REİKİ'NİN TARİHÇESİ

181 3 1
                                    

Reiki, Dr. Mikao Usui (1865 - 1926) ile başlayan bir şifa ve ruhsal gelişme enerjisi sistemine verilen isimdir.Yakın zamana kadar Mikao Usui ve bu sistemin ortaya çıkmasıyla ilgili çok az şey biliniyordu. Son bir kaç yıldır Japonya'da yapılan araştırmalar sonucunda Usui'nin orijinal Reiki uygulamaları hakkında daha kesin bilgiler elde edilmiş ve böylece batıda öğretilen sistemi daha geniş bir perspektiften görme olanağı doğmuştur.Usui'nin ölümünden sonra onu izleyenlerce dikilen anıtta yazılanlara göre, Reiki sisteminin temelini oluşturan enerji, Mikao Usui'ye Kurama Dağında 21 günlüğüne inzivaya çekildiğinde gelmiştir. Bunun gerçekleştiği kesin tarih verilmiyor. Usui, 1922'de bu enerjiyle işleyen şifa tekniklerini uygulamak üzere Tokyo'da bir klinik açmıştır. Bu şifa yöntemlerini Usui yalnızca uygulamakla kalmamış, birçok kişiye de öğretmiştir. Yazılanlara göre Usui, 1923'te Tokyo'ya büyük zarar veren Kanto depremi sırasında insanlara yardım amacıyla çok yoğun çalışmıştır. Yeni klinikler kurmuş, ülkesinin diğer bölgelerine giderek Reiki sistemini tanıtmış ve uygulamıştır. Usui, bu seyahatlerinden biri esnasında, 62 yaşında yaşama veda etmiştir.Usui, Reiki şifa yöntemlerini uygulamak üzere kurduğu organizasyona Usui Reiki Ryoho Gakkai adını vermiştir.Ölümünden sonra bu organizasyonun liderliği devam ettirilmiştir ve halen Japonya'da işlevini sürdürmektedir. Bununla birlikte çağdaş araştırmacılar, Japon kültürünün kapalı gelenekleri nedeniyle, bu topluluğun günümüzdeki öğretileri ve uygulamaları hakkında bilgi edinmekte büyük güçlük çekmektedirler. Usui'nin öğrencilerinden biri, Fizik Profesörü Chujiro Hayashi, 1938 yılında bu sistemi Hawaii'ye götürerek buradaki öğrencisi Hawayo Takata'yı öğretmenliğe insiye etmiştir. Takata, Reiki'nin batıda yayılmasına neden olan kişidir. 1970'li yıllardan itibaren yirmi iki kişiyi öğretmen olarak yetiştirdikten sonra, 1980'de aramızdan ayrılmıştır. Batıdaki Reiki pratisyenlerinin büyük çoğunluğu bu yirmi iki kişinin öğrencileridir ve hepsi Takata'ya, Hayashi'ye ve Usui'ye bağlanırlar.Reiki Master'ları yıllar içinde kendi sezgilerini ve algılarını kullanarak; şifa bulmak isteyenlerin ve ruhsal gelişimlerini sürdürürken Reiki ile çalışanların gereksinimlerine cevap veren yeni teknikler geliştirmişlerdir. Buna ek olarak, günümüzde adının içinde "Reiki" sözcüğünü kullanan ve aracı olma yoluyla alınan ve deneyimlenen başka enerjilerle birlikte çalışan diğer sistemlerin de bulunduğunu belirtmek gerekir. Mikao Usui tarafından geliştirilen Reiki'ye dayanan sistemler, isimlerinde "Usui Reiki" veya "Geleneksel Japon Reiki" deyimlerini kullanırlar. Usui Reiki verdiğini söyleyen herkesin Usui'ye kadar uzanan tüm öğretmenlerini sırayla yazılı olarak gösterebilmesi gerekir. Usui Reiki'ye katı bir tarih yaklaşımının yanı sıra, bu enerji sisteminin tarihi ve kültürel bağlantıları ile ilgili birçok spekülasyon da yapılmaktadır. Genellikle bunlar ikiye ayrılıyor. Birincisi, Usui Reiki yaklaşımı ile Budizm, Şintoizm, Şamanik teknikler ve diğer şifa ve doğunun savaş sanatlarında uygulanan tekniklerin benzeştiği ve kıyas kabul edebildiği, Reiki'nin bu sistemler içinde var olduğu savı. İkincisi ise, Reiki'nin hakkında medyumlar aracılığı ile alınan bilgiler. Bu ikinci yolla alınan bilgiler Reiki'nin çok eskiden beri dünyada olduğunu, Usui'nin de bu on binlerce yıllık sistemi yeniden keşfeden kişi olduğunu söylüyorlar. Başarılı bir şekilde Reiki uygulamak için, araştırma konusu olarak ilginç bulsak da, enerjinin işlerliği ve etkinliği üzerinde bu tür bilgilerin hiçbir etkisi olmadığını biliyoruz. Bizler, geleneksel Usui Reiki'ye dayalı bir sistem öğrenmiş ve öğretiyor olsak da, Reiki'nin tüm diğer kollarını da tanıyor ve bu sistemleri uygulayan ve öğreten tüm insanlara saygı duyuyoruz. Bireylere, haklarına ve onurlarına saygı duymaya ve tüm varlıklara şefkat göstermeye dayalı ilkelerle çalışan tüm sistemlere; ruhsal gelişim ve olgunlaşma yolunda yürüyen herkese saygı duyuyoruz.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Aug 04, 2013 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

REİKİ'NİN TARİHÇESİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin