De tovercel

9 2 0
                                    

7- De tovercel

Ave staat hun al op te wachten in de bowlingbaan, zoals afgesproken. Ze is er al heel vroeg en moet dus wachten. Ave denkt: 'Wat als ze niet komen, is er dan iets aan de hand? Moet ik ze bellen? Moet ik me zorgen maken? Zal Tilpch hun gepakt hebben?' Ze loopt heen en weer en weet niet wat ze moet doen. Uiteindeijk besluit ze af te wachten omdat ze pas over een half uur komen. De tijd die ze hadden afgesproken was 11 uur s'ochtends. 'Het is nu half 11,'denkt Ave 'Ik hoef nu nog niet bezorgd te zijn.' Maar toch pakt ze haar toverstok en toetst het toverstoknummer van Naranja in. Ze houdt haar vinger boven de bel knop en aarzelt. Ze legt haar toverstok weer weg en gaat zitten. Ze kijkt op de klok. Het is nu vijf over half 11. Ave denkt:

'Ik maak me zorgen om niets' Ze tovert haar laptop tevoorschijn en kijkt op het web. Ze verstijft wanneer ze het krantenarikel van Tovergraaf leest. Niet veel later komen Naranja en Violet binnenstormen. Naranja zegt: 'Kom laten we gaan!' Violet zegt: 'Ja, kom mee Ave we go to visit the prison!>_< Ave knikt en staat op, tovert haar laptop weer weg en loopt met ze mee naar de gevangenis. Onderweg vraagt Violet zich af waarom Ave er witter uit ziet dan normaal. Ave reageert niet en loopt rustig door. Wanneer ze voor de poort staan, bewonderen Naranja en Violet hoe lang en groot het gebouw is. Vervolgens begint Ave te spreken. Ze voert een gesprek met de bewaker en Violet en Naranja luisteren mee. De man schudt zijn hoofd en weigert hun binnen te laten. Vervolgens fluistert Ave tegen de meiden: ' Wat als we de kloonspreuk uitspreken en ons zelf nabootsen?' Naranja en Violet knikken en halen hun toverboeken erbij. Ze spreken de spreuk uit en er verschijnen 3 klonen die exact op hun lijkt. Daarna maken ze zich ontzichtbaar met een andere spreuk en sluipen ze naar binnen terwijl de klonen de bewaker aa het afleiden zijn. Wanneer ze binnen zijn is het gebouw letterlijk een rechthoekige piramide met veel vallen en booby traps. Na vele booby traps en valluiken hebben ze het overleeft.

Ze kruipen over de grond en kijken naar een lange magische lijst die recht boven hun neus zweeft. 'Daarop moeten de namen van dep criminelen staan!' zegt Naranja. Met grote ogen zegt Violet: 'ZO LANG! O.O Het is op alfabetische volgorde. Ave wenkt een blik op T en ziet al gauw de naam Tilpch staan. Ze zegt: 'Tilpch zit op de meest strengbewaakte verdieping van deze gevangenis. Het is verdieping 1358. Violet steekt haar hand op en zegt: 'Waar is de lift?' 'Er is geen liftf!' zegt Ave vrolijk. 'Je moet die spreuk met engelenvleugels gebruiken!' 'Dat is mijn lievelingsspreuk!' ^_^ Ave neemt grote stap en kijkt naar het grote gat boven haar. Ze pakt haar toverstok en tovert mooi witte engelenvleugel. Ze kijkt naar Violet en Naranja die haar precies na proberen te doen maar...

Ze krijgen twee gebraden kippenvleugel op hun rug!

Na velen mislukking, is het de meiden toch gelukt. Ze vliegen mee met Ave naar de 1358ste verdieping. Daar zien ze Tilpch zitten. Maar hij veranderd elke keer in de koning van Toverwereld. Dan verstijft Ave...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hallo mensen,

Sorry dat ik er zo lang over doe met schrijven. Ik was op vakantie en had daar weinig internet. Dus vandaar. Het spijt me. Maar nu probeer sneller te schrijven. ^_^

O ja en heb je enige comment dan kan je dat achterlaten. Misschien is het een goeie tip voor mij.

Xxx, bedankt dat jullie onze boeken lezen.

Poolvosjes

Our LifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu