Part 37

1.8K 118 0
                                    


(Exo menghampiri Xiumin)
Luhan: Min seok!!!! Min seok !!! Dia demam ni,badan dia panas. Min seok !!!
(mereka melihat Xiumin tertidur sambil memeluk gambar ommanya)
Xiumin : Omma !!!! (jerit Xiumin)
Kris : Terkejut aku.
Luhan: Kau tengah fikirkan siapa????
Xiumin: Omma,omma,omma. (sambil memegang gambar lama antara dia dan ommanya)
Luhan: Kau demam ni,jom balik, yang lari sampai ke sini tu dah kenapa????
Kris: Mai sini biar aku angkat Min seok masuk ke dalam kereta.
(Kris mengangkat Xiumin dan menuju ke kereta,pada mulanya Xiumin menolak kerana dia ingin berjalan sendiri tapi akhirnya mengalah setelah diasak oleh sahabat baiknya sendiri.)
Kris : Ringan jugak kau ni,kata kau benci diet ???
Xiumin :~~~~~~
Kris : Laaaa dia tidur terus,dalam duk tolak tu tak nak bagi aku angkat,dia lena terus.
(mereka membawa Xiumin pulang ke rumah dan menghantar Ji hyo kerumahnya,di rumah Exo)
Baekhyun : Hyung !!!! Min seok hyung punya telefon berbunyi dari appa Min seok hyung.
Luhan : Kau angkatlah,hyung tengah sibuk kat bawah ni.
Baekhyun : Ok. (mengangkat telefon) Hello !!!
Appa Xiumin: Hello Min seok dengar sini baik-baik.
Baekhyun: Tapi...
Appa Xiumin: Appa dah uruskan tiket penerbangan kamu ke Italy pada bulan depan tapi kalau kamu nak tolak sempat lagi,appa harap sangat yang kamu tak ubah keputusan kamu untuk pergi ke Italy.Appa nak kamu tunaikan impian jadi doctor tu untuk appa,kalau bukan untuk appa pun untuk omma pun jadilah. Min seok kenapa diam????
Baekhyun: Xiumin hyung jadi ke nak pi Italy tu???? (bisik hati Baekhyun lalu dia mengubah suaranya) Tengoklah macam mana,besok Min seok bagi keputusan.
Appa Xiumin: Tapi kenapa suara kamu lain macam ni.
Baekhyun : Uhuk !!!! Uhuk !!!! Ni Min seok batuk sikit tu yang suara berubah tu.
Appa Xiumin : Ouhhh jangan lupa makan ubat.
Baekhyun : Nae~~~~
(Selepas mematikan talian)
Baekhyun: Aku kena bgtau ahli yang lain ni.
(Baekhyun turun ke bawah untuk memberitahu ahli yang lain)
Baekhyun: Weiii korang Xiumin hyung nak pergi Italy bulan depan,appa dia baru je telefon tadi.
Luhan: Yeayyy!!!!
(semua ahli melihat Luhan yang bersorak keriangan)
Kris: Kau dah kenapa???? Seronok sangat ke Min seok tak da ngan kita bulan depan.
Luhan: Mau tak seronok,walaupun dia tak da bulan depan,tapi tarikh dia pergi Italy diperlambatkan,patutnya esok kan dia berangkat????
Kris: Aduhhh dia tak tahu lagi hal yang sebenar rupanya. (sambil memegang kepalanya)
(ahli Exo yang lain pun turut sama memegang kepala masing-masing)
Luhan: Kenapa ni????
Suho: Lay kau cerita kat dia.
Lay: Cerita apa???? *blur*
Suho: Pasal Min seok hyung la.
Lay: Kenapa dengan dia???? *blur*
Kris: Aduhhhh masalah betullah korang berdua ni.Macam ni Min seok cuma menipu kau yang kata dia akan berangkat esok sebenarnya dia tidak perlu pergi pun ke Italy sebab appa dia izinkan dia untuk terus bersama kita,tapi berita pasal dia nak pergi tu aku tak tahu, kau tanya Baekhyun.
Baekhyun: Apasal saya pulak hyung????
Kris: Kan kau yang dengar apa yang appa Min seok bgtau????
Baekhyun: Ouhhh,Aku dengar appa Minseok hyung cakap yang dia dah uruskan tiket penerbangan,pastu dia cakap ada masa lagi nak tolak then dia cakap yang janganlah ubah keputusan tu lagi buat demi appa kalau bukan demi appa pun demi omma. Tu je.
Kris: Maknanya......
Exo: Maknanya apa????
Chanyeol: Min seok nak pergi ke Italy atas keputusan sendiri dan bukannya kehendak appa dia.
Exo: Apa???!!!!!!

Bersambung mian x best
Adakah Xiumin akan pergi ke Italy atau pun membiarkan saja cita-cita ommanya????

HE BEAUTIFULWhere stories live. Discover now