Till fina Noveller_0110 ♡
"Elsa? Din dejt är här!"
Jag kollar mig en sista gång i spegeln innan jag lämnar mitt rum. Harry bjöd mig på balen, och det sista jag kunde göra är att säga nej. Han har alltid varit en gullig kille, och han är väl egentligen de flesta tjejernas dröm.
Jag håller upp den långa klänningen medan jag går ner för trappan för att inte snubbla. Harry står i hallen med kostym och en ros i handen. Mamma har ett leende på sina läppar när hon kollar på mig. Det känns lite ovant att gå i klackar och långklänning, men jag kommer förhoppningsvis vänja mig under kvällen.
"Hej Elsa, vad vacker du är." säger Harry med ett leende som får hans smilgropar att synas. Jag tar emot rosen som han sträcker mig och ler försiktigt tillbaka.
"Tack, du med." svarar jag, lite varm i ansiktet efter hans komplimang. Jag vänder mig mot mamma som får ta emot rosen. Harry krokar sin arm och jag slinker in med min där innan mamma tar några foton på oss.
"Är du klar?" suckar jag.
"Jaja, ha nu en rolig kväll." säger hon och skrattar lågt. Jag följer med Harry ut, och ännu en gång tittar han på mig med ett leende som får hans smilgropar att synas.
"Tack för att du kunde gå med mig." säger han.
"Tack själv, jag är glad över att du frågade." svarar jag. Han lutar sig fram och ger mig en snabb puss på kinden, vilket får mina kinder att hetta till.
"Ska vi åka? Bilen står där borta." ler han och kastar en blick mot hans bil som står parkerad på gatan framför mitt hus.
VOCÊ ESTÁ LENDO
》1D Imagines《
FanficEn samling av kortare One Direction imagines. Skicka PM om du vill ha en imagine :)