Jak napsat správnou povídku aneb návod inspirovaný hlubinami wattpadu a ff.netu

711 75 25
                                    


1. Kdo potřebuje děj? Kdo potřebuje zápletku?

Psaní klasických příběhů už vyšlo z módy. Nikoho nezajímá, jestli má příběh hlavu či patu. Začněte psát, pište, dokud vás to neomrzí a pak psát přestaňte. Nikdo nemá čas promýšlet si věci dopředu a nikdo nemá čas číst složité děje.

2. Cože kdože?

Ne všichni čtou fanfikce a ne všichni viděli/četli dílo na kterém je vaše ff založená, takže nezapomeňte všechny postavy pořádně představit. Celé jméno, popřípadě i datum narození či zevrubnou charakteristiku (nebo znamení zvěrokruhu). Poté postavy ve své ff nazývejte jejich pravými jmény: blonďáček a dívka s kaštanovými vlasy.

3. Prověřená a otřelá?

Vždy pište klišé. Čtenáři fanfikcí jsou citlivá a plachá stvoření a pokud nechcete, aby vám utekla, musíte jim dopřát časem prověřená a pohodlná témata. Pokud přijdete s novátorskými nápady, pouze tím své publikum zmatete.

4. Velké emoce?

Pokud máte pochybnost, zda vaše psaní dokáže pořádně vyjádřit vnitřní nepokoj vaší postavy, POUŽIJTE VELKÁ PÍSMENA. Tím perfektně naznačíte čtenáři, jak obrovské jsou problémy vaší postavy.

5. Nejlepší inspirace a vzor?

Nemáte čas vymýšlet nové a komplexní postavy? Prostě použijte sebe. Kdo by přeci mohl být lepší vzor než vy. Dejte si jiné, originální jméno, po kterém jste vždy toužili a nechte postavy, ať se do vás šíleně zamilují. Nic vás více nepřiblíží čtenáři. Nikoho nezajímají jejich oblíbené postavy. Je to VÁŠ příběh, tak ho udělejte celý o VÁS.

6. Předloha?

Nedívejte se moc na seriál/nečtěte moc knihu, podle které svou fanfikci píšete. Mohli byste omylem napsat něco neotřelého nebo realisticky zobrazenou postavu. Radši pište své povídky na základě jiných povídek. Nechceme přeci, aby čtenář postavy hned poznal.

7. Opěrné body?

Jestliže chcete svou zápletku posunout vpřed, nebo jí přidat novou dimenzi, neobtěžujte se s vývojem svých postav nebo snad s akční scénou. Nechte nějakou postavu, nemusí to být ani konkrétní postava, aby do detailu vše vysvětlila a popsala za vás. Takto ušetříte spoustu času.

8. Láska je láska?

To sladké mámení. Všichni vědí, že pokud je v předloze/povídce alespoň jedna ženská a mužská postava musí být spolu a žít šťastně až do smrti a někdy i po smrti. Ignorujte překážky a zapomeňte na kompatibilitu a chemii mezi postavami. Nikoho nezajímá, že postavy musí zachránit svět či dokonce vesmír, jejich láska je důležitější. A pokud s takovýmito vztahy nemáte osobní zkušenost, nebojte se. Stačí otevřít nejbližší harlekýnku.

9. Originalita?

Váš autorský styl je nejdůležitější. Je tím co vás odděluje od mas. Buďte kreativní, ať se váš čtenář nenudí. Držte je ve střehu tím, že pokaždé napíšete jméno své postavy jinak. Začněte svou fanfic v přítomném čase a nečekaně přejděte do minulého času. Vždy je vhodná chvíle na dobrou retrospektivu (flashback). V dialozích nepoužívejte jména postav, aby náhodou čtenáři nepoznali, kdo zrovna mluví a s kým. Gramatické chyby, absence interpunkce a překlepy jsou osvěžujícím zpestřením dlouhých bloků textu. A nevšímejte si kritiků, nemají žádné právo vaše dílo hanit. A rada ze všech nejdůležitější: nedávejte svoji povídku nikomu přečíst, než ji dáte na net, lidi jsou podlí a někdo by vám jí mohl ukrást!

AN: Toto je satira.

Devět kroků k dokonalé povídceKde žijí příběhy. Začni objevovat