Het echte leven.

17 2 2
                                    

Het leven is niet hoe je het je voorstelt als kind. Het gaat niet meer om vriendelijkheid maar het is een spel. Het is een spel dat je niet kunt omzeilen. Je hebt een gevecht met jezelf en met de tegenpartij. En je doet je best om die te verslaan. Het leven van een kind was zo gemakkelijk, je trok je niks aan van je uiterlijk, maar later draait het daar om en niemand waarschuwt je. Je ligt om middernacht nog te piekeren. Je leven kun je niet even op pauze zetten. Je word onderdruk gezet. Je word geforceerd. Je word opgezogen door het leven. En als je al de bovenstaande dingen niet hebt dan hoor je er niet bij of word je gepest. Je verliest je "Vrienden" en je gaat kapot. Er komen weer nieuwe mensen bij. Het veranderd allemaal opeens. De ene dag ben vrolijk en de andere depressief. Het leven is niet zoals in de boeken, jongen is verliefd op meisje. In het echte leven is alles omgekeerd, het meisje is op de jongen waar uiteindelijk iedereen op is. Alles is anders. Stiekem wilt iedereen de kindertijd terug. Maar dat is moeilijker gezegd dan gedaan. Want alles veranderd om je heen, zelfs de mensen dicht bij je die je al jaren door en door kent. Het is rot om dit zo te voelen. Terwijl mensen zeggen dat het leven niet gemakkelijk is denk je als klein meisje "Ik wil groot worden!" Later ga je inzien waarom ze je probeerden waarschuwen.

Loaded Parts.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu