BAB 16

144 4 0
                                    

"Have you pay for this?"

Rania menyoal bila mereka melangkah meninggalkan gerai itu. Rania tak nampak Ayden bayar pun! Ayden cuma berbalas lambaian dengan wanita tadi.

"My manager will settle it. All the bills made today will go to my account and my manager will settle it at the end of the day."

Rania menggangguk tanda faham.

"Can I ask you something?" Mereka melangkah bersiar siar di kawasan Fairyland yang diselaputi salji nipis. Pandangan putih di mana mana.

"Sure." Ayden mengizinkan.

"Did you really rent this place? Because I can still see quite a number of people playing here and there."

"I..."

"It's not that I don't like other people to be here I don't mind at all. I just...you know..err.."

"Curious?" Ayden nenambah bila melihat Rania terkial kial menyusun ayat. Laju laju Rania mengangguk. Ayden ketawa kecil.

"I don't mind you asking. Yess. I really rent this place. All other people is either my staff and their families or kids from orphanage. I usually rent this place twice a year. As a gift to my staff that has work like crazy for me."

No wonder kakak dekat kedai tadi begitu mesra dengan Ayden. Mesti mereka pernah bertemu sebelum ni. Ayden tarik hujung winter coat Rania ke arah kerusi mengadap fountain yang dah beku dek sejuknya suhu. Ayden lap kerusi yang diselaputi salji dengan tangannya sebelum mereka melabuh duduk. Ayden kemudian menyambung.

"But if I only open for my staff and families, there still so small amount of people, it's creepy to play in empty theme park, right?"

Rania menggangguk. Menyetujui.

"That's why I invite kids from few orphanage. I really love theme park. I feel really happy playing here and I want other people to be as happy as I am. I hope by inviting them to join me here can give them a little colour to their life. I want nothing in return. I just want to give as long as I can. We're not living this life forever, one day we'll be gone. I hope I'll be a good memory to some people."

Panjang lebar Ayden menerangkan menyentuh hati Rania. Dia nampak sisi Ayden yang lain. Dia nampak Ayden sebagai manusia biasa. Bukan sekadar superstar popular yang digilai ramai.

"I'm not telling you all this to impressed you nor trying to influence your decision. I just.. wanna.. hurmm.."

"Share?"

"Yess." Ayden tersenyum cuma.

"No worry, I understand. You can share everthing with me. If it happen that we're not mean to be together, I'm still you friend, who's always behind your back to support you whenever you fall, in every way. You're a good man, Ayden. One day, life will pay back all your good deeds with everything you ever wanted. That's how the world work. What you give, you'll get back. If not here when you still alive, later when you're in heaven."

Ayden tersenyum. Rania memberi dia semakin banyak sebab untuk jatuh cinta. Kalaulah Rania tau hanya dirinya yang Ayden mahukan.

"I want that! I want thattt!!"

Jeritan Rania mengejutkan Ayden. Sedar sedar gadis itu sudah berlari ke satu arah. Ayden segera mengekor dari belakang.

Rania berhenti di sebuah gerai menempatkan deretan cermin mata pelbagai bentuk. "Will you buy for me? Pleaseee." Rania mengelip ngelip mata. Cairlah Ayden cairlahhh.

"Cannnn. But pay me back with three roller coaster ride!" Ayden sengih. Berani ke gadis depan dia ni nak naik roller coaster?

"Five roller coaster ride. Deal?" Rania menawarkan. Roller coaster memang favourite Rania. Jangan kata five ride, nak main sampai malam pon Rania on jeh.

Terbeliak mata Ayden. Lahhh tak takut rupanya budak ni. Cehh. Another reason to love huh?

"Deal."

Rania menjerit teruja. Laju tangan dia mencuba pelbagai bentul cermin mata. Akhirnya Rania memilih sunglasses dengan bingkai berbentuk bunga matahari berwarna kuning. Rania jeling tag harga. 8000won. Okey. Murah. Taknak bebankan Ayden dengan harga yang mahal.

Ayden ketawa mengekek melihat wajah Rania. Dia gelak sambil memegang perut. Rania ikut ketawa.

"I bet you'll be shame walking with a girl wearing this."

"No I'm not. Not even in my next life I'll be ashamed. I want to wear it too."

Dengan tawa yang masih bersisa, Ayden mencapai cermin mata yang serupa dengan Rania dan disarungkan ke wajahnya.

"You what...."

Rania tak jadi menerus kata melihat wajah Ayden sudah siap bercermin mata bunga matahari. Rania ketawa besar sampai terduduk di atas jalan.

Ayden keluarkan handphonenya. Camera dibuka. Kurang sesaat kemudian Ayden ikut ketawa terbahak bahak melihat wajahnya di front camera. Dia terduduk di sebelah Rania yang masih sungguh sungguh ketawa. Ayden lap air mata yang keluar akibat terlalu banyak ketawa.

"Come. Some ugly selfie!" Ayden menarik Rania.

Laju Rania memberikan pose terburuk yang mampu Rania fikirkan. Ayden juga. Sekali lagi ketawa mereka pecah melihat selfie yang diambil Ayden.

Memang ugly selfie!





Hi. TQVM dah layan Ayden dan Rania sampai sini. I'll be working on next part reallyyyy soon 😉 sementara tu bolehlah baca my another story, Lapan Tahun Kemudian. Till then, byeeee 😙

Putera Impian Milik CinderellaWhere stories live. Discover now