COPY NOT ALLOWED!
Di Bangtan Highschool.
Yeon Ah tiba awal di highschool. Menunggu ketibaan Jhope. 5 minit selepas itu, Jhope tiba di perkarangan highschool.
" Good Morning Hobbie! " sapa Yeon Ah setelah melihat kelibat Jhope.
" Hmm.. " balas Jhope.
" Eh, awal betul hari ini? " tanya Yeon Ah.
" Saya awal? Awak lagi la! Mulai hari ini, saya mesti datang lebih awal. "
" Kenapa? "
" Sebab saya tak suka awak tunggu saya lama-lama di sini. " lantas Jhope.
Inilah teman wanita aku. Park Yeon Ah namanya. Orangnya manis tetapi agak pemalu. Tidak mudah memberontak.
Yeon Ah memandang ke arah Jhope dengan perasaan ingin tahu.
" Jhope, awak risau akan saya? Gumawo! "
" Nae Cheonma! Eh, sekejap. Kenapa perlu awak ucapkan terima kasih pada saya? Saya ni kan teman lelaki awak! " dengan nada yang tinggi.
Jhope tersentak seketika dengan kata-kata Yeon Ah. Yeon Ah merasakan ada sesuatu yang mengganggu perasaan dia.
' Kenapa dia tiba-tiba memberontak? Adakah aku tersalah cakap? '
Soalan yang tidak terjawab olehnya. Kelak dia akan mendapat jawapannya.
----------
Cinta mereka telah 3 tahun terjalin. Sejak itu kemesraan terus dirasai. Tetapi kebelakangan ini, seakan ada sesuatu yang mengganggu perasaan aku.
Disebabkan oleh senyumannya yang manis. Diberi tanpa paksaan, tidak kira sesiapa pun.
----------
" Eh, itu Yeon Ah dari kelas 3A, bukan? Cantik juga dia. " kata Jimin.
" Ya, dia memang cantik. " balas Taehyung.
" Agaknya, dia sudah berpunya atau belum? " tanya Jimin.
" Kau ni, gatal betul. Aku pun tk pasti. "
" Orang cantik macam dia itu mustahil tak ada yang punya. " Suga menjawab sebaik sahaja mendengar pertanyaan Jimin.
" Mungkin ada betulnya kata kau tu Suga. "
Harapan Jimin terus berkecai. Hatinya luluh bagaikan daun yang gugur.
Jhope yang lalu di situ, dengan tidam sengaja terdengar akan perbualan mereka.
Ramai yang tergoda akan Yeon Ah. Ini membuatkan Jhope terasa hati.
Jhope segera mencari Yeon Ah di kawasan berhampiran. Yeon Ah dijumpai di satu sudut yang dipanggil ruang rehat.
Jhope menarik pergelangan tangan Yeon Ah tanpa ragu-ragu.
" Apa halnya Jhope? "
" Tak ada apa lah! " nada tinggi.
Yeon Ah terkejut buat kali keduanya apabila Jhope meninggikan suaranya.
" Jhope, awak ada masalah? "
Jhope memandang Yeon Ah. Hatinya berkata
' Apa harus ku lakukan? Beritahu dia yang aku cemburu melihat lelaki lain merenungnya? ' berfikir sebaik mungkin.
" Jhope, awam nampak pelik hari ini. Jika awak ada masalah, kongsilah dengan saya. " nada perlahan.
" Bukankah saya dah cakap, tak ada apa-apa! Tak faham kah? " tengking Yeon Ah.
KAMU SEDANG MEMBACA
Your Smile [Omeshort Story]
RomanceKisah ini dibintangi oleh Jung HoSeok (BTS) dan seorang Ulzzang yang bernama Park Yeon Ah. Ingin tahu kisah mereka? Dijemput baca.