Keesokan harinya....
Bomi pun bangun dari tidurnya disebabkan jam loceng yang memekikkan telinga cantiknya itu.
Bomi:HUARGHHHH!!!//bangun//.perghhh!!kenapa @#$%$^#*@!//merepek//
Bomi masih mamai dengan keadaan yang boleh dikategorikan hantu kuntilanak punya cucu.
Bomi:Dah pukul berapa nih hah?//tengok jam//..Haih lama lagi..baru pukul 9:45 pagi.Lek ah dulu..
Bomi menyambung semula tidurnya dan....
Bomi:HAH?!!.9 lebih dah?!!!WOI aku dah lambat nih siaaa..anak dara apa bangun lambat nih!!apa nak jadi ngan kau ni Bomi oii..suka sangat terlewat bangun..tapi seingat aku,aku selalu kunci jam pukul 8 pagi..macam mana pulak aku boleh bangun pukul 9 lebih nih aduhmaaa!!harimau dalaman aku punya pasal lah nih penyebab bangun lambat.Elok2 jadi harimau berubah jadi beruang pulak..//merepek sekali lagi//..//marah diri sendiri//..ARGHHH!!!..//memekik sorang2 sekali lagi --"//
(Author:Ape benda lah kau nih Bomi?Teruk betul perangai binatang dalaman kau nih.-.-".Haih..nasiblah kau dapat skrip macam nih..Nanti orang ingat kau michin..MUAHAHA!)
(Bomi://nangis tak berlagu pastu datang lagu Baby Don't Cry entah dari mana ada//..//meroyan sorang2//)
*Sorry for Bomi's fans..just kidding from head to knee..XD*
Selepas mandi...(takkan lah nak citer dalam bilik air nak buat ape kan..haha)Bomi pun mengenakan dress paras lutut berwarna merah hati disertakan kasut tumit tinggi 3 inci dan aksesori yang ringkas tapi nampak bergaya.Tidak lupa juga dengan solekan tipis supaya nampak lebih cantik.
(Author:Pandai pulak kau bergaya ye,Bomi..Ingatkan kau ni jenis selekeh..haha.)
(Bomi:Woi kau jangan nak ngata aku ek.Sepak kau kang.Bisul punggung kau --")
(Author://berhenti gelak//.Whatt?!Jinjja nak sepak aku nih?Ok jap ek.Scriptor!.Kau buang sekarang nama Bomi dalam citer aku.Menyemak dia ni pastu tak reti hormat aku! -_-*)
(Bomi:Nyah kau nak buang aku.Okay2 aku tak buat lagi.Mian director!//tunduk 360 darjah//..*haha ade pulak 360 darjah tunduknya tuh*)
(Author:Hah tahu takut dah pegi sambung sana..//gelak senyap2//..*dia tak tahu yang scriptor tu author sendiri..author marah diri sendiri tadi haha sengaja nak takutkan dia*)
*Sorry again to Bomi's fans*
*Back to the story....*
Bomi segera keluar dari rumahnya dan menaiki kereta Lamborghini Aventador keluaran terbaru lalu meluncur laju ke hospital dimana ayahnya sedang ditahan disana akibat kejadian lepas.
Skip....
Bomi menitiskan air mata apabila dia melihat keadaan appanya yang kelihatan pucat tidak berdarah dan tidak bermaya seperti mayat.Sekujur tubuh yang bergelar seorang appa pada Bomi amat membuatkan hati Bomi sebak dan pilu.Sekeras2 sifat luaran Bomi akan tetapi dia tidak dapat berlawan dengan sifat dalamannya yang lemah lembut dan mudah menangis dalam suatu keadaan.Perlahan-lahan Bomi mendekati appanya yang tidak sedarkan diri.
Bomi:Appa..~//bergetar-getar suaranya menahan tangisan//.Ireona juseyo.(Tolonglah bangun).Tak kesian kat Bomi ke?Kenapa appa rahsiakan penyakit appa dari Bomi?Apa salah Bomi,appa?Wae?Bomi buat salah apa2 ke pada appa?Kenapa appa jadi macam ni?Suka sangat berahsia dengan Bomi sejak kejadian 8 tahun lalu.Appa berubah terus.//laju air mata mengalir//.
Masih tiada respon dari appanya yang terlantar sakit di atas katil hospital itu.
Bomi:Kenapa saudara2 appa tak nak lawat ayah?Mana chingu2 appa?Kenapa diorang tak pedulikan appa?Appa buat salah apa kat diorang sampai appa terlantar sakit macam ni tak de orang langsung pedulikan appa..//genggam penumbuk//.Kalau tak disebabkan "perempuan" tu!,keadaan appa takkan jadi macam ni sekali!.
Bomi://dalam hati..(Kalau aku dapat perempuan tu,memang aku kerjakan kau sampai aku puas.Aku tak kira darjat kau sekali pun.Siapa kau di mata aku dan fikiran aku,takkan sama dengan fikiran appa aku.Lawan tetap lawan.Musuh tetap musuh.Kau simbah api tanpa beri air selepas tu,aku akan marakkan lagi sampai kau lenyap dari dunia nih!!)//.
Bomi segera bangun lalu mengucup dahi appanya yang terserlah sedikit kedutan disebabkan faktor usianya yang bakal mencecah umur 50-an lalu Bomi meninggalkan appanya.Sempat Bomi berkata..
Bomi:Appa..nanti Bomi datang lagi okay.Bomi ada kerja sikit nak buat.Janji appa kuat okay.Fighting!.
Lalu,tinggallah appanya keseorangan dalam wad VVIP tersebut.
Di luar hospital,dalam kereta,kat parking lot......(ceh..orang tahulah ann..haha)?!
Bomi://menghentak stereng kereta dengan kuat//.Tak guna punya betina.Kau memang perempuan tak kenang budi.Setelah apa yang kau dapat,ini yang kami dapat?!.//menjerit//.Huh!.Gwenchana.Kau boleh buat apa yang kau nak buat but....what you give to us,you will get it twice depends what you did to my father and also..the important person to revenge back to you..me!//sinisnya//.
Setelah puas memikirkan cara untuk mencari idea bagaimana untuk mencari "perempuan" tersebut dan melunaskan segala dendam kesumatnya terhadap perempuan itu,Bomi tersenyum sinis.Hutang dibayar dengan hutang,darah dibayar dengan darah.
Bomi terus menghidupkan enjin keretanya dan berlalu pergi dari perkarangan hospital itu.Bomi tiada masa untuk berlengah kerana dia perlu menggantikan jawatan appanya buat sementara waktu sehinggalah kesihatan appanya benar2 pulih.
Semasa di dalam kereta,tidak semena mena air matanya menitis dengan laju.Dia sendiri tidak tahu mengapa dia menangis.Tambah lagi dengan lagu yang kedengaran begitu sedih iaitu Promise yang dinyanyikan oleh EXO menambahkan lagi mood sedih dan sebak itu.Sejarah hitam yang sering bermain dalam kepalanya sejak 8 tahun lalu sehinggalah sekarang.(memang kena lah lagu tu ngan sejarah hitam diorang ni.. T.T).Bomi meraung keseorangan sambil tersedu sedan.
PINNN PINNN!!!
Bomi terkejut lalu melihat pada cermin keretanya.Ada beberapa kereta yang sedang membunyikan hon kepadanya lalu dia pusing ke hadapan pula.Bomi mengetuk kepalanya.Macam mana dia boleh buat derk je kat traffic light.Tengah lampu hijau pulak tu.Memang padanlah kena hon banyak kali.Yelah,tengah mood sedih sangat.Kesian Bomi,sampai merah menyala hidungnya macam hidung badut beserta hingus berwarna hijau meleleh sampai ke bibir.(haha gurau jek).
Bomi pun menekan hand-break dan menekan pedal enjin.Berlalu pergi dari traffic light yang kacau mood jiwangnya.
//TO BE CONTINUED//
"Mianhae readers.Saya lambat sangat update.Serius saya tak sengaja.List cerita saya semua hilang termasuk list cerita pertama saya T.T.Bertungkus lumus fikir balik idea.Mian sangat2 buat korang tertunggu.Saya still cuba untuk update dengan secepat yang mungkin."
"Jangan lupa vote and follow saya.Kalau ada apa2 pertanyaan,boleh comment okay.Just positive comment i will accept.Jangan remove cerita saya tau seandainya saya lambat or terlalu lambat update.Hope semua faham keadaan saya ^_^.Jasa dan kesabaran anda amat saya hargai".
YOU ARE READING
My Prince Charming
Fiksi PenggemarSebuah kisah dimana seorang yeoja yang berperwatakan comel,serba boleh atau senang cerita seorang yang cukup pakejnya iaitu Bomi.Dia cantik dan ada segalanya tetapi hanya satu sahaja masalah yang ada pada diri dia iaitu dia tidak mempercayai cinta.M...