Hoofdstuk 22

1.3K 51 4
                                    

'Misschien moet ik mijn studie toch maar weer voortzetten.' zeg ik zuchtend tegen Shawn. We liggen samen op zijn bed op zijn hotelkamer. Ik lig dicht tegen hem aan en hij heeft zijn armen beschermend om me heen geslagen.

Nu laat hij de greep iets verslappen. 'Ben je er mee gestopt dan?' hij kijkt me vragend aan. Ik knik en besef dat ik hem dat nog helemaal niet verteld had.

'Nadat mijn vader... Je weet wel. Ik kreeg begrip van school en heb het tijdelijk op stop gezet. Ik volg op het moment alleen de belangrijkste lessen, maar dat moet van mijn moeder. Ik kan zoiezo niet slagen met dit pakket.'

Shawn kijkt me nog steeds aan. Dan begint hij weer te praten. 'Ik vind ook dat je verder moet gaan. Als ik het goed heb zit je nu in je laatste jaar en als je na de wintervakantie weer verder zou gaan, moet het goedkomen. Je hebt er talent voor Jess.'

'Dat weet ik nog net zo niet hoor.' zeg ik twijfelend tegen Shawn. 'Ik heb nu een half jaar gemist en dat zou betekenen dat ik mijn examen interview nog moet afnemen. Ik heb nog geen bekend persoon gevonden waarbij ik mijn vragen zou kunnen stellen.'

Even kijkt hij me aan alsof ik helemaal stom ben. 'Jess! Hallo! Ik ben hier weet je wel. Shawn Mendes you know. I'am famous.'

Ik schiet in de lach. ' Je vindt jezelf wel heel goed he? Maar je hebt gelijk. Ik ga vragen of school het goed vindt, maar één voorwaarden,' hij kijkt me vragend aan. 'Je kan dan morgen niet gaan skiën want dan interview ik je. En dat duurdt de hele dag'

Hij lacht. 'Is goed. Kom, we moeten nette kleren aan gaan doen. Die vriend van je moeder heeft gevraagd of we meegaan uiteten. Mijn ouders gaan ook mee.' Hij staat op en trekt me overeind. Ik zoen hem. Hij heeft er voor gezorgd dat ik mijn journalistiek opleiding weer voort wil gaan zetten.

Shawn Mendes - LostWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu