LYN

1.1K 62 10
                                    


"KENAPA kau suka sibuk kat aku?"

"Entah. Aku suka kau kot."

"Ish, aku tak suka kaulah."

"Alah...nak wat camne. Aku tak boleh nak paksa kau suka aku. Mustahil tu."

"Kau pergi baliklah gila."

"Balik? Eh, awal lagi kot. Sekarang ni baru pukul 10. Takkan nak balik dah?"

"Sebab baru pukul 10 lah aku suruh kau balik."

"Pasal apa pula?"

"Yelah..baru pukul 10 pagi perangai kau dah annoying macam ni. Kalau tengah hari karang, tak ke macam musibat perangai kau jadinya?"

Dia terus berjalan pergi. Kemudian berhenti bila tangannya ditarik semula.

"Ish, kau nak apa lagi?"

"Aku nak kaulah."

Lyn mendengus. Aku tersenyum. Memang suka jadi psychopath macam ni.

"Ed, kau nak apa ek? Kau suka kacau aku, sebab apa ek?" Lyn menyoal.

"Kau tak nampak ke jawapan dia?"

"Tak. Tak ada pun. Kat mana? Kat mana jawapan dia?"

Aku senyum lagi. Wajahnya aku pandang. Ya Allah, kenapalah muka kau ni lawa sangat Lyn? Kenapa muka kau ni comel gila bila kau buat muncung macam tu?

"Lyn, cuba kau tengok, cara aku layan kau. Berbeza tak? Cara aku layan perempuan lain dalam kelas ni, tak semesra aku layan kau. Cuba kau tengok, kebanyakan perempuan dalam kelas ni, aku tak layan pun. Sebab apa, sebab diorang gedik. Kau tak, kau lain. Kau special, sebab tu aku suka dekat kau." Terangku panjang lebar. Mengharap sangat yang dia akan dengar dan faham. Sekurangnya.

"Ed, kau pergi cari orang lainlah. Kau tak payah cakap dengan aku. Aku nak pergi ni. Cikgu Mus dah panggil tu. Karang aku kena denda lagi." Balas Lyn lambat.

Aku tahu, dia mesti dengar apa aku cakap tadi dan aku tahu dia faham maksud kata-kataku itu cuma...dia buat-buat tak faham. Itu yang fuck up tu.

Lyn ni librarian. Dialah antara librarian yang paling comel dekat sekolah ni yang aku pernah tengok. Ya, aku memang suka dia. Aku akui benda tu tapi...tengoklah tadi... cara dia layan aku. Macam dia tak appreciate aku langsung.

Tak. Aku tak putus asa pun bila dia buat macam tu. Biasalah. Perempuan, dia mesti kena jual mahal sikit mula-mula. Lama-lama, dia okeylah nanti bila dia mulai nampak kesungguhan lelaki tu. Ain't girls??!

Tanpa banyak kata lagi, Lyn terus blah dari situ. Woii...kau blah macam tu je. Tak nak cakap apa-apa ke? Say hi ke, goodbye pun tak apa. At least kau ada bagi respons. Ni tak, kau blah macam tu je.

Lyn telah pun menghilang dari pandanganku dan terus beredar memasuki perpustakaan sekolah. Hmm...memang dia tak nak wish apa-apa kat aku pun. Lols. Terima jelah Ed. Tak ada siapa suka kau. Hahaha!

Aku pula terus berjalan masuk ke kelas semula. Haih...bilalah aku dengan Lyn boleh bersatu sebagai kekasih? Ke...aku tak boleh langsung lalui saat itu? Hish..susahlah centu. Aku suka kot dengan Lyn tu. Tapi... Hmm lantak. Aku terus melangkah ke kelas ku.

*******

Petang hari dalam pukul 1 tu, aku balik ke sekolah macam biasa. Tapi...apa yang luar biasanya ialah...masa aku lalu depan stage dekat tapak perhimpunan, aku nampak Lyn tengah kena marah dengan Cikgu Mus. Musibat kau Mus. Watpe mung maroh crush aku?

Aku, tanpa berfikir panjang terus mendekati stage tersebut dan semakin dekat, aku dapat dengar apa yang jadi sebenarnya. Memang Lyn tengah kena marah dengan Cikgu Mus pun. Tapi tak tahu pasal apa. Aku dengar dari jauh.

Lyn, Aku Suka Kau!Where stories live. Discover now