BAB 8

22 0 0
                                    

MEDIA : KIM HYE AH

" HAA, daddy, mummy, Abang Adam. Shaa rasa nak cari kerja partime. Bosanlah asyik dok rumah ja," luah Shaa.

Membulat mata Tengku Faizah mendengar kata daripada Shaa. Syed Zakaria dan Adam Idrus hanya memandang ke arah Shaa.

" Shaa, tak payahlah nak kerja. Tolong ja abang kat office. Lagipun abang tengah cari pekerja baru," sampuk Adam.

SUNRISE SKY AIRWAYS merupakan sebuah syarikat yang termuka di Malaysia. Sudah 3 bulan Syed Zakaria menyerahkan syarikat itu kepada Adam Idrus. Syed Zakaria percaya dengan kebolehan anaknya. Jadi segala-galanya diurus oleh Adam Idrus.

" Betul cakap Abang Adam. Mulai esok kamu kena pi office. Jangan membantah keputusan daddy," kat Syed Zakaria pula.

Shaa hanya mengangguk tanda setuju dengan keputusan daddynya.

                                    ...

SUDAH hampir 5 minggu Shila berada di tanah air. Dia telah bekerja sambilan untuk mengurangkan beban maknya. Dia sedar, dia bukan dilahirkan dalam keluarga yang berada. Namun berkat doa maknya, nasib mereka akan lebih baik dari sekarang.

" Mak! Shila pergi kerja dulu tau. Dah lewat ni," laung Shila sambil mengikat tali kasutnya.

" Jap. Ada benda mak nak kirim ni," kata maknya.

Shila menunggu maknya di hadapan beranda rumahnya. Lantas dia melihat jam tepat pukul 8:45 pagi.

' Aku dah lambat nih,' desis hati Shila.

" Nih haa, mak nak suruh kamu belikan beras dengan susu mak. Ni duitnya," kata Puan Zaleha sambil dihulurkan note 100 ringgit.

Shila menolak duit itu lantas berkata, " Simpanlah duit tu mak. Mungkin hari lain mak lebih perlukan duit. Takpelah Shila ada duit. Bolehlah tolong mak belikan beras dengan susu mak tu." Puan Zaleha hanya mengangguk.

Shila menyalami tangan maknya dan berlalu pergi. Tergesa-gesa agar dia tidak terlepas bas yang biasa dia naiki.

' Shila, Shila. Perangai kamu tak tumpah dengan perangai abah kamu. Tak suka menyusahkan mak. Abang, besar dah anak-anak kita. Dah pandai berdikari. Amirul bekerja dengan Tauke Lim. Shila pula sedang bekerja sambilan sementara menunggu hari untuk mengambil ijazahnya,' omel Zaleha.

Zaleha mengatur langkah ke dapur untuk menyiang ikan untuk dijadikan lauk makan tengahari nanti. Amirul biasanya balik ke rumah untuk makan bersama-samanya.

                                   ...

" Saengil chukha ( Tahniah )! You're the winner this week. What's your feeling when you get triple crown?," soal pengacara M! Countdown, Jung Shin dari kumpulan CN BLUE.

" Gomawayo, oppa ( terima kasih, abang ). Firstly, thanks Mr. Lee Soo Man and whole of SM Entertainment. Without all of you who i am here. And my fan thanks for vote me. Dashi gomawo ( terima kasih sekali lagi )," ucap Hye Ah panjang lebar.

" Don't forget our 'date' next week. Music number one in world, M! Countdown," ucap Jung Shin dan Key SHINee serentak.

Hye Ah menyanyikan semula lagunya sebelum acara ini melabuhkan tirainya.

Usai 'melangsaikan' tugasnya Hye Ah mengatur langkar ke bilik persediaan untuk berehat seketika. Ketika dia berlalu dari sekelompok staff yang menjayakan acara tadi dia terdengar tentang gosip tentang dirinya dengan Hyun pemilik Taeyang Group Sky Airways, usahawan yang berjaya malahan kacak lagi.

Dia berlalu dengan sombongnya sambil menjeling tajam ke arah staff-staff itu.

' Now you know who i am, right?,' getus Hye Ah.

Setelah dia melabuhkan punggungnya, managernya datang membawa air bersama jadual aktiviti Hye Ah bulan depan.

" Here your drink. Okay listen. On 27-29 of July you need go to Malaysia to be a guest at BIG BANG SHOWCASE," ujar managernya sambil memandang kearah Hye Ah bagi melihat reaksinya.

" BIG BANG SHOWCASE ? Sound interested. Hahahaha. Okay deal about it. When I need at over there?," soal Hye Ah, bibirnya hanya mengukir senyum yang amat sinis sekali.

" On 25 of July with BIG BANG' s member. Didn't you mind?," soal managernya.

Hye Ah hanya mengangguk.

Wajah G-Dragon, TOP, Taeyang, Seung Ri dan Daesung bermain di minda Hye Ah.

Hey ! Si Pencuri HatiWhere stories live. Discover now