2.Bölüm Hayata adım

91 4 0
                                    

Sabah kalktım her zamanki gibi güneşli bir gündü.Ama bu gün farklıydı,çünkü bu gün ana evindeydim.Çok güzel bir histi,yurtta geçen onca zamanın ardından anne evindeki sıcaklık bir hoş geliyordu insana.Dün akşam yorgunluktan hiç bavulumu dahi açıp üstümü bile değiştirmeden uyumuştum.Kapıyı açtım ve tuvalete yöneldim.Yüzümü yıkadım ve salona yöneldim.Tam salonun kapısına geldiğimde bir koku geldi.Bu sucuklu yumurta kokusuydu.Onca seneden sonra sucuklu yumurtanın kokusu bile farklı geliyordu.Doğruca mutfağa ilerledim içeride annem sofrayı tamamen donatmış son olarak sucuklu yumurtayı hazırlıyordu.Usulca arkasından yaklaşıp"günaydın annem"dedim ve yanağından öptüm.Annemde"günaydın oğlum nasılsın bakalım"dedi.Ben sucuklu yumurtaya odaklanmamdan duyamamıştım.Annem tekrarlayıp ardından "sucuklu yumurtaya daldın demi hergele hadi babanı çağır" dedi.Salona yöneldim ki tam kapıdan çıktığım an babam karşımdaydı."günaydın aslan oğluma"dedi ve içimi kaplayan müthiş gurula beraber sarıldım ona. Ardından hep beraber kahvaltıya oturduk,çay sohbet derken 2 saat kahvaltıdan kalkmadık.Tam kalkacakken babamın sorusuyla irkildim "askerliğe başvurdun mu" tamamen unutmuştum. Bu günü babamla beraber geçirecektik ilk olarak babannemlere ziyarete gittik. Çok özlemişlerdi her biri. Bende özlemiştim haliye. Ardından anneannemler,halamlar,teyzemler derken ziyaretler bitti. Ardından askeriye ye başvurmaya gittik gerekli işlemleri yaptık atanma sonucunun yarın gönderileceğini öğrendik. Evraklarımızı alıp çıktık,kahvehaneye gittik. Babamın arkadaşları hep beraber karşıladılar beni bu günlük senin için çaylar bedava dedi kahveci cemil abi. Normalde cimri adam dı ama okuyan insana tüm kalbini açardı. Çünkü okuyamamıştı çok istemiş fakat ailesi tarafından okuldan alınmış kendi babasının kahvesinde çırak olarak çalıştırılmıştı. Bu yüzden okuyan adama saygısı sonsuzdu. Ardından konuşurken toprak amca soru sordu "eee kerata okudun adam oldun ya askerlik?". "Valla amcacım başvuruyu yaptık yarın sonuç gelir dediler"dedim. İsmail amca "inşallah hayırlı bir yere atanırsında başına birşey gelmez".Haklıydı bende aynı şekilde düşünüyordum ama bilmiyordum ne olacağını küçük bir korku vardı içimde.Bu şekilde sohbet uzayıp gitti.Akşam olmuştu babama işaret yaptım yemek için anlamış olsa gerek "haydi ağalar bize müsaade" dedi.Herkesle vedalaşıp tuttuk evin yolunu.Yolda ikimizin de ağzını bıçak açmıyordu babam "vay be okudun adam oldun hiç sanmazdım be"dedi. Bende "aslan gibi babam olmasaydı olamazdı" dedim. Gözünden bir damla yaş gelmişti ama gizledi küçük bir tebessüm belirdi yüzünde. Sonrasında hiç konuşmadan eve kadar yürüdük. Eve gittiğimizde annem sofrayı çoktan kurmuş bizi bekliyordu. Sofrada patatesli börek,mantı,mercimek çorbası ve bir çoğu bizi bekliyordu.Bu kadar çeşit yemeği bir arada görmeyeli uzun zaman olmuştu.Anneme "anne bu gün askerliğe başvurduk" dedim o masum gülümsemesi yerini zorla gülümsermiş gibi bir ifadeye bıraktı. Annem "hayırlısı oğlum" dedi. Haklıydı da sonzamanlarda pkk nın eylemleri iyi ce artmış günde 2 yada 3 er şekilde şehit haberleri gelir olmuştu. Annemin bu yüzü beni de huzursuz etmişti ama belli etmeden masaya oturdum. Babamda anlamış olacak ki atıldı "üniversitede neler yaptın" dedi.İçimden teşekkür ederek anlatmaya başladım.Yemek öyle keyifli geçmişti ki saatin nasıl geçtiğinin farkında bile değildim.heo beraber kalktık masadan,yorgun olduğumu söyleyip yatmak istedim.Odama gittim ama aklımda olan asıl şey Şuleydi.Çıkardım telefonumu Şuleyle konuşmaya başladım."Nasılsın Şule"dedim.Şakayla karışık "beyefendinin aklına geldik nihayet" dedi.Konuşmaya başladık bir ben şakalaşıyordum bir ben sonra bi anda sordu."Askerlik işini ne yaptın bakalım". Dedim "Bu gün başvurumu yaptım yarın atanma sonucum gelecek"."inşallah hayırlı bir yere atanırsın"dedi. Sonrasında telaşla sordu "eğer askere gidersen nasıl konuşacağım seninle"."Merak etme arıyacağım seni elbet hafta da 1 de olsa şimdi benim uyumam lazım yoruldum". Şule "tamamdır aşkım iyi geceler tatlı rüyalar" dedi. O an içimi bir sıcaklık kaplamıştı. Bende o sıcaklık la ses kaydı gönderdim "iyi geceler prenses tatlı rüyalar".Ardından üstümü değitirip telefonumu şarja taktım.Yarın üniversiteden sonraki önemli gündü,teslim olacaktım.

Son VazifeHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin