Chapter13

1K 97 1
                                    

Kereta akhirnya brhenti. Aku yg sdang tidur nyenyak di sebelah pemandu terus trjaga jadinya.

Aku menoleh ke kiriku dan Jihoon sudahpun tiada di sebelahkh. Ke mana dia pergi? Dia tinggalkn aku seorang diri di sini kah?!

Bunyi pintu kereta dibuka membuatkn aku menoleh ke arah kiri pula. Jihoon! Aigoo. Aku fikir dia ke mana tinggalkn aku seorang diri di sini aishh!

"Kita dah sampai. Turunlah." Katanya memberikn sedikit ruang kepadaku untuk ke luar dari perut kereta.

Sebaik saja aku turun dari perut kereta..aku trpaku melihat sebuah rumah yg agak besar dihadapanku. Ini rumah atau..istana?! Besar gila bapak!

"Kaja noona. Kita masuk ke dlam." Kata Jihoon dan mula melangkah ke pintu rumah itu. Aku hanya mengekori saja sambil melihat sekeliling perumahan itu. Agak sunyi dan agak seram.

Aku brhenti apabila Jihoon brhenti dihadapan pintu rumah. Dia menekan loceng rumah dan aku masih lagi melihat sekeliling rumah itu. Rumah siapakh begitu besar sekali ini?!

"Eo? Dah sampai?!" Muncul seseorang di hadapan pintu dgan senyuman di bibirnya. Aku melihat orangnya dan trkaku sekali lagi di situ. Dia kah tuan kepada rumah sebesar ini?!

Rupa pun ada. Kacaknya!! Aigoo melt aku tengok dia senyuma kyahhhh! Yah Yoo Jiae! Hajima! Kau ni makin lama makin gedik pulak aishh. Nnti readears benci aku padan muka muahahahaha!

"Noona?! Noona?!" Aku trsedar dari lamunan. Mataku trkelip-kelip sebentar dan aku terus memandang Jihoon yg sdang memandangku dgan pelik. Senyuman ku berikn kdpadanya.

"Gwenchana?!" Soalnya dan aku mengganguk. "Kalau noona tak apa². Boleh kita masuk?! Luar ni sejuk. Kaja!"

Ajaknya dan aku turut saja. Aku masuk dahulu kerana dia yg mahu aku masuk dahulu.

Pintu ditutupnya dan dia mula brjalan ke ruang tamu mungkin? Dan aku mengekorinya saja dari belakang.

Mataku turut brsinar-sinar jadinya melihat perhiasan² di dlam rumah itu. Sungguh cantik sekali!

Aku masih lagi mengekori Jihoon yg menuju ke ruang tamu dan aku pasti yg kami ke ruang tamu.

Aku trdengar suara² garau yg dtang dari ruang tamu. Seperti mereka beborak kosong dan ketawa.

"Yahh Woozi sshi! Long time no see lah!" Aku melihat saja Jihoon atau mungkin nama timangannya Woozi?! Hmm! Sesuai nama tu dgannya!

Mereka saling brlaga bahu dan keempat-empat chingunya smuanya tinggi² darinya. Dia yg paling pendek kalangan dorang! Tak apa. Pendek tu comel k!

"Yahh Woozi sshi..nugu?! Yeochin kau kah?!" Soal chingunya sambil menunjukkn jarinya ke arahku. Aku segera menunduk hormat kepada mereka berempat.

"Annyeomghaseyo. Cheoneun Yoo Jiae imnida. Selamat brkenalan." Sapaku ramah. Mereka trangguk-angguk mendengarnya. Dan aku sedar sesuatu ketika itu!

Aku pun pendek dikalangan mereka berempat! Tambah² namja dihadapanku ini! Rambut nak mcam warna biru ada. Hijau ada. Hensem pun dah hensem! Aishh untungnya siapa yeochin dia hmm!

"Err..Jiae noona..err..dia chingu hyung aku. Umurnya pun sama dgan hyung aku jgk. Jadi brmakna dia umur sama dgan kau jgklah Wonwoo sshi!" Kata Jihoon kepada siapa namanya tadi?! Wonwoo?!

"Aku?! 23(in this story)?! Jinjja?! Wahh dia nampak muda dari aku! Aku fikirkn dia lebih muda dari aku. Kalau mcam tu..chingu?!" Katanya sambil menyuakn tangannya untuk brjabat dganku.

Aku tragak-agak mahu menyambut jabatan tangannya atau tidak. Lama aku brfikir dan aku hanya memberikn senyuman saja kepadanya.

Chingu²nya trmasuk Jihoon trsengih-sengih. Mungkin mentertawaknnya kerana aku tidak menyambut huluran tangannya itu.

"Ahh lupa pula nak kenalkn dorang ni dekat noona. Dorang ni chingu saya. Ada lagi 7 orang yg tak ada disini!"

"7 orang?! Chingu kamu?!" Soalku sedikit trjerit kerana trkejut dgan apa yg dikataknnya. Dia trsengih lalu menggangukkn kepalanya.

"Sebenarnya..smua ahli kami ada 12 orang. Trmasuk saya sendiri! Ni baru 4 orang. Ada lagi 7 orang lagi dan smuanya namja. Kami brkawan sejak sekolah tinggi lagi dan kami ada beberapa orang yg masih lagi brsekolah. Yg lain..ada yg ke kolej dan kerja!"

Jelasnya dan aku hanya mengganguk faham.

"Jadi..yg sebelah saya ni. Joshua. Tu nama English dia. Kalau nama Korean dia. Hong Jisoo!"

"Eo?! Hong Jisoo?! Chingu noona ada yg nama Jisoo jgk. Tapi nama family dia Seo. Seo Jisoo nama chingu noona."

"Eo..yg ni pulak. Namanya Wonwoo. Jeon Wonwoo. Noona ada jumpa..dgan chingu Yoongi hyung tak? Jungkook?!"

"Oh Jungkook! Jeon Jungkook kan? Yg comel² tu. Dia yg paling muda dlam kalangan dorang bukan?!"

"Ne! Yg ni lah hyungnya. Jeon Wonwoo. Tapi..cuma muka dorang saja yg tak sama. Nama dah sama. Muka saja yg tak sama jadi..tak ada yg berapa nak cam sangat lah dorang ni sibling hahaha!"

Wonwoo merenung Jihoon dgan pandangan tajam. Jihoon hanya senyum saja. Aigoo Jihoon ni comel sangat aku tengok! Tapi hyungnya..tak mcam dia pun?!

"Yg ni pula! Haa! Ni yg paling ramai kenal ni noona! Twitter! Insta! Tak kira laman sosial yg dia ada. Ramai followers tau! Sbab apa? Tengok lah rupa dia ni. Hensem kan? Perkenalkn. Uri chingu! Kim Mingyu! Noona trpikat dgan dia tak?! Hmm? Hmm?!"

Terangkat-rangkat kening Jihoon jadinya. Aku terasa mahu ketawa saja melihat gelagat Jihoon yg ramah dan lucu itu. Sungguh! Begitu mencuit hati bagiku tiap kali melihat gelagatnya ini!

"Molla! Noona bukannya jenis tengok sekali saja lepastu dah terus melt! That's not myself ok! Noona suka orang yg noona dah kenal lama dah. Kalau noona selesa dgan dia dan dia brperangai baik dgan noona. Noona mungkin akan sukakn orang tu!"

Kataku tanpa segan silu dihadapan chingu² Jihoon yg memerhati kami brdua saja atau mungkin mereka turut memasang telinga. Mendengar apa yg aku katakn?!

"Ouu..kalau mcam..noona dah kenal lama dgan Yoongi hyung dan sikapnya yg mcam tu. Noona..akan ada perasaan dekat hyung sayakah?!"

Soal Jihoon sambil memandangku dgan tatapan..yg serius?! Seram pulak aku tengok tatapan dia tu! Kenapa dia tengok aku mcam tu? Pastu tanya pulak soalan mcam tu? Aigoo!

"Molla! Ikut perasaan noona lah." Jawabku ringkas dan Jihoon hanya mengganguk saja. Aku lihat wajahnya yg seperti tidak brpuas hati dgan jawapanku tadi?!

"Wae kamu tanya?!" Soalku yg berasa agak curiga dgan soalan Jihoon tadi.

"Ne?! Ahh anniyo. Cuma nak tahu saja. Oh! Yg trakhir chingu saya. Vernon! Dia pun lebih kurang hot mcam Mingyu jgk. Boleh dikatakn..dia 6ber 2 kot dlam rumah ni?! 6ber 2 yg paling hensem maybe?! Hehe!"

Kata Jihoon dan aku melihat saja Vernon yg trsenyum kepadaku. Omo! Manisnya senyuman dia tu! Aigoo melt! Melt! Yahh Yoo Jiae. Hajima! Stop it. Kau tak boleh melt mcam tu ja! Tak boleh!

Kataku di dlam hati dan tiba² saja aku teringat pula akan Yoongi. Perasaan ku kembali brcampur-baur dan aku mula trtanya-tanya. Adakh dia baik² saja di rumahnya itu? Aku patut callnya atau tidak?!

*T B C*

Sorry chap kali ni just full or Jiae and Woozi only! And author have some question wanna ask ni! Nk letak nama Woozi atau Jihoon dlam ff ni? Ikut readears. X kiralah yg mana satu author utamakn readears author dulu especially my Flowers sekalian heheheu! So pliss komen ok?! Klau x pham ka apa komen or chat me eh! Vote★Komen✔Thankss~!

#AuthorYumi!

Love You Once Again||Suga Malay FF||[[-COMPLETE-]]Where stories live. Discover now