1.Bölüm:
PAMUK PRENSESİN MASALINA GİRMEK:Umut uyumadan önce,Pamuk Prensesin kitabına bir kez daha göz gezdirirken,cevabı aradığı ikilemler kafasının içinde tam olarak şekillenmişti.
Prens,ormana girmeyip de arkadaki öbür toprak yoldan geçmiş olsaydı;Pamuk Prenses,sonsuza kadar derin uykuda mı kalacaktı?
Cadı olmasaydı ,zehirli elmayı yemeyecekti.Zehirli elmayı yememiş olsaydı,o çam kutunun içinde ,çiçeklerin arasındaki derin uykuya yatmayacaktı.Derin uykuya yatmamış olsaydı prens onu göremiyecekti.
Pamuk prensesin öyküsü mutlu sonla bitiyordu.Hani prensle evlenerek , onun eşi sıfatıyla oluyordu ya.
Umut bunları düşünürken uyku bastırdı.
Düşler ülkesinin iyilik perisi Umut'un odasından içeri süzüldü.Işıldayan anahtarı uzatırken görmek istediği düşün şifresini kulağına fısıladadı. Yavaşça ayağa kalktı ,kıvrıla kıvrıla dönen mermer sütunların arasından geçti,kocaman beyaz demir kapının önüne geldi.Bir an duraladı.Anahtarı üç kez çevirdi.Düşler ülkesine girdi.Umut sabırsızlanıyordu birden pamuk prensesin o narin sesini duydu ve izledi.Prens yanına geldiğinde çok heyecanlıydı. O anda Umut'u uyku bastırdı. Fakat o prensesi uyarmak istiyordu.Göz kapakları iyice ağırlaşıyordu.Umut uykuya dalmıştı..........
Umut uyandığında etrafına yakındı prenses yoktu.Ormana doğru koştu prensesi gördüğünde uyanmıştı.Çok üzgündü .Prensesi uyaramamıştı.Annesi hadı pikniğe gidiyoruz dedi."Okuduğunuz için teşekkürler beğenir deniz devamı gelecek.Umarım sevmişsinizdir."