14 ~ De Bus

24 6 0
                                    

Ik slenter naar het bushokje. Ik heb geen zin om de hele avond met Jason op gescheept te zitten dus laten we maar zo snel mogelijk naar huis gaan. Jason komt zo. Hij is even snel wat eten aan het halen in een lokaal winkeltje. Het winkeltje zit om de hoek dus Jason komt straks vast wel weer terug.

Ik ga op de warme stenen zitten. Ze hebben hier geen eens een bankje of iets om onder te schuilen mocht het gaan regenen. Lekker handig. Ik ondersteun mezelf met mijn handen en leun een klein beetje naar achter. Het is lekker om eventjes zo te zitten, je handen worden verwarmd, je gezicht wordt verwarm. Ik zou elke dag wel zo willen zitten eigenlijk.

Ik kan me nog herinneren toen ik met pap, mam en Finn op vakantie naar Griekenland ging. Ik was 10. Het was geweldig. We gingen iedere dag naar een waterpark. Finn en ik gingen een paar middagen alleen zitten op de stenen en staren naar alle voorbijrennende kindjes.

"Hey" ik kijk omhoog en zie Jason voor me staan. Hij staat in mijn zon. Ik mag hem wel als hij is zoals vandaag. Hij denkt niet alleen aan zichzelf, dat valt me deze vakantie de hele vakantie eigenlijk al op. Hij is best lief. Nee! Hij is niet lief. Hij is een blijft die irritante bloempot die ik ken van thuis. Hehe, bloempot, hoe origineel. Ik grinnik om mijn eigen gedachten.

Hij komt naast me zitten en geeft me een reep chocolade. Lekker, puur. Ik pak hem dankbaar aan. Ik glimlach naar hem, hij glimlacht terug. Ik weet niet wat het is, maar momenteel, nu we hier zo zitten, voel ik me anders. Een raar gevoel vult mijn buik, ach, het zal wel gewoon trek zijn.

"Jason..?" vraag ik voorzichtig. Ik wil weten waarom hij zo aardig doet tegen me de afgelopen dagen. Waarschijnlijk is het een truc, om meisjes aan zijn vinger te binden. "Ja." antwoord hij. Hij draait zijn hoofd. We kijken elkaar nu aan. Ik kijk recht in zijn prachtig blauwe, ijzige ogen. Ik verdrink. Iemand, red me!

"Waarom doe je zo aardig deze vakantie? Ik bedoel.. normaal doe je, uh, best wel onaardig. En op school probeer je alle meisjes om je vinger te binden. Je neemt ze mee naar huis en de volgende dag doe je alsof er niets gebeurd is. Dat doe je nu niet." zeg ik twijfelend. Ik ben benieuwd wat zijn antwoord is, al denk ik dat hij de waarheid niet zal spreken. Zijn gezicht betrekt en hij denkt even na.

Het blijft een tijdje stil. Jason lijkt te twijfelen met wat hij wil zeggen. "Ik.. uh.." zegt hij, nog steeds nadenkend over welke woorden hij wilt gebruiken. Ik hoor in de verte de bus aan komen. Ik kijk in de richting van het geluid. Daar komt de bus aan. Jason ziet het ook en staat op. Hier komt hij niet mee weg. Hij heeft iets te verbergen.

We gaan achter in de bus zitten. Jason gaat bij het raam zitten. Jason heeft iets te verbergen, maar wat?
De bus begint weer te rijden. Ik kom er wel op terug, in het hotel. Jason legt zijn tas op de stoel naast hem. Ik ga een rij achter Jason zitten, dan maar niet. Bloempot.

••••••••••••••••••
Beetje kort, sorryy 😁 Ik hoop dat jullie het nog een beetje leuk vinden. Ik heb een paar leuke ideetjes. :) Xx

Remember meWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu