1. "-Dlaczego cię tam nie widziałem?
-Byłeś w kuchnu... bardzo zajęty.
Mina mu zrzedła i powoli usiadł z powrotem na swoim miejscu. Cath odłożyła kanapkę na krzesło obok i zacisnęła dłonie w pięści.
-Och Cath, tak mi przykro...
-Nie przepraszaj. Oboje wydawaliście się całkiem zadowoleni.
-Nie mówiłaś mi, że przyjdziesz.
-A więc, gdybyś wiedział, że przyjdę, nie migdaliłbyś się z kimś innym w kuchni?"2. "-Rozdajesz tę swoją sympatię, jakby cię to nic nie kosztowało.
Levi się roześmiał.
-Bo nie kosztuje. Uśmiechanie się do obcych ludzi nie nadweręża moich zasobów.
-Cóż, moje nadweręża.
-Nie jestem tobą. Uszczęśliwianie ludzi sprawia mi przyjemność. I jeśli już, to daje mi to jeszcze więcej energii, którą przeznaczam dla osób, na których mi zależy.
(...)
-Skoro uśmiechasz się do wszystkich, jak mam się czuć, kiedy uśmiechasz się do mnie?"3. "-Piszemy o światach, jakie znamy. Sama napisałam cztery książki, których akcja rozgrywa się w promieniu stu dwudziestu mil od mojego rodzinnego miasta. A większość opowiada o rzeczach, które przeżyłam osobiście.
-Ale przecież pisze pani powieści historyczne...
Profesor Piper skinęła głową.
-Wybieram coś, co przydarzyło mi się, dajmy na to, w 1983 roku, i przerabiam tak, by przydarzyło się komuś innemu w roku 1943. W teb sposób rozbieram moje życie na części i opisując je na wylot, próbuję lepiej je zrozumieć."4. "-Nie zmuszaj mnie, żebym znienacka cię pocałował.
-Oddawaj pranie.
-Emocje rosną, twarze się rumienią... tak to się właśnie zaczyna."5. "-Więc napisz opowiadanie. Nie musi być wybitne. Nie musisz być Ernestem Hemingwayem."
6. "-Na swoim biurku masz głowę Simona Snowa {odpowiednik Harrego Pottera~przyp. aut.}-zauważyła Reagan.
-To tylko pamiątkowe popiersia.
-Żal mi ciebie, więc zostanę twoją przyjaciółką.
-Nie chcę się z tobą przyjaźnić-powiedziała Cath tak dobitnie, jak potrafiła.-Podoba mi się, że się nie przyjaźnimy.
-Mnie też. Dlatego szkoda, że to zepsułaś swoją żałosnością."-------------------------------
Witam ;)
Rozdziały będą wrzucane w każdą sobotę wieczorem.
Następne szykują się Igrzyska Śmierci...
Do przeczytania od 05.03!
Do przeczytania!
CZYTASZ
Cytaty <3
PoetryW tej książce pojawią się cytaty ze znanych książek. Będą cytaty smutne, śmieszne i prawdziwe...