Part 41 (Last Part)

3.1K 172 16
                                    

HE BEAUTIFUL E
(Tiba di lapangan terbang,Exo berpecah kepada 3 kumpulan untuk mencari Xiumin,Isi surat tersebut menunjukkan bahawa Xiumin hendak pergi ke Italy pada hari ni,disebabkan itu juga Luhan dan yang lain mengejar Xiumin di airport.)
Luhan: Ok macam ni kita berpecah kepada 3 kumpulan.Aku,Kris,Lay dan Suho pergi ke arah lorong kenaikan,Chen,Ji hyo,Baekhyun dan Chanyeol pergi ke arah kafe.Korang berempat cari di sekeliling penumpang yang lain. (sambil menunjuk ke arah Sehun,Kai,Tao dan D.O.)
Exo: Ok!!
(Mereka pun mencari kelibat Xiumin namun hampa,Luhan pergi dalam bilik membuat announcement dan mula mengumumkan nama Xiumin)
Luhan : Perhatian !!! Perhatian !!! Kepada penumpang yang bernama KIM MIN SEOK sila ke kafe yang berdekatan dengan anda sekarang !!! Sekarang!!! Diminta bergerak dengan pantas!!!
(Xiumin terkejut apabila namanya diumumkan dari tempat pemberi announcement.Dia terus pergi ke kafe berdekatan dengannya,Chanyeol secara tidak sengaja melihat kelibat Xiumin,mereka terus menyerang Xiumin.Xiumin terkejut dan dalam keadaan menggelabah.)
Xiumin: Apa korang buat kat sini???
Chanyeol: Kita orang......kita orang kejar hyung lah. (termengah-mengah kerana penat mencari Xiumin)
Xiumin: Sapa suruh korang datang????
Chen : Tak da sapa,tapi takkan kita orang nak biarkan hyung pergi macam tu sahaja ????
(Semua ahli Exo datang ke kafe tersebut selepas mendapat panggilan dari Baekhyun.Luhan terus memeluk Xiumin selepas melihat kelibat Xiumin.)
Luhan: Sampai hati kau.Sanggup kau nak tinggal aku kat sini sorang-sorang.
Xiumin: Luhan dengarlah dulu penjelasan aku.
Luhan : Tak nak aku takkan lepaskan kau.
Kris: Ishhhh dia ni la. (tarik Luhan supaya melepaskan Xiumin) Cepatlah apa penjelasan yang kau nak bagi.
Xiumin: Aku pergi ke Italy sebab nak pergi teruskan impian omma aku je.
Luhan: Maksud kau,kau akan tinggalkan kami kan????
Xiumin: Ye,tapi cuma untuk setahun je kan????
Tao: Cuma untuk setahun je hyung kata.Hyung tak da sehari pun dah rasa macam sebulan hyung tak da ni pulak setahun.Saya tak sanggup kalau tak da hyung dalam hidup kita orang,korang sanggup???? (tanya kepada Exo)
Exo: Tak!!! (menggeleng kepala)
Kris: Min seok janganlah pergi.
(Announcement mengumumkan penumpang yang akan berangkat ke Italy harus masuk ke lorong kenaikan dengan segera)
Xiumin: Dia orang panggil aku dah,aku kena pergi.Bye!!! (cepat-cepat memusingkan begnya dan menuju ke lorong kenaikan)
Luhan: Min seok!!!!
Exo: Hyung!!!!
Ji hyo: Min seok oppa!!! (sambil menitiskan air mata)
Min seok: Mianhae chingu ya~~~ Aku tak bermaksud untuk tinggalkan korang semua,tapi aku kena juga pergi untuk mengejar impian omma aku,aku dah berazam.(bisik hatinya lalu menyerahkan passport kepada pegawai yang bertugas di situ)
Luhan: Min seok,Min seok dah pergi.Dia tak pandang kita pun. (sedih)
Kris: Sapa nak kejutkan kita nanti???
Tao: Sabarlah. (peluk Kris)
D.O.: Hyung~~~
(mereka pun pulang ke rumah Exo selepas mengucapkan selamat tinggal kepada Xiumin.Hari-hari mereka berasa tidak bermakna dan tidak lengkap dengan kehadiran Xiumin si putera baozi.Mereka sangat rindukan Xiumin.Mereka cuba menghubungi Xiumin melalui panggilan jarak jauh.Ada kalanya Xiumin angkat,ada kalanya tidak kerana sibuk dengan urusannya sebagai doctor.)
*setahun kemudian*
(Exo menunggu Xiumin di lapangan terbang.Mereka sudah menyiapkan peralatan menyambut Xiumin di rumah.Exo dan Ji hyo melihat ke arah pintu automatik dan melihat kelibat Xiumin yang sangat segak.Xiumin memakai spek mata seperti doktor dan berambut sedikit pendek berbanding selalu dan juga memakai baju kemeja yang sangat kemas.Exo melopong melihat Xiumin yang baru)
Exo : Wahhhhh (shining eye)
Ji hyo : Oppa daebak !!!
Kris: Gile lah kau,wahhhh memang nampak macam orang berkerjaya sangat.
Luhan: (terus peluk Xiumin) Kau tau tak aku rindu gila dengan kau.
Xiumin : Ye aku pun rindukan kau juga.
Exo : Luhan je ????
Xiumin : Alaaaa aku rindukan semua member Exo.
Ji hyo : Saya ????
Xiumin : Adoiiiii ye saya rindukan semua orang yang saya patut rindu.Puas hati!!!!
Exo&Ji hyo: Hahahahaaha.
(Selepas Luhan melepaskan Xiumin,Ji hyo terus memeluk Xiumin dengan sekuat hatinya.Luhan menjadi cemburu dengan keakraban Ji hyo dan Xiumin.Xiumin melihat wajah Luhan dan terus meleraikan pelukan tersebut lalu berbisik sesuatu di telinga Ji hyo)
Xiumin: Luhan dah cemburu tu.
(Ji hyo membalas bisikan Xiumin)
Ji hyo: Hehehe kita buat dia cemburu lagi dengan berbisik.Hehehe
(Sebenarnya Ji hyo sudah mula sukakan Luhan dan sering berbalas panggilan dengan Xiumin tanpa pengetahuan Exo.Pada mulanya Xiumin berasa tersinggung kerana cinta Ji hyo mula beralih.Tapi lama-kelamaan dia boleh terima hakikat.)
Kris: Sweetnya aku tengok diorang kan,Tao???
Tao: Ouhhh sweetnya.
Luhan: Rupa-rupanya aku selama ni bertepuk sebelah tangan.(bisik hatinya)
(Xiumin dan Ji hyo mendekati Luhan.Kemudian Xiumin meletakkan tangan Luhan di atas tangan Ji hyo)
Xiumin: Aku harap dua orang kawan aku ni bahagia buat selamanya.
Luhan: Min seok ah ~~~~ gummawo. (memeluk Xiumin)
(Ji hyo menitiskan air mata kerana terharu meelihat perngorbanan seorang kawannya terhadap kawannya)
Xiumin: Sama-sama.
Kai: Laaaa ingat Ji hyo dengan Min seok hyung tadi.
Sehun: Ntahhh buat orang suspen je.
D.O. : Hope korang kekal.
Ji hyo: Kamsahamida.
Chanyeol: Dah dah la tu,makanan kat rumah sapa nak jamah,penat tangan aku ngan D.O. siapkan tau tak????
Exo: Hehehehe mianhae.
Xiumin: Mungkin aku cuma perlu tunggu seseorang yang mirip dengan wajah omma baru hidupku tenang memiliki kebahagiaan.(bisik hatinya)

TAMAT
SO IT'S HAPPY ENDING OR NOT ???
Macam mana best tak,komen lah saya akan cuba buat ff baru nanti.

HE BEAUTIFULWhere stories live. Discover now