Chapter8

1K 108 6
                                    

Aku mendekati pintu utama dgan prlahan-lahan dan tidak membuat sebarang bunyi langsung! Aku melihat ke ruang tamu dan masing² sdang sibuk brborak.

Selepas memastikn keadaan selamat. Aku terus brlari ke pintu lalu keluar dari rumah itu. Kasut ku pakai dlam keadaan trgesa-gesa dan sebaik saja aku brpaling. Hampir mnjerit aku dibuatnya tetapi nasib baik aku menekup bibirku!

"Annyeong!" Sapa namja yg sdang brdiri dihadapanku dgan senyuman di bibirnya. Aku memblas senyumannya dan terus melepasinya.

Ok. Aku tahu ni agak biadap tapi aku nak cepat dan tak nak kena tangkap dgan ahjusshi mulut leser tu!

Aku melepasi pagar rumah dan langkahku makin laju..laju..dan laju..akhirnya aku brhenti melangkah! Aku baru teringat yg aku langsung tidak tahu selok-belok tempat ni aduhh!

Aku melihat kiri dan kanan ku beberapa kali sambil kepalaku yg tidak gatal digaru-garu. Jalan manakh yg patut aku guna? Kiri? Kanan? Atau terus saja? Ahh! Boleh gila aku mcam ni!!

Aku cuba menangkn diriku dgan mengosokn fikiran ku. Ok. Jiae. Tarik nafas. Lepas. Tarik nafas. Lepas. Ok. Kau boleh Jiae! Kau boleh! Fight--

"Argghhhhh!!" Jeritan ku kedengaran satu lorong itu. Bibirku ditekup sekali lagi. Aku melihat kiriku! Siapakh pemandu yg sesuka hatinya membunyikn hon hah?!

"Yakk! Tahulah kereta besar! Tak payah nak bunyikn hon bagai! Nak lalu pun. Lalu ajalah! Jalan besar lagi nak bunyikn hon! Keluar kauuu!!" Aku terus menendang tayar kereta hadapannya.

Aku betul² sdang marah ni tahu! Paling pantang orang kejutkn aku bila aku tengah lakukan sesuatu tak tenang tau tak tenang!! Aku menunggu si pemandu keluar dari keretanya dgan nafas turun naik.

Akhirnya,aku nampak jgk pintu kereta si pemandu trbuka! Terus kedua-dua lengan baju ku sinting. Si pemandu sudahpun keluar dari keretanya tanpa brpaling memandangku.

Aku menunggu dia brpaling menghadapku baru aku menyerangnya. Dan akhirnya. Dia brpaling memandangku membuatkn aku trkaku disitu.

Duniaku terus terasa gelap selepas melihatnya. Apakh yg aku telah lakukn? Apakh yg bakal trjadi trhadapku? Aku bakal disamankakh?!

***

Aku melihat kiri dan kanan ku dan memandang pula kertas yg ku bawa. Kesemua bahan dapur yg tiada di rumah telah aku tuliskan di kertas ini. Aku memeriksa satu persatu barang yg ku tulis.

"Semuanya dah dibeli?!" Suara garau seseorang mengejutkn ku. Aku memandang dan senyuman diberikan kepadanya. "Ermm..ada lagi beberapa barang ja yg belum dibeli lagi. Awak boleh ka bawakn smua plastik ni? Nak saya tolong bawakn sikit?"

Soalku prihatin. Dia menggelengkn kepalanya sambil trsenyum tanda dia baik² saja. Aku menggangukkn kepalaku dan prjalanan ku teruskn sambil dia mengekori ku dari belakang brsama beg² plastik yg dipenuhi bahan² dapur.

Aku brhenti dihadapan setiap kedai yg mempunyai bahan² di dlam listku ini. Aku memeriksa list itu buat kali trakhir dan senyuman timbul di bibirku.

"Dah belikan smuanya?!" Soalnya. Aku brpaling memandangnya lalu menggangukkn kepalaku tanda smuanya sudah dibeli. Aku melihat tangannya yg penuh dgan beg² plastik yg sdang dibawanya itu.

"Jinjja awak tak apa² bawa smua ni? Tangan awak tak sakitkah?!" Soalku risau. Tangannya mungkin trcedera atau sakit kerana membawa trlalu banyak beg plastik di tangannya. Dia menggangukkn kepalanya sekali lagi tanda dia ok saja.

Aku hanya mengalah saja. Jika ditegas mahu membawa sedikit beg plastik marah pula dia nnti. Aku mengekorinya menuju ke keretanya yg tidak jauh dari situ.

Plastik² yg dibawanya tadi diletakkn di bonet kereta. Aku hanya melihat saja. Tidak membantunya langsung! Aku khusyuk memerhatikannya hinggalah..

"Jiae ahhh!"

Aku yg trkejut itu membuka mataku kembali. Tubuhku sdang dipeluknya. Apakh yg telah trjadi?! Aku melihat pula belakangnya.

Sebuah van brwarna putih brhenti di belakangnya dan si pemandu keluar dari tempat pemanduannya menuju ke arah kami brdua dlam keadaan dia masih lagi memelukku erat!

"Gwenchana? Awak brdua tak apa²?! Maafkan sbab cuai tadi! Jeongmal mianhae! Ada yg trcedera? Kalau ada yg trcedera awak brdua boleh saman saya. Saya tahu saya cuai! Maafkn saya sekali lagi!"

Katanya dan menundukkn dirinya beberapa kali kepada kami brdua. Jin brpaling memandang orang itu. Wajahnya kelihatan biasa saja. Tidak seperti marah dgan orangnya.

"Tak apalah encik. Kami brdua tak apa². Bukan encik ja yg cuai. Yeochin saya ni pun cuai jgk."

Aku yg mendengar trkejut! A-apa dia kata tadi? Yeo-yeochin? Aku?! Yeochin dia? Apa bnda yg dia mengarutkn ni?!

"Tak apa. Encik jgan risau. Saya tak akan saman encik sbab encik tak cederakn sesiapa atau langgar sesiapa cuma..saya pesan supaya encik bawa dgan brhati-hati dan tumpukn perhatian semasa memandu ya."

Kata Jin sambil tangannya menepuk bahu kiri lelaki yg kelihatan seperti brumur 30 tahun itu? Lelaki itu hanya menggangukkn kepalanya dan segera meminta diri dari situ.

Aku masih lagi menatapnya dgan pandangan yg boleh aku kata hairan? Iyalah. Mana tak hairannya! Dia kata aku ni yeochin dia dah kenapa?!

"Kaja kita pulang! Nnti marah pulak tuan muda awak tu. Dah lah keluar tak bagitahu dia dulu. Mengamuk dia nnti!"

Aku yg mendengarnya trkejut! Ma..macam mana..di..dia..tahu yg aku tak bagitahu Yoongi aku nak ke pasar sebentar?!

Aku turut masuk ke dlam perut kereta. Dduk di sebelahnya. Enjin kereta dihidupkn dan kereta mula brgerak pergi dari situ..

*YOONGI HOUSE*

Aku dan Jin akhirnya tiba juga dirumah. Aku segera keluar dari perut kereta dan mengambil plastik² beg yg penuh dgan bahan² dapur itu. Aku mengambil beberapa beg plastik dan sebaik saja aku brpaling..

"Argghhhh!"

Jeritanku kedengaran di laman rumah itu. Yakk! Kenapa orang suka buat mcam ni dekat aku huh?! Suka sangat kejutkn aku ishh sakit tau tekak aku nak jerit² bagai nii aduhh!

"Kau pergi mana?!"

Soal Yoongi sambil kedua tangannya disilangkn di dadanya. Aku menunjukkn beg² plastik yg sdang ku pegang kepadanya. Dia melihat beg² plastik itu dan menatap wajahku kembali.

"Kau tahu tak kau dah buat dua kesalahan huh?! Kau tahu apa dua kesalahan yg kau dah buat?!" Soalnya. Aku menggeleng.

"Kesalahan prtama kau! Kau keluar dari rumah ni sesuka hati kau tanpa beritahu aku! Kedua! Kau dah gunakn banyak masa beli barang² ni dan aku tahu yg kau mesti ada muslihat di sebalik smua ni kan? See! Baru hari prtama kerja kau dah buat perangai mcam ni dasar yeoja yg tak pandai brsyukur!"

Hamburnya membuatkn aku trdiam mendengar kata²nya. Aku agak terasa dgan kata²nya.

Air mataku mula brtakung dan aku terus brlari masuk ke dlam rumah dgan tidak sengajanya trlanggar bahunya tadi.

Sampai saja di depan pintu aku trserempak dgan Jin tetapi aku segera lari darinya kerana tidak mahu dia melihat air mataku ini.

*T B C*

Haa da keluar da perangai si Suga nii! Aigoo. Aigoo. Knapalah dy kata mcam tu dkat Jiae? Jin plak? Omo! Dia sukakn Jiae ka apa haa..haa..klau nk tau bacalah ff ni smpai hbis ne! Vote★Komen✔Thankss~!

#AuthorYumi!

Love You Once Again||Suga Malay FF||[[-COMPLETE-]]Where stories live. Discover now