32

312 19 1
                                    

Pov Samuel
Ik zie Linda weg rennen. Blind door haar worden verdriet. Wat heb ik gedaan? Ik had nee moeten zeggen tegen die mannen. Ik had nee moeten zeggen. Ik stap in de auto niet wetend waar ik heen rij. Ik rij naar een koffieshop en bestel koffie. Terwijl ik mijn koffie opdrink denk aan de situatie. Hoe kan ik dit uitleggen. Hoe kan ik er voor zorgen dat Linda naar me luistert. Dat ze weet dat zij mijn meisje is. Dat ik echt van haar hou. Kaj, ik ga naar Kaj. Als ik nou alles aan Kaj vertel dan kan Kaj het tegen Linda zeggen. Ik leg vijf euro op het schoteltje en ren de deur uit.

Als ik ben aangekomen begin ik te twijfelen. Wat nou als Linda het aan Kaj heeft verteld. Ik stap uit de auto. Ik loop naar de voordeur en net als ik wil aanbellen wordt de deur open gedaan. Linda?

'Wat is er?' Hoor ik Kaj vragen. Hij komt naast Linda staan en het wordt best ongemakkelijk. 'Bro wat doe jij hier?' Kaj kijkt me geïrriteerd aan. 'Ik wou met je praten, maar nu Linda hier is-' 'Samuel ik wil niet met je praten. Laat me er langs.' 'Je tassen liggen nog in de auto. Die kan je meteen meenemen. Ik loop wel even mee.' Ik ga schuin staan zodat Linda er langs kan. Ze loopt snel naar de auto. 'Bro kan ik dalijk ff met je praten?' 'Ja ik wil wel eens weten waarom je bdit tegen Linda hebt gedaan.' Ik draai me om en loop naar de auto.

'Samuel schiet eens op' wat een zeikwijf zeg. Ik loop sneller. 'Nee, laat me alles uitleggen.' 'Nee Samuel je hoeft niks uit te leggen. Ik pak mijn tassen en ga weg.' 'Waar wil je heen gaan lieverd? Naar huis kan je niet want ja mammie heeft je er uitgeschopt.' Paf. Een klap in mijn gezicht. 'Dit ging te ver Leijten, nog een woord en je gaat er aan' Ze rukt de achterklep open en loopt weg.

Boos draai ik me om en loop naar de voor deur. Ik loop naar binnen. Kaj staat nog in de gang. 'Waarom sloeg Linda je?' 'Ik zei iets stoms' ik wend mijn blik af en loop naar de woonkamer. Ik ga op de bankzitten. Kaj komt aan lopen en gaat naast me zitten. 'Samuel wat is er allemaal aan de hand?'

'Ik werk voor Stefan'

Samuel leijten (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu