Dhiya Qirana merenung jam pada dinding biliknya.Jam sudah menunjukkan lapan tiga puluh minit pagi,menandakan lagi setengah jam sebelum kerjanya bakal bermula.Dhiya Qirana terus mencapai tuala mandinya dan berlari ke tandas dengan tergesa-gesa.
Tanpa disangka-sangka Dhiya Qirana tertendang baldi yang berisi air sabun yang lupa dibuang semalam dan...
Argghhhh!!!!!!!!!!!
Dhiya Qirana jatuh terduduk diatas lantai.Baju tidur yang dipakainya basah terkena air sabun,tuala yang sepatutnya dia gunakan juga turut basah.Nasib baik ada tuala lebih yang boleh digunakan kalau tidak,tak tahulah apa yang akan dia gunakan untuk membalut tubuhnya.
Bunyi jeritan dari bilik Dhiya Qirana telah membuat Shafa' Aqira terkejut sehingga pinggan yang berisi roti bakar buatannya hampir terlepas.Shafa Aqira meluru ke bilik Dhiya Qirana dengan segera,kerja untuk menyiapkan sarapan ditinggalkan sementara.
"Dhiya kau kenape? Kau okey tak ni? Dhiya?".Pintu bilik Dhiya Qirana diketuk berkali-kali.Risau Shafa' Aqira dibuatnya setelah mendengar jeritannya.Shafa Aqira tahu kawannya bukan jenis yang suka menjerit tanpa sebab,kalau dia menjerit pasti ada sesuatu yang terjadi.
"I 'am okeyShaf...don't worry".Dhiya Qirana menyahut pertanyaan Shafa Aqira dari dalam biliknya.Shafa Aqira terus beredar dari depan bilik Dhiya Qirana selepas mendengar sahutan Dhiya Qirana itu tadi
"Aduhh sakitnya belakang aku,kalaulah semalam aku tak balik lewat dan tak tidur lambat mesti aku tak jatuh dalam bilik air macam ni.Malangnyalah nasib aku hari ni.."Dhiya Qirana mengomel sambil mengosok-gosok punggungnya yang sakit itu.
Selesai bersiap untuk ke tempat kerja,Dhiya Qirana keluar dari biliknya dengan tergesa-gesa untuk ke pejabat
"Ehhh,Dhiya kau nak pergi mane?".Soal Shafa Aqira seteleh melihat kelibat Dhiya Qirana keluar dari biliknya.
"Pergi office la,pergi mana lagi".Dhiya Qirana duduk dimeja makan dan mengambil sekeping roti bakar.
"Ouhhh,lupa pulak aku,kau kan kerja aku tak.Aku menganggur.Hmmm.."Dhiya Qirana memandang Shafa Aqira sambil bercekak pinggang."Tak payah nak sedih sangatlah,kau tu anak Dato' mak bapak kau boleh tanggung kau.Lagipun next week kan kita kena masuk kolej buat apa nak kerja,aku kerja pun sebab akuboring dekat rumah ni asyik mengadap muka kau je"Dhiya Qirana menyuap roti bakar itu ke dalam mulutnya.
Shafa Aqira mencebik."hah!,aku nk tanya kenapa kau menjerit tadi?".
"Ala,biasa la Shaf nangka busuk jatuh kat bilik air tadi".Balas Dhiya Qirana dengan wajah yang selamba.
"Hah..ni mesti sebab balik lambat mlam tdi kan lepas tu tidur lambat lepas tu bangun lambat lepas tu lari pegi tandas lepas tu jatuh macam nangka busuk..betul tak?"kata Shafa Aqira dengan penuh bersemangat
"Amboi,banyak betul dia punya lepas tu,sekali cukup la.Hmm,ya memang aku balik lambat semalam sebab nak siapkan kerja kat office tu"
"Hah!!!! Aku dah agak dah,kau kan anak bos dekat situ tak kan la semua kerja kau kene buat...ape gune ade pekerja ramai tpi tak buat apa apa"
"Memanglah pekerja ade tapi tak semua kerja diorang kena buat"terangnya kepada Shafa Aqira
"Kalau macam tu cari la pekerja lain".Shafa Aqira memberi cadangan.
"Amboi,senangnya dia cakap.Aku hanya anak bos bukannya bos.Ishhh,dahlah malam nanti kita sambung borak ye.Aku dah lambat dah ni nanti tak pasal-pasal kena bebel dengan ayahanda".Dhiya Qirana menghabiskan sarapannya.Handbag dan kunci keretanya dicapai.
"Okey la,ByeShaf".Dhiya Qirana melambaikan tangannya kearah Shafa Aqira dan terus mengatur langkahnya untuk pergi kerja.Shafa Aqira membalas dengan melambaikan tangannya sambil tersenyum manis sehingga menampakkan lesung pipinya.
YOU ARE READING
~ABANG CEO KUSAYANG~
RomanceZaman sekarang banyak kisah cinta tentang perempuan mengejar harta lelaki Berbeza dengan kisah cinta ini.... "Awak tipu saya!awak kata awak sayang saya!awak kata awak cinta kan saya!tapi semua tu tipukan?!awak nak kawin dengan saya atas sebab awak t...