ett

45 1 0
                                    

Beep!

Beep!

Beep!

Det irriterande ljudet dånade i mina öron och jag viftade med handen i hopp om att jag skulle få tag i den svarta väckarklockan. Den fortsatte plåga mig och jag satte mig motvilligt upp för att vakna till men mest för att kunna kolla på väckarklockan med en mördande blick en stund. Jag sträckte på armarna och gäspade försiktigt. Med tunga steg gick jag mot min garderob där kläderna låg i perfekt ordning. Jag plockade fram några kläder som fick duga, vilket var, blåa slitna jeans med några hål överallt, ett vanligt vitt linne och en tunn svart kofta över. Jag tog också fram underkläder och började ta på mina kläder. Jag kollade mig i den stora helkroppsspegeln och granskade min kropp. Min kropp är jag ganska nöjd med, jag har mellanstora bröst, är ganska smal och har mellanstor rumpa. Inget speciellt.
Jag tog vita strumpor och bestämde mig för att ta något att äta då min mage hade kurrat flera gånger. Jag gick sakta och glamoröst mot det mellan stora köket och snurrade lite. Allt gick bra och jag var väldigt nöjd över min braiga dans innan bordet fick något för sig. Min stackars lilltå slog i det dumma bordet och jag hoppade runt.
-'Min tå! Aj!"
Jag skrek till och min kära mamma kom till räddning.
"Alison, du kommer väcka din lillebror! Vad är det med dig?"
Hon kollade förvånat på mig.
-"Jag slog i tån.."
Jag försökte göra en ledsen min men det funkade inte.
Hon suckar och skakar på huvudet.
"Du borde gå till skolan nu, du kan ta ett äpple som du kan äta på vägen."
Jag skuttade mot den blåa fruktskålen och tog ett mörkrött äpple. Jag gick mot hallen och till skillnad från alla andra så har jag fortfarande axel rems väska. Ja, jag vet, weird. Don't judge me asså.
Jag tog på mina vita låga converse och min skinnjacka innan jag öppnar ytterdörren och går ut. Jag tar ett djupt andetag innan jag inser att jag fortfarande inte har fixat mitt hår eller sminkat mig än. Jag suckar, öppnar dörren och går in igen. Jag går raka stegen till mitt rum och sätter mig vid det lilla vita sminkbordet. Jag tar fram lite smink som består av mascara, eyeliner, puder och läppstift och börjar sminka mig. Jag kollar mig i spegeln och flinar. Jag börjar puta med läpparna och skrattar åt mig själv med tanken på att jag skulle kunna vara modell. Jag tar också upp den svarta borsten och borstar genom mitt hår innan jag tar plattången och börjar platta det.
*20 min senare*
Jag står utanför den enorma byggnaden och tar ett djupt andetag.
(För er som inte visste, är det hennes första skoldag eftersom att hon har bytt skola.)
Jag ska precis gå framåt när jag råkar gå in i någon. Någon som flinar. Jag hatar flin.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 09, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Is He The One?Where stories live. Discover now