İnsanın enerji alanı (aurası) her bir insanın ruhsal tekamül seviyesine göre değişiklik gösterir. İnsan düşünce bazında genişledikçe aurası da genişler. Ve aura (manyetik alan) ne kadar genişlerse ileri gidebileceği her frekansı kendine doğru çekmeye başlar. Bu tamamen insanın içinde bulunduğu ruhsal duruma (düşüncelerine ve duygularına) bağlıdır.
İnsan dünyaya gelip yetişkin biri olmaya başladığında beyni, aklı ve mantığı gelişir, belirginleşir. Ve çeşitli etkiler ve frekanslar, enerjiler, belirgin bir biçimde ortaya çıkmaya başlar. Ve bu durum, bir takım dalgalarla ruha yüklenmeye başlar. Ve insan beyinde üretmeye başlar. (değişik düşünce kalıpları, inanç sistemleri vs.) Ve insan bu ürettiklerini, düşünceler, dalgalar halinde ilk önce ruha, sonra da boşluğa (evrene) verir. İşte bu, insanın aurasıdır. (Işın bedenidir)
Pozitif düşünceler ve enerjiler, auramızın (ışın bedenimizin) yaşam kaynağıdır. Ve devamlı ışın hücreleri oluşturur ve devamlı toplar. Bunun adına sevgi de diyebiliriz.
Negatif düşünceler ise, devamlı verir ve alamaz. Bu veriş, bir boyutta artık kişinin kendi aurasından (ışın bedeninden) verişe döner. Ve çeşitli hisler sonucunda (ego, bencillik, öfke, korku, kıskançlık, dedikodu, nefret vb. gibi) beyin artık pozitif düşünce üretemez ve auraya (ışın bedene) yeni hücreler, yeni enerjiler kazandıramaz. Tam tersi diğer hücreleri de yokeder. Bu durum hastalıklara zemin hazırlar.
Bedenimiz enerji ile yaşar ve evrendeki enerjiye ihtiyaç duyar. Evrensel enerjiyi bedene alma yollarından biri de bilinçli ve düzenli olarak yapılan solunum egzersizidir. Prana yahut hayat enerjisi adı verilen bu enerji ve oksijen, bedene ve zihine canlılık verir.
Ayrıca şakralar üzerinde yapılan çalışmalar, renk çalışmaları, imgeleme çalışmaları, çeşitli meditasyonlar ve yoga çalışmaları, kendimizi bilme ve bulma yolunda yapılan her türlü kişisel gelişim çalışmaları, beyin kapasitemizi gittikçe arttıracak ve auramıza (ışın bedenimize) iyice pozitivite yükleyecektir.
Aldığımız enerjiyi kendimizde tutmak ve sağlıklı kalabilmek için şunlara da dikkat etmeliyiz:
1.Hayatta karşılaştığımız olaylarda dengede kalmayı öğrenmek.
2.Diğer insanlarla olan ilişkilerimizde iyilik ve sevgiyi ön plana almak.
3.Düşüncelerimizi kontrol ederek, pozitif düşünme alışkanlığını kazanmak.
4.Enerjimizi iyi yönde kullanmak.