BAB 14

140 4 0
                                    

Kereta mewah Ayden menyelusuri pintu gerbang masuk ke theme park popular Korea itu. Perjalanan hampir sejam langsung tak terasa dek kerana kerancakkan berborak.

Ayden yang boleh tahan riuh mulutnya. Ditambah dengan Thia dan Iris akhirnya Rania tenggelam. Masing masing berebut nak bercakap, riuh rendah jadinya. Rania hanya mampu ketawa dengan gelagat mereka bertiga.

Iris dan Thia menjerit teruja bila dapat tau mereka akan ke Fairyland. Lagi kuat jeritan mereka bila tau semua kos akan ditanggung Ayden.

Kereta Ayden berhenti betul betul di depan pintu masuk yang sudah dipenuhi orang ramai. Kata dah sewa? Sah. Mesti peminat peminat Ayden. Banner bertulis nama Ayden diangkat tinggi. Siap ada yang pakai baju dengan gambar Ayden.

"Let's go." Ayden bersuara mengajak mereka turun.

"Are you sure about this?" Soal Rania ragu ragu.

"About what?" Ayden terpinga pinga.

"About us. You know.. I mean.. us.. we.."

"We what? Take it easy and tell me, what you worry about?"

Thia dan Iris hanya diam di seat belakang.

"You know about us, going to public together, hurmmm people might think we're dating or you know what I mean, don't you?" Rania sesak nafas dalam menyusun ayat. Ayden ketawa kecil.

"As long as I'm here, with you, you need not to be worry. Let them talk what they like to. I don't mind being gossip after all. Especially, if the gossip is about us." kata kata lembut Ayden menyejukkan hati Rania dan mengukir senyuman di wajah itu.

"How sweetttttttt." Thia dan Iris menjerit serentak.

"If Rania push you away no worry I'll be here, waiting for you till my last breath." Iris menambah. Semua ketawa besar kecuali Rania. Berani Iris cuma caras jalan dia! Akhirnya Rania ikut ketawa.

"No Iris. I'm afraid Firas will throw me out of the world."

Sekali lagi ketawa mereka berempat bergema.


Ayden melangkah keluar diikuti gadis bertiga itu. Jerit pekik mula kedengaran. Nama Ayden dilaung laung. Cahaya flash dan bunyi petikan camera tidak berhenti henti. Rania sedikit resah. Hanya Ayden yang tenang.

Beberapa pengawal mula mengawal crowd yang makin menghimpit. Dua orang pengawal mengawal ketat Ayden yang makin tersekat langkahnya. Ayden melemparkan senyuman yang bisa menggugurkan hati sesiapa pun.

Tangan Ayden lincah menurunkan tandatangan. Suara pekikan saling bersahutan. Ada pengawal yang mengawal Rania, Iris dan Thia juga. Rania sedar gambarnya turut diambil. Tangan yang dihulur untuk bersalam disambut. Tapi bila pen dihulur, Rania kaget. Untuk apa?

"Autograph autograph." suara pemilik pen kedengaran. Rania hampir ketawa. Dia bukan artis. Buat apa minta tandatangannya? Namun, Rania ikutkan juga.

Beberapa minit berlalu, keaadaan makin sesak. Rania mula rasa terhimpit. Nak berdiri pon rasa tak seimbang. Melihat Rania semakin dihimpit, Ayden bergerak ke arahnya. Hujung lengan baju Rania di tarik, ditunduk sedikit ke arah telinga Rania. Rania yang mulanya terkejut tiba tiba ditarik bertukar lega melihatkan kehadiran Ayden.

"Princess, you, Iris and Thia proceed inside first. I'll be coming in shortly. They crowd is getting crazier." Ayden berbisik perlahan hanya untuk didengar Rania. Rania mengangguk.

Peminat peminat sudah menjerit jerit melihat aksi mesra Ayden dan Rania. Ayden kemudian memberi arahan pada pengawal. Beberapa pengawal mengiring Rania dan kawan kawannya melepasi pintu masuk.

Putera Impian Milik CinderellaWhere stories live. Discover now