A dnes jedna úžasná spisovateľka a tiež aj super človek NamelessCareless! :D
1. Ako dlho sa venuješ písaniu?
Písaniu sa venujem prakticky od malička, presnejšie odkedy som mala 6 rokov. Samozrejme, to, čo som tvorila sa nedalo nazvať dobrým, no bavilo ma to a je to niečo, s čím som vydržala zatiaľ najdlhšie, čo sa hobby týka.2. Aký žáner kníh sa ti píše najlepšie?
Najlepšie sa mi píše FANTASY. Vždy ma fascinovala mágia, mytológia. Baví ma vymýšľať nové kúzla, tvoriť nové svety a ich jednotlivé pravidlá, mýty, legendy a zvyky. To sa pri napr. TEEN FICTION nedá. :)3. Potrebuješ pri písaní nejaké "rituály"?
Pri písaní mi musí hrať hudba a nie hocijaká. Závisí to od toho, akú scénu do akého príbehu píšem. Ak je to napr. príbeh, ktorý píšem teraz - "Ostrie mágie", pustím si tzv. Epic Music, čo je hudba, ktorú väčšinou počuješ v pozadí fantasy filmov :D. Ďalej musím mať pokoj a ticho. Väčšinou píšem v noci, keď je tma, pretože počas dňa a svetla ma všetko rozptyľuje.4. V minulosti bol na tvojom profile aj príbeh V kruhu. Prečo si ho vymazala?
Ach, áno, "V kruhu". :D Ten príbeh bol pre mňa trochu zložitejší na písanie. Išlo o akúsi krimi - fantasy, kde som musela vymyslieť obete, spôsob zabitia, vraha, jeho profil, všetko. Bavilo ma to, pretože som posadnutá seriálmi, kde sa riešia sériové vraždy (Criminal Minds 4ever). A prečo som ho teda vymazala, ak ma bavil? Je to prosté. Píšem viac príbehov naraz, čo nie je vždy jednoduché a teda mám logicky istý rebríček, alebo priority. Bohužiaľ, v tom čase bolo "V kruhu" na poslednom mieste a kvôli veľkým časovýn odstupom som si vyvinula blok a nevedela som, ako pokračovať. No určite ho chcem dokončiť a keď to spravím, vrátim ho späť na wattpad. :)5. Aký máš názor na FF, kde sa niekto sotva stretne so slávnou osobnosťou a už sa pomali plánuje svadba?
Pre mňa sú FF celkovo hlúpy žáner, hlavne ak ide o celebrity. Chápem FF -ky, ktoré sú o filmoch a knihách, pretože to je tiež fikcia a nie všetko v knihách a filmoch je tak, ako si to predstavujeme. Lenže skutočné celebrity pre mňa nie sú až také "úžasné", aby sa o nich písali tie vlhké výplody fantázie. Sú to ľudia ako ty a ja. Navyše si mysím, že keby to niekto z nich čítal, nebol by práve nadchnutý príbehom, kde predstavuje osobu, ktorá trápi a znásilňuje svoju priateľku, až kým sa u nej neprejaví Štokholmský syndróm. A FF -ky s tou svadbou :D no... Proste tam vidno, aké skúsenosti vo vzťahoch majú autorky tých príbehov, pretože level nereálnosti ich výtvorov je vyšší ako počet postáv, ktoré som zabila xDD6. Nejaké slová na záver?
Vo viacerých rozhovoroch som si všimla, že autori odpovedajúci na otázky radia, aby sme sa nehanbili a bez ohľadu na iných písali, čo nás baví a blablabla...
Ja som už chvíľu čakala na chvíľu, keď budem môcť niektorým tú naivnú bublinu prasknúť. Skôr, ako začnete uverejňovať svoje príbehy, skontrolujte si gramatiku a štylistiku a bezpodmienečne zistite, či váš príbeh nepresahuje medzi morálne únosnosti. V opačnom prípade sa môžete stretnúť s oprávnenými hejtmi. A výhovorky typu "Píšem to pre seba, nie pre teba!" si prosím, strčte do ukončenia svojej tráviacej sústavy. Ak píšete pre seba, ruky preč od wattpadu! Akonáhle uverejníte príbeh, už nie je len váš. Automaticky sa stane aj majetkom čitateľov a už len fakt, že to dáte na net svedčí o tom, že to NEpíšete len pre seba. Pravdepodobne vidíte tie rozsahlé komentáre plné pochvál a poviete si, že to je super a tiež chcete, aby vám niekto hladkal ego. Ani si to nemusíte uvedomovať. A ak si to uvedomíte, spravte svetu láskavosť a prestante písať. Príbehy motivované egom nie sú nikdy dobré, nech vám ich chvália ako len chcú. :*Ja ti už môžem len poďakovať za to, že si si našla čas a odpovedala na moje otázky. :3
Čo hovoríte na tohto super človiečika? :D