Harry Potter

561 28 1
                                    

1. Fakt
Vydavatel navrhl Rowlingové používat jméno J.K.Rowling namísto jejího pravého jména ,,Joanne Rowling", aby více oslovila mužské čtenáře. Písmeno ,,K" si vzala ze jména její babičky Kathleen, ale ani Kathleen ani ,,K" není oficiálně součástí jejího jména.

2. Fakt
Každý fanoušek Potter ví, že mozkomoři jsou smrtelná, magická stvoření podobná přízrakům. Rowlingová specifikovala, že mají představovat depresi, kterou sama autorka poznala na vlastní kůži. Lék na zmírnění účinků mozkomorů je čokoláda.

3. Fakt
Jistě víte, že Harryho hůlka je vyrobena ze stejného materiálu jako ta Voldemortova. Co už však asi nevíte je fakt, že, obsahuje část ocasu okřídleného koně Thestrala. Jako jediná!

4. Fakt
Rowlingová řekla, že nevědomky možná převzala jméno kouzelnické školy od rostliny Hogwart (v anglickém originále se škola jmenuje Hogwarts), kterou viděla v New Yorku v Kew Gardens.

5. Fakt
Harry má narozeniny 31. června 1980, Rowlingová 31. června 1966.

6. Fakt
Rowlingová prozradila, že její nejoblíbenější stvoření z Harryho Pottera je fénix, mýtický pták, který po dosažení 500 nebo 1000 let zmizí v plamenech a z popela znovu povstane jako mladý fénix.

7. Fakt
Rowlingová řekla, že kdyby byla učitelkou v Bradavicích, učila by kouzelné formule. Pokud by měla práci v kouzelnickém světě, psala by knihy kouzel.

8. Fakt
Nedávno Rowlingová prozradila, že Brumbál je gay a vždy měl slabost pro kouzelníka Grindelwalda, kterého porazil v kouzelnickém duelu.

9. Fakt
Ufňukanou Uršulu hrajé žena stará 37 let a je to nejstarší herečka, která stvárnila studenta Bradavic.

10. Fakt
Cedric Diggory je jeden ze 4 studentů, kteří zemřou v sérii Harryho Pottera. Cedric je běžné velšské jméno a Diggory je jméno profesora v ,,Lev, čarodejnice a skříň", který putoval do Narnie, kde utrhl jablko, aby zachránil svoji matku. Dřevo jabloňe, která vyrostla ze semínek tohoto jablka bylo použito na výrobu oné skříně.

Fakty-Filmy/knihyKde žijí příběhy. Začni objevovat