Bab 7

3.7K 123 0
                                    

" Astaghfirullah .. Apa aku dah buat nii ? " Dia bangun mengejut . dia still mamai yelah dia lupa yang dia dah menikah haha .

" Ouch ! What are you doing sweetie ? Sakitlah tangan abang " kata syaffir yang terkejut dari tidur akibat isterinya bangun mengejut .

" Syaffir ?! What what are you doing here ? " soal dazney balik . still mamai --'

" Ini kan bilik kita . mestilah saya nak tidur sini , takkan nak tidur kat sofa ? " balas syaffir hm dah kenapa isteri aku ni ? --'

" Ya allah , sorry abangg . dazney lupaaa . sorryy . mana tangan abang yang sakit tu ? Meh sini dazney tengok " baru dazney sedar bila suaminya mengatakan ' bilik kita ' bolehnya dazney lupa yang dia dah menikah -.-

" Hm takpelah dazney . rupanya dazney ni ada penyakit mamai . dahla abang nak tidurr balik . dazney ni sempatnya lagi buat show mamai kat sini ganggu betul " kata syaffir sambil menarik selimut smpai ke atas kepala .

" Hei abang ! .. Jahat la cakap macam tuuu . btw , kita belum solat la bang .bangun laaa cepat dah mask waktu ni " kata dazney sambil menampar paha suaminya

" Sayang ! Please abang nak tidur . jangan kacauu lah " balas syaffir sambil merenung tajam ke arah isterinya

" Yelah , kita belum solat laaa " takut juga dazney dengan renunga tajam suaminya itu ngeh ngeh ngeh .

" Abang dah solatt punn .. " balas syaffir selamba .

" Habistu ? Saya macam mnaa ? Ish kempunan la saya nak berimamkan abang . kenapa tak kejutkan ? Ishhhhh ! " geram dazney dibuatnya sambil memukul dada suaminya bertalu talu tapi syaffir tida rasa sakit , dazney yang menjerit kesakitan tiba tiba

" Hei kenapa ni ? " terus syaffir bangun dari baringnya dan melihat isterinya yang sedang memegang tangannya menahan sakit .

" Takdelahh . sikit je nii . " kata dazney .

" Sikit sweetie kataa ? Ni apa ni ? Lebamm bagai ni ? Kenapa boleh jadi mcm ni ? Takkan pukul dada abang 3 kali tu dah lebam ? Abang tak rasa sakit pun dengan pukulan sayang tuu " kata syaffir sambil membelek tangan isterinya

" Hmm kelmarin ni aaa sebelum datang pegi hotel kuantan . saya geram dengan abang dzul kitorang gaduh manja . tulah pasal saya pukul dada diaa sampai lebam tangan saya tak tahu kenapa " balas dazney .. Sikit je kot tu pun nak kecoh .

" hm nak saya ubattkan ? " tanya syaffir . sambil merenung isterinya

" Tak payahlah , sikit jee ni " balas dazney sambil tersenyum kecil

" hm okayy . anyway , sayang kata kempunan nak berimamkan abang kan ? " ubah topik pula syaffir ni hahaa

" Yepp . kenapa tak kejuttkan saya? " kata dazney sambil memuncungkan mulutnya

" Hmm macam mana nak kejut kalau awak tu tengah bulan mengambang . takkan nak mamai lagi kot ?" kata syaffir sambil ketawa .

" what ?! Macam mnaa awak tahu ? Ya allah kenapa laa aku ni pelupaa " kata dazney sambil memukul kepalanya .

" Takpayah nak pukul sangatlah . saya tahu pun darii tu dekat tilam kita ni dah jadi setompok warna merahh hahah " kata syaffir smbil ketawa

" Manaaa ?! Aduihhhhhh " terus dia membelek dekat tempat tidurnya tadi . ish takde pun lah ni conform nak usik aku

" abang syaffir ! " jerit dazney geramnye dengan suaminya ini bolehnya dia ketawa .

" Sorry sayang saja nakk test hahaha tak sangka ye belajar kat oversea tapi hm bendul " kata syaffir sambil ketawa .

" Bendul ? Taknak kawan lah ! Dah saya nak tidurr " kata dazney .

" Haa . marah lah tuu " kata syaffir .

" Taklah saya suka sebenarnya ish dah tahu tanya lagi ! " balas dazney sambil menarik selimut smpai ke paras dada .

" Hahah semalam saya ternampak awak pakai tu tuala wanita tu . tulah pasal abang tahu " kata syaffir

" Ter ? What ? Ergh ! Dahlah dazney nak keluar . bagus dazney masak . adalagi faedahnya ! " kata dazney sambil berjalan ke pintu .

" Taupunn haaha " kata syaffir sambil ketawa .

--skip--

Sibuk dia memasukkan mee ke kuali tiba tiba dia di peluk dari belakang .

" Abang ! Dazney nak masak ni . ish lepaslah " kata dazney sambil memegang sudip .

" What ? Haha masak la tak boleh ke abang nak hug isteri abang yang bushuk shuk ni " kata syaffir sambil mengucup pipi dazney bertalu talu .

" Eee what do you mean bushuk ? Ergh , kalau dah tahu dazney ni bushuk takpayah la nak dekat " ha ambik kau nada merajuk dah keluar dri dazney wkwkw .

" Alolo sayang nak merajuk ke ni hm ? " syaffir membuat muka comel .

" Takpayah nak babyface sangatlah . hm hensem lagi Arfan " Alamak ! Terlepas pula . terus dia menutup mulutnya .

" Arfan ?? Sape tu ? Kawan ke ? Atau hm boyfriend ? " soal syaffir sambil merenung mata isterinya . mencari kejujuran disana haha

" Er tak . Arfan tu hm apa ye . tu lah artis tuu " Alasan yang tak munasabah la kau ni dazney hei otak otak .

" Hm . Arfan Nudinn Dato' Fauzi kann ? " Kali ini renungan tajam yang dia bagi .

" Er er . awak kenall ? " takut juga dazney dengan syaffir ni .

" Awakk tau kan yang dia tu hmm playboy ! " Marah syaffir tiba tiba ..

" Te .. Tahuu " kata dazney sambil menundukka kepalanya menghadap lantai .

" Habistu ? Awak ex dia ka ha ? " soal syaffir .

" no ! " balas dazney . hm pagi pagi dah buat hal .

" So ? Why mention nama dia depan akuu ?! Aku tak suka dia tu lah . Kau tahu tak ? Dia tu jenis yang argh perampas . Dia tak tenang selagi aku bahagia . I mean ,bila aku bahagia dengan ex girlfriend aku dia rampas ! And ,aku tak nak terjadi lagi . kalau setakat ex tu aku boleh terima tapi kalau nanti dia rampas isteri aku ! Nahas dia aku kerjakan " jerkah syaffir . tiada lagi panggilan abang , sayang , awak itu .

" Sa .. Sa . saya tak ber . bermaksud nak .. Bu . buat aw . awak ma .. Mar . marah saya tersasul je tadi" kata dazney sambil menangis .

" Trsasul ? Kau telan ah Arfan tu . semua perempuan sama ja ! asyik asyik Arfan Arfan Arfan . rimaslah ! " kata syaffir . dia tidak mempedulikan isterinya yng menangis akibat dimarahi . sape suruh mention nama mamat playboy tu .

Tanpa membuang masa . syaffir ambil kunci kereta dan terus membawa kereta bmw nya itu ke atas jalan raya dengan laju . Dia keluar sebab taknak dazney jadi mangsa marahnya . hmm tu sebab dia keluar secepatnya , yelah aku ni bukan boleh harap sangat . klau badmood , apa aku kesah aku tumbuk je orang tu .

" Aku mesti kawal diri akuu depan dia . sorry dazney !. abang taknak kehilangan orang yang abang sayang untuk kali kedua . Cukup la dia sorang je yang hilang "

--Skip--

Ha ?! Sape pula yang syaffir dah kehilangan sebelum ni ? Wkwkw . saksikan bab seterusnya . jangan lupa vote ye hehe . btw , maaf tak best . takde idea sorry . lain kali zaniy buat yang meletop top top ye hahaha .

Awak sayang saya Tak ?Where stories live. Discover now