40 HADİS VE UZUNCA İZAHI

25 2 3
                                    


İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER

TAKDİM

FİRASET

DUA

SEVABI KESİLMEYEN ÜÇ AMEL

AKILLI ADAM

MÜ'MİN İKİ KERE ALDANMAZ

MAL VE TAKVA

MALAYANİYİ TERKETMEK

AMELLERİN EN SEVİMLİSİ

ALLAH SİZİN SÛRETLERİNİZE BAKMAZ

İYİLİĞİ EMR KÖTÜLÜĞÜ NEHY

KÂMİL MÜ'MİNİN ALÂMETİ

KİŞİ ARKADAŞININ DİNİ ÜZEREDİR

İŞ EHLİNE VERİLMELİDİR

İTAATİN ÖNEMİ

HİLMİYET

HADDİ AŞANLAR

HİCRET VE CİHAD

FİTNELER

VEFASIZIN AKIBETİ

İMANIN ŞUBELERİ

ERKEKLERİN KADINLARA BENZEMESİ

İKİ YÜZLÜLÜK

RİYA

KİŞİYE YETEN GÜNAH

HİDAYETE DAVET DALÂLETE DAVET

İYİ VE KÖTÜ TACİRLER

GADAPLI İKEN HÜKMETMEYİN

MAZLUMUN BEDDUASI

BÜYÜĞE SAYGI KÜÇÜĞE SEVGİ

LİVATA

RİBA

MAL VE ŞÖHRET HIRSI

TAVLA v.b. OYUNLAR

MİSVAK KULLANMAK

CEMAATLE NAMAZ KILMAK

HİLALİ GÖZETLEMEK

73 FIRKA

TEVBE

MAHŞERDE YAPILACAK SORGULAMA

DÜNYA MÜ'MİNLER İÇİN ZİNDANDIR

- DUA -

TAVSİYELER

KAYNAKLAR

TAKDİM


"O hevasından konuşmaz.O (nun konuşması kendisine) vahyedilenden başkası değildir."

(Necm Sûresi/ 3-4)


Allah Teâlâ, ahir zaman nebisi Hz. Muhammed (sav)'i, en mükemmel sûret ve sîrette yaratmış ve onu âlemlere rahmet olarak göndermiştir. O'nu tanımak ve sevmek, sünnetine ittiba edip ahlâkı ile ahlâklanmak her müslüman için bir vecibedir. O insanların en doğru sözlüsü, en yumuşak huylusu, en cömert ve mütevâzı olanı idi. Ve onun ahlâkı Kur'an ahlâkı idi. O şahsı için hiç kin tutmaz. Bir şeye kızarsa, o şey Şeriat'a aykırı olduğu için kızar, bir şeyi beğenirse, o şey Şeriat'e uygun olduğu için beğenirdi. Kimsenin gönlünü kırmaz, hiç kimseyi hor görmez, kimse ile çekişmez, bağırıp çağırmaz, kimseye kötü söz söylemez ve hiç kimsenin ayıp ve kusurlarını araştırmazdı. Fakirlere, kölelere, yetim, dul ve kimsesizlere her hususta yardımcı olur, onları görüp gözetirdi. Komşularına iyilik yapar, akraba hak ve hukukuna riayet ederdi. Hülâsa o, en üstün bir ahlâk üzere yaratılmış ve en güzel ahlâkı tamamlamak üzere ba's olunmuştur. Onun pâk ve nezih hayatı yaşanılan Kur'an'dı. Onun fiil, kavl ve takrirleri ise, Kur'an'ın en berrak ve en sağlam tefsiridir. Onun yaşantısını ve sünnetini tanımadan, Kur'an'ı gerçek manâda tanımak mümkün değildir. Onun yaşantısı ve sünnetini tanımak hususunda ashabın büyük hizmetleri olmuştur. Çünkü onlar Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'in fem'i saadetlerinden sâdır olan sözleri, fiil ve takrirleri en ince teferruatına kadar zabtedip rivayet etmişlerdir.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jul 26, 2016 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

40 HADİS VE İZAHIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin