HATODIK - Vélemények és kritikák

727 52 5
                                    

Ha már egyszer belefogunk valamibe, akkor tisztában kell lennünk azzal, hogy ha akarjuk, ha nem véleményeket fogunk kapni a többi embertől. Ez lehet természetesen pozitív és negatív is. Rengeteg olyan íróval találkoztam már, aki kapott egy kissé negatív kritikát és akkor felkapta a vizet, pedig nem kellett volna.

Szerény véleményem szerint a negatív kritikából lehet a legjobban tanulni, már ha persze meg is indokolják, hogy miért lett rossz az adott blog. Viszont a pozitív véleményeknél nem igazán szoktam kifejtős válaszokat olvasni, hanem csak olyanokat, mint "jó lett" és a többi változata. Ne értsétek félre, nagyon jól esik egy írónak, ha jókat írtok a munkájáról, de ebből senki se tanul. Ha rávilágítanak a hibáinkra akkor sokkal könnyeben tudunk korrigálni azt amit abban a pillanatban elrontottunk. Én is épp ezért szoktam megkérni a barátaimat, vagy ismeretlen embereket, hogy őszinte véleményt mondjanak az adott munkámról.

Nem érdemes megsértődni a negatív kommenteken. Persze vannak akik nagy poénnak tartják azt, ha fűnek-fának lehordják az embert, csak mert nekik ez vicces. Az ilyen emberekkel fölösleges foglalkozni. Viszont, amikor már egy szépen megfogalmazott kritikát kapsz, amiben szépen körülírja az adott személy a műved hibáit, akkor inkább fogadd meg a tanácsait és ne küldd el szegénykét melegebb helyekre, mivel ő csak segített. 

Akik blogspoton is jártasak azok tudják, hogy rengeteg design blog van ahol még kritikákat is lehet kérni. Mikor én is ott írtam rengeteg bloggertől kértem kritikákat, így egyre csak fejlődtem. Itt, Wattpadan csak egyetlen egy olyan embert tudok aki ír kritikákat (javítsatok ki, ha tévedek), de tőle teljes mértékben megéri kérni egy rövidke kritikát. 


xx, Bea

Tippek írópalántáknakWhere stories live. Discover now