De juiste beslissing.

95 4 1
                                    

Ik zit op de vensterbank van het open raam. Het enige wat ik hoef te doen is me te laten vallen. Dan is mijn leven voorbij. Dan bezorg ik niemand meer problemen. Sommige zullen me missen, maar veel mensen niet. Ik heb alles verpest. Ik bedoelde alles wel goed, maar het pakte allemaal verkeerd uit. Ik ben mijn beste vriendin verloren. Door twee populaire jongens waar ik toch geen kans bij maakte. Ze zien me als een gewone fan, niets meer dan dat. Één zetje, en mijn leven is voorbij. Ik kan het niet meer goed maken. Het is te laat. Ik heb het voorgoed verpest. Iedereen haat me. Mijn dromen zullen nooit meer uit kunnen komen. Ik zal nooit een mooi houten huis hebben in het bos. Ik zal nooit met de ene ware trouwen. Ik zal nooit de twee prachtige kinderen krijgen waar ik van droom. Één verkeerde beweging en mijn leven is voorbij. Ik overweeg de keuzes. Me laten vallen en nooit meer stil hoeven staan bij alle fouten die ik heb gemaakt. Blijven leven en accepteren dat mijn leven een hel is. Me laten vallen en mensen kwetsten. Blijven leven en mensen irriteren omdat ik nog leef. Me laten vallen en iedereen is blij. Blijven leven en iedereen blijft haten.

Twee keuzes, één beslissing.

Welke keuze is juist. Zullen er mensen treuren als ik dood ben? Wie zal er op mijn graf dansen, en wie zal er naast neerzakken en huilen?

Veel mensen denken hier aan. Vooral als ze nog een tiener zijn. Steeds meer jongeren plegen zelfmoord. Veel te veel. Het is niet juist om zelfmoord te plegen. Hoe erg je leven ook is, je kan hulp krijgen.Je bent niet alleen. Iemand op de wereld maakt het zelfde mee als jij. Als je eraan denkt, denk dan hoe erg mensen je zullen missen. Ookal kennen ze je niet goed. Ookal hebben ze je maar één keer zien lopen. Het komt altijd hard aan als je hoort dat iemand zelfmoord heeft gepleegd. Vaak zouden ze nog hulp kunnen krijgen, zou alles nog goed kunnen komen. Twee keuzes, één beslissing. Neem de juiste beslissing.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Dec 29, 2013 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

De juiste beslissing.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu