersungguh mahukan Rania. How to express it without being creepy?

Rania ketawa melihat wajah gelabah Ayden.

"I do feel a little scared but a little scare won't harm, do they?" Tawa Rania masih bersisa. Ayden masih belum bersuara.

"Plus everyone will be willing to be scared by Kim Ayden for God sake." senyuman mula terukir di wajah Ayden sebelum dia mula ketawa. Lega Rania tak marahkan dia.

"Glad to hear that. So shall we?" Ayden mendepa tangan ke arah pintu hadapan kereta. Mempersilakan Rania.

"But wait." suara Ayden yang tiba tiba, membantutkan langkah Rania.

"I've something for you. Come." Ayden menggamit Rania ke arah bonet belakang kereta. Rania termangu. Apa pulak kali ni?

Ayden tekan satu button, bonet itu terbuka sendiri. Tiga biji belon helium berbentuk love, transparent dengan kertas berwarna diisi didalamnya terapung apung di udara. Kalau bukan kerana pemberat yang diikat pada talinya, pasti belon itu sudah terbang ke langit.

Kotak berisi minuman yang setia Ayden pegang dari tadi diletakkan ke dalam bonet. Ayden keluarkan sejambak jambangan bunga peonies berwana peach. Cantik!

Dengan sebelah tangan memegang jambangan bunga dan sebelah lagi memegang belon, tiba tiba Ayden melutut depan Rania! Dia nak melamar Rania ke? Oh man. Dah nak happy ending ke? Hati Rania berbunga bunga.

"Will you..."

Jantung Rania makin laju macam baru lepas lumba lari.

"..be my.."

Yes. Yes. Hati kecil Rania sudah menjerit memberikan jawapan.

"..theme park date?"

What? Theme park date? Tu je ke? Mati mati Rania ingat nak melamar dia ajak kahwin. Ish Ayden ni. Pipi Rania sudah kemerahan. Malunyaaaa!

"Rania?"

"Yes. I would love to." Rania menghadiahkan senyuman buat Ayden. Dia menarik hujung winter coat Ayden, menyuruh lelaki itu bangun. Bunga dan belon disambut.

Nasib baik Ayden tak tau apa yang Rania fikirkan, kalau tak mana Rania nak letak muka.

"You're thinking I'm proposing you to be my wife, don't you?"

"No I'm nott!" Rania terjerit kecil. Terkejut dengan tekaan Ayden yang sangat tepat.

"And you're blushing! Am I right?" Ayden ketawa. Seronok mengusik Rania.

"No. I didn't think about that at all..." Ayden memang mind reader ke apa? Lantak. Rania tak ingin nak mengaku.

"..by the way, are saying we going to a theme park?" Laju Rania ubah topik.

"Yes. Why? You didn't like theme park?" Ayden sedikit gelabah. Mana tau kalau kalau Rania tak sukakan theme park. Dia pon memandai buat plan tanpa bertanya.

"No. I love theme park. I really loveeee theme park. But I don't think you suppose to go to theme park."

"Why can't I?" Ayden garu dagu. Tak faham kenapa dia tak boleh ke theme park. Salah ke?

"Ayden, you're Kim Ayden. Theme park is always packed with people. You'll be surrounded in no time. I bet you can barely move."

Ayden tersenyum. Ambil berat juga gadis di depannya ini.

"Not to worry, Princess. Kim Ayden is a normal human being too. Plus, I already rent the whole theme park."

Rania terkelu.

"You what? Rent?!"

Putera Impian Milik CinderellaWhere stories live. Discover now