Till min finaste The_Pink_Mermaid ♡
"Adam, din tur att snurra." säger killen som startade upp leken. Adam tar tag i glasflaskan och snurrar den. Det känns som att det tar en evighet innan den stannar. Min blick följer linjen från flaskans hals till personen den hamnade på. Jag lägger armarna i kors i väntan på att något ska hända.
"Louis." Killen som nyss snurrade har ett stort flin på läpparna. Han gnider händerna mot varandra, beredd på att ge Louis något uppdrag. Louis häller i sig det sista av drickan innan han ställer undan den och gör sig beredd att anta utmaningen.
"Ge Annie ett ordentligt hångel." säger Adam och pekar på mig. Pulsen höjer sig snabbt, överraskad över att han valde just mig. Louis är kungen på fester, det är hans fester man går på och det är han som man vill vara med på en fest. Jag har alltid tyckt om honom, men har alltid haft känslan av att jag inte passar in i hans typ av vänner. Han rycker lätt på axlarna och börjar gå fram till mig.
"Då menar jag ordentligt." lägger Adam till. Louis nickar kort med ett litet flin på läpparna. Jag står kvar på min plats tills Louis kommer fram till mig. Han flyttar undan lockarna från mitt ansikte och lägger en mjuk hand mot runt mitt ansikte.
"Har jag någon gång sagt att jag tycker att du är vacker?" viskar han i mitt öra, bara så att jag hör. Värmen flammar upp i mitt ansikte och jag tittar blygt ner på hans bröst för att undvika hans blick en kort sekund. Han lägger ett par fingrar under min haka för att få upp min blick innan våra läppar möts.
"Oj oj!" ropar Adam, bara för att retas. Ett leende formas på både mina och Louis läppar, men jag försöker ignorera personerna runt om.
YOU ARE READING
》1D Imagines《
FanfictionEn samling av kortare One Direction imagines. Skicka PM om du vill ha en imagine :)