"Kemana kau nak bawa aku pergi?" Soal chaehyoung memecahkan kesunyian di dalam kereta.
"Diam jelah tengokla nanti" Yoongi membalas dengan segaris senyuman.
"Alah cakap jela , bukannya apa apapun" balas Chaeyoung tidak mahu mengalah.
"Okay aku tahu yang kau tak selesa dengan kehadiran aku kan? Tapi kau kena terima la yg bilik kau menginap tu bilik aku." Yoongi masih fokus terhadap pemanduannya.
"Kau nak bercuti dengan gembira en? Tapi kalau ada aku sekali dalam percutian kau lagi bahagia tau!" Tambah Yoongi yang tersenyum riang.
"Oh ye eh? Kau ingat aku nak jawapan cemtu ke kat kau? Aku tanya kita nak pergi mana!"
Chaeyoung mendengus geram. Lain yang ditanya lain pula jawapan yang diterima.
"Diamlah orang dah nak bawa dia jalan² tu bersyukurla sikit"
"Apa kau ingat aku nak sangat bercuti dengan kau?!" Marah Chaeyoung pada Yoongi.
"Eh kalau kau taknak boleh je silakan turun sekarang."
Dengan secara tiba² Yoongi memberhentikan keretanya. Tersentak Chaeyoung yang disebelahnya.
"Yah! Apa ni kang kalau kepala aku terhantuk kau nak buat apa" Chaeyoung menggosok kepalanya perlahan-lahan.
"Kau dengar sini , act aku belum terima yg ttb kau dah ada dalam bilik aku. Ni pun aku diam je. Meh sini aku terangkan."
"bilik yang duduk tu khas dibuat untuk aku , faham tak? Kalau kau tak faham aku boleh translatekan. That's room are special and just for me! Hah terdiam asal lak? Tu resort parent aku punya of course la mesti ada bilik khas tuk aku en? "
Yoongi membebel lama lalu meneruskan pemanduan.
"Aku pun terkejut gak ah asal lak ttb kau duduk lam bilik aku , aku bagi kau mase explain kat aku sekarang" tambahnya lagi.
"Emm...kau tipu! Kau saje je en alah cakap jelah yang kau nak duduk situ free en? Ini boleh pulak main buat cerita bagai. Apa kau pkir itu resort bapak kau yang punya?!"
" kalau kau nak tahu , aku dah check in bilik tu awal sebelum kau datang lagi. And pekerja sambut tetamu bagi bilik tu kat aku , dah mmg tak boleh pilih nak wat cane"
Chaeyoung menjawab dengan nada yang tinggi , ingin menunjukkan ketidakpuasan hatinya.
"Kalau kau tak percaya aku , aku pun takkan percayakan kau lah! Eleh takkanla takde bilik lain? Nampak sangat menipu. Kau ni nak tahu sangat kan ha jom aku patah balik kita gi tanya pekerja aku nanti"
Yoongi membalas dengan dingin kemudian menukar arah tujuan kepada resort semula.
...
Sebaik sahaja sampai , Yoongi terus mencapai tangan Chaeyoung dan mereka berpimpin tangan sehingga sampai didepan hyeri.
Baru sahaja mereka berdua ingin mengadu dan menanyakan hal mereka , hyeri terlebih dahulu telah memotong.
Dengan tenangnya Hyeri memandang mereka bedua dan berkata ,
"ini sudah pasti tentang masalah penginapan bilik kan? Maafla saya tak dapat bantu kamu berdua untuk selesaikan masalah ni." Hyeri menunduk menandakan yang dia meminta maaf.
"Okay biar I saya jelaskan , memang asalnya bilik yang kamu duduk tu adalah milik Min Yoongi. Anak kepada pemilik resort ni Cik."
Yoongi tersenyum bangga setelah mendengar pernyataan dari hyeri.
"memandangkan resort sudah tiada kekosongan , dan hanya ada cuma bilik tuan. Pihak atasan membuat keputusan untuk membenarkan Cik Chaeyoung memginap disitu."
"maafkan kami atas segala yang terjadi.Oleh kerana tuan kami telah datang , Cik boleh buat keputusan samada tinggal di bilik itu bersama Yoongi ataupun pindah ke hotel lain"
Terbuntang mata Chaeyoung setelah mendengar segala penjelasan pekerja tersebut.
"Apa?! Awak nak saya keluar dari bilik tu tapikan saya dah bayar? Boleh awak fikirkan cara please!" Chaeyoung memegang tangan hyeri erat menghrapkan bantuan darinya.
"Hmm ada , minta kebenaran tuan Yoongi untuk kekal tinggal di bilik itu." Balas hyeri dengan senyuman.
Alaaa! Chaeyoung memuncungkan bibirnya tanda sedih lalu menunduk.
Ish kesian lak tengok dia ni , um nampak cm dah tkde duit so-
"Camne ni En.Yoongi? Boleh ke izinkan dia?" Sampuk hyeri tetiba.
"Boleh aku benarkan."
"Yasss!!!" Chaeyoung melompat kegembiraan.
"Tapi aku dah plan nak duduk sini seminggu so kau redo jelah eh" Yoongi tersenyum sedikit.
"Apa?! Err o-kay aku setuju."
"So hal ni dah settle en? K jom."
Tangan Chaeyoung ditariknya dan mereka menuju kebilik bersama.
16/1/17 °softly edited°
YOU ARE READING
It's you? || Myg
FanfictionStatus ; hiatus [rewritten] Dia , adalah lelaki yang aku cari selama ini. Yea it's you. The ones who I've loved since begin.