Bab 6

3.4K 54 2
                                    

Isnin,10 pagi

"Apa?!"jerit Qayra terperanjat.

"Kau ni tak payahlah terperanjat sangat.Aku ajak kau pindah je pun.Bukan aku ajak kau bunuh diri.Haish!"rungut Hafiz.

"Alah awak ni.Mestilah saya terperanjat.Dahlah baru dua hari kahwin.Dah ajak pindah,"kata Qayra.

"Aku buat ni demi kebaikan kau tau.Kau tahu tak,tiap-tiap malam aku menahan nafsu kat kau sebab kau tidur dah lah menawan punya style.Walaupun aku tidur kat sofa but still tak boleh tahan tengok kau tau!So bila dah pindah rumah aku tak kan bernafsu kat kau lagi.Dan kau pun akan selamat.Faham?"kata Hafiz.

"Ish yelah.Saya setuju,"kata Qayra di mulutnya.Tapi dalam hatinya berkata 'Ish macam mana aku nak pikat kau nanti?'.

"Tapikan awak,boleh tak kalau kita pindah lagi dua minggu?Sebab saya nak duduk rumah ni dulu.Boleh tak awak?Please."rayu Qayra kepada suaminya itu.Sebenarnya hajatnya bukan untuk duduk di rumah ini dulu.Tapi nak pikat Hafiz.

"Boleh,tapi kalau aku terterkam kau,jangan marah ea?"soal Hafiz sambil tersenyum nakal.

"Awak ni gatal lah!"rungut Qayra.

"Dengan bini aku je pun.Kalau dengan orang lain kang kau marah,"jawab Hafiz kembali.

Sedang mereka bertengkar di dalam bilik,ada yang mendengar di luar bilik,siapa lagi kalau bukan Datin Suraya.

'Mula-mula memang kau akan bahagia macam ni.Tunggu selepas korang betul-betul bahagia,ada yang akan mengganggu,'desis hatinya lalu berlalu pergi meninggalkan kamar itu.

Sedang dia berjalan,tiba-tiba timbul idea bagaimana untuk merosakkan rumah tangga anaknya itu.

ㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡ

Isnin,1.30 petang.

"Asalamualaikum Aunty Sue,"sapa Fika.

"Waalaikumsalam,Fika kat mana sekarang?"soal Datin Suraya.

"Fika kat KLCC ni,kenapa aunty?"soalnya kembali.

"Aunty nak jumpa.Dalam pukul,2 petang boleh?Jumpa kat Starbucks,"ujarnya.

"Ok aunty,Fika letak dulu ye,asalamualaikum,"kata Fika.

Hatinya pelik.Kenapa mama Hafiz a.k.a. Aunty Sue nak jumpa dia?Hafiz dah kahwin.Tapi dia berharap perjumpaan itu sebab Hafiz.

ㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡ

"Aunty,Fika bukan tak nak,tapi dosa musnahkan rumah tangga orang,"kata Fika,walaupun dalam hatinya gembira kerana dia disuruh oleh Aunty Sue untuk menghancurkan rumah tangga Hafiz atas sebab-sebab tertentu.

"Dahtu,pergi club,masuk hotel bajet dengan lelaki malam-malam tu tak berdosa ke?"soal Datin Suraya kepada Fika sambil melemparkan beberapa keping gambar.

"A...aun...ty,"katanya tergagap-gagap.Mau tak gagap,gambar dia tengah bercium rakus dengan seorang lelaki cina diluar hotel dalam keadaan mabuk.

"Aunty tak marah pun.Sebab tu I need your help now.To destroy Hafiz's marriage,"terangnya.

"Ok aunty.Bila nak mula?Saya kerja menggoda ni bila-bila pun boleh,"ujarnya bangga.

"Nanti aunty bagitau.Dah aunty nak balik.Tak payah bagi salam,hipokrit,"kata Datin Suraya lalu meninggalkan cafe itu.


Sorry tak update.Author ni budak asrama.And sorry sebab tak banyak,sebab tak ada idea and homework banyak.

Cinta Bersalut DendamTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang