Flytten

7 0 0
                                    


Nu var vi äntligen framme vid huset. Det första jag tänkte när jag såg huset var att det var stort. När jag hoppat ut ur bilen så såg jag en kille stå på tomten bredvid. När våra blickar möttes så log han, jag rodnade bara kraftigt. Jag skyndade mig snabbt in i huset med mamma. Flyttgubbarna hade redan lämnat våra saker där inne. Nu var det bara att packa upp... Mamma tog fram sina papper som handlade om jobbet, så jag fick bara börja packa upp ensam. När det gått några timmar och det började bli sent så började jag bli hungrig. Jag kollade på klockan och insåg att den var sex, inte konstigt att jag är hungrig då. Jag satte på mig mina ytterkläder och började gå mot Ica som jag sett på vägen hit. Nu stod inte den där killen där längre. Men det var väl lika bra eftersom att det kändes pinsamt efter att jag glott på honom. När jag var framme vid Ica så letade jag reda på vegan-hyllan eftersom att jag försöker vara vegan. Ibland fuskar jag och dricker saker med mjölk i, eller kanske äter ägg. Men jag skulle däremot ALDRIG stoppa kött eller fisk i munnen. Vegetarian kommer jag iallafall alltid vara... 

Jag kom hem och började laga mat, det blir vegansk broccolisoppa med vitlöksbröd. När maten äntligen var klar så ropade jag på mamma. Det dröjde ett tag innan hon kom, men hon kom iallafall tillslut. Vi satt i en pinsam tystnad och åt. Vi båda var ju trötta efter resan. Det hade tagit 4 och en halv timme att åka hit, så det tar ganska lång tid. Jag doppade vitlöksbröd i soppan då jag tycker det smakar gott. Mamma gör samma sak, vi har väl fått det ifrån varandra eller så brukar man bara göra så. 

"Hur går det med jobbet?" frågade jag tillslut. Mamma suckade och det dröjde ett tag innan hon svarade.

"Det är väl lite stressigt. Jag bråkade lite med chefen om vilka tider jag skulle jobba. Jag vill hinna vara hemma hos dig vid middagen till exempel.." 

Jag nickade lite och fortsatte äta. 

Maten var slut och jag orkade inte packa upp mer idag. istället så gick jag och borstade tänderna inne på toaletten. Jag hann iallafall packa upp tandkräm och tandborstarna... Efter det så gick jag och satte på mig pyjamas. 

"Hej Saaaaam! :D Jag är i vårat hus nu..." knappade jag in till sam på mobilen. Han och jag har chattat med varandra via internet i snart 4 år. Vi har aldrig träffats men det lär vi väl snart göra då han bor här i närheten..


"Nej men tjenare Inez ;) Nej men haha, vad kul! Skulle inte vi typ kunna träffas imorgon..? Jag skulle så gärna vilja träffa dig.. Men du får ju självklart säga nej om du inte vill träffas.. Haha :D" fick jag som svar. Jag blev glad av att han frågade. Självklart att jag vill träffa Sam! Vi har chattat länge men aldrig träffats, så jag vill ju inte missa att träffa honom nu när jag äntligen kan.

"Såklart jag vill träffa dig! Var ska vi mötas och vilken tid?"

Vi bestämde att vi skulle mötas vid något fik klockan 10 som han tyckte om. Fiket hade även några veganprodukter som tur var! När jag och Sam sagt hejdå till varandra så la jag mig i sängen och somnade ganska snabbt.

KärleksdramatWhere stories live. Discover now