Pov Linda
Samuel. Kaj legt zijn hand op mijn rug, maar wel zodat Samuel het niet kan zien. 'Bro, wat doe jij hier?' Zegt Kaj. Hij kijkt Sam geïrriteerd aan. 'Ik wou met je praten, maar nu Linda hier toch is-' 'Samuel ik wil niet met je praten. Laat me er langs.' Zeg ik. Ik zeteen stap naar voor. 'Je kan meteen je tassen pakken. Ze liggen achterin de auto ik zal wel even mee lopen.' Hij gaat schuin staan zodat ik er langs kan. Ik loop stug naar de auto. 'Samuel schiet is op' sis ik. Samuel kijkt achter zich. Hij begint sneller te lopen. 'Nee' fluistert hij als hij bij me staat. 'Laat me alles uitleggen.' 'Samuel je hoeft niks uit te leggen. Ik pak mijn tassen en ga weg.' 'Waar wil je heen gaan lieverd? Je kan niet naar huis want je mammie heeft je het huis uitgeschopt.' Grijnzend kijkt hij me aan. Ik geef hem een klap in zijn gezicht. 'Dit ging te ver Leijten. Nog een woord en je gaat er aan' Ik ruk de achter klep open pak alle tassen, draai me om en loop weg.Na een half uur te hebben gelopen kom ik bij de bus halte aan. Ik pak de bus naar het huis van Samuel. Ik zit in de bus en staar naar buiten. Als we langs het park rijden zie ik een jong stel op een bankje met een klein meisje in hun armen. Ze geven elkaar een kus. Ze zien er dol gelukkig uit. Zouden Samuel en ik er ook zo bij hebben gezeten als hij niet met iemand anders had? Ofja seks had met iemand voor mij? Wat is het toch allemaal ingewikkeld..
Ik bel aan. 'Hey Linda, alles goed?' De moeder van Samuel staat glimlachend in de deur opening. Ik zet mijn poker face op. 'Ja hoor mevrouw, lief dat u het vraagt. 'Ach meisje toch je mag me gewoon je noemen' ze loopt naar binnen. 'Oja en noem me maar Chantal dat is mijn naam' Ik knik en schenk haar nog een glimlach.
Wauw. Ik loop naar binnen. Ik heb hier dan wel geslapen, maar ik had het huis nog niet goed bekeken. Als je binnen komt is het eerste dat je ziet een witte leren bank. Een tv van weet ik veel hoeveel meter bij hoeveel meter. Ik loop langzaam door. Ik loop naar de grote oude kast. Er staan allemaal foto's. Een foto met Samuel en zijn moeder. Een hond. Samuel zelf. Ik denk de opa en oma van Samuel. En Samuel en Cassius?
En een blond meisje dat verdacht veel op Lotte.
JE LEEST
Samuel leijten (voltooid)
FanfictionIk heb altijd gedacht dat ik de gelukkigste persoon was. Totdat mijn vader weg ging bij ons mijn moeder me het huis uit had geschopt en de liefde van mijn leven me bedroog. Maar er is een reden voor. En ik ga hem helpen. Maar of dat zo verstandig i...