{POV EVA}
Ik kijk chagrijnig naar David die slap ligt van het lachen. Sinds een tijdje noem ik hem Dave want ik vind dat cuter klinken. Maar goed, David ligt slap van het lachen omdat ik dus met die nerd opgescheept zit. Het is eind van de dag en ik loop naar mijn kluisje en zie die nerd staan. Ik zucht en zeg:"Wat ga je me stalken?" Hij kijkt me enorm chagrijnig aan en zegt:"Mijn kluisje is naast die van jou prinses dus houdt je mond ff, niet alles draait om jou." Ik kijk hem bitchy aan. Ik pak mijn spullen uit mijn kluisje en hij kijkt me aan. "Wat?" Zeg ik bitchy. Hij zucht diep en zegt dan:"Laten we meteen deze shit maar doen dan zijn we daar alvast van af okay?" Ik knik zuchtend. Ik heb er zo geen zin in, samen lopen we naar buiten en we pakken onze scooters en ik race achter hem aan. Na 10 minuten rijden stopt hij voor een enorm huis. We stappen zwijgend af en we lopen naar binnen. "Hey schat, hoe was school?" Hoor ik iemand in huis roepen. "Hey Mandy, was leuk hoor, ik ga nu even een project doen met iemand van school." Roept Josh terug. "Is goed." Kwam er als antwoord. Ik volg hem naar beneden en we stoppen voor een enorme deur met een grote muziek noot erop. Ik kijk nieuwsgierig naar de deur. Hij is echt mooi, voor een deur. Hij opent de deur en we gaan naar binnen. Mijn mond valt open het is een enorme muziek studio en er staan allemaal instrumenten. Mijn handen beginnen te jeuken als ik de enorme piano zie staan. Ik heb nog nooit zo'n mooie vleugel gezien. Ik loop ademloos de kamer in. Ik laat mijn handen over de toetsen glijden en ik ga zitten. Ik leg mijn handen op de toetsen en ik begin het eerste liedje te spelen wat in me op komt: Stitches. Ik speel het heel soepel en dan hoor ik opeens piano akkoorden er door heen komen die mee spelen. Ik kijk op en zie Josh daar staan met een gitaar. Hij speelt het heel erg goed, en dan echt enorm goed. Ik zing zachtjes mee met de muziek. Ik zie Josh naar me kijken en hij luistert. Ik zie een enorme onzekerheid in zijn ogen, ik snap er niks van.
{POV SHAWN}
Ik zie Eva daar zitten achter de piano, ze zingt zachtjes mee met mijn liedje. Ze is echt verschrikkelijk goed, ik wil zo graag mee zingen maar dan komt ze er achter. Ik kan dat echt niet laten gebeuren. Ik speel verder en luister heel goed naar Eva's stem. Dat meisje zou echt beroemd kunnen worden, ze is zo goed. En heel knap, geloof me dat helpt mee hoor om beroemd te worden. Als het liedje over is laat ik met een zucht mijn gitaar hangen. Ik kijk haar niet aan, maar ik weet dat ze nu naar me aan het kijken is. "Je bent goed." hoor ik haar zeggen. Het klonk aardig, heel aardig zelfs. Ik kijk op en knik. "Ik doe dit nu al heel lang, bedankt." Zeg ik. Ik ga zitten in een stoel en Eva loopt naar de andere stoel, ze ploft neer en pakt dan de opdracht erbij. "We moeten een liedje zingen van een bekend persoon met instrumenten, we gaan het optreden in de klas. De beste gaan uiteindelijk het zingen voor de school op het 100 jarige bestaan van de school, wat over 2 weken is." Ik zucht, ik wil echt niet gaan zingen. "Okay.'' zeg ik. "Okay wat?" Zegt ze, ik hoor dat ze onzekerder wordt. "Jij zingt, ik speel gitaar." Zeg ik beslist. "Ja dag! Ik kan totaal niet zingen, dus ik wil samen af gaan." Zegt ze beledigd. "Niet kunnen zingen!?" Zeg ik ongelovig. "Ja niet kunnen zingen nee, jij gaat ook maar zingen." Ik kreun gefrustreerd. "Jij kunt ziek goed zingen en ik zing niet, punt uit!" Zeg ik enorm geïrriteerd. Ze kijkt me boos aan. "Waarom wil je niet zingen. Het maakt geen flikker uit als je niet kan zingen." Ze verheft haar stem, ze is echt enorm boos. "WAT HEB JE TE VERBERGEN." Zegt ze gefrustreerd. Ik trek wit weg, "Ik zing gewoon niet okay." Zeg ik bot en ik pak de gitaar er weer bij. Ik begin rustig te tokkelen en ik zie Eva heel boos kijken en ergens ook nieuwsgierig. Alsof ze mijn geheim ooit kan raden.
{POV EVA}
WAAROM ZINGT HIJ NIET. Gefrustreerd kijk ik naar hem. Hij zit daar heel rustig met zijn gitaar te tokkelen. Hij doet het heel soepel, het lijkt heel erg op de manier hoe Shawn dat doet. Ik ken al zijn maniertjes heel goed, ik ga namelijk naar bijna elk concert en al zijn video clips, interviews en al die dingen heb ik al 1000 keer bekeken. Ik was zo blij om te horen dat hij weer single was, al waren hij en Mary echt een bae stel. Maar ze zijn uit elkaar omdat hij vreemd was gegaan, schijnbaar is die Mary nu gelukkig met iemand anders en zwanger. Ik zucht en kijk weer naar die stront eigenwijze jongen. Hij blijft spelen en kijkt me niet eens meer aan. Ik ben het zo zat. Waarom kan hij niet gewoon even zingen? En waarom doet hij als of hij een enorme arrogante klootzak is, misschien is hij dat gwn, maar ik ben het zo verschrikkelijk zat. Ik sta op en loop naar hem toe en zet mijn handen in mij zij en kijk hem woest aan. "GA JE NOG IETS DOEN OF ZO?" Gil ik moedeloos. Hij kijkt niet verrast en dan schraapt hij zijn keel en hij begon te zingen. Ik verslikte me toen ik het hoorde, dit was goed, en zo verschrikkelijk bekend. "Shawn?" Zeg ik onzeker. Hij kijkt me recht aan en knikt. Dit kan niet zo zijn, dit kan echt niet waar zijn.
JE LEEST
Love is the new Hate. Shawn Mendes FanFic
Roman d'amourDeel twee van Hate is the new Love. Lees alsjeblieft dat deel eerst anders, geloof mij maar, geloof je er echt geen zak van. Shawn en Mary zijn weer bij elkaar gekomen, maar Shawn verpest het weer door vreemd te gaan. Ze gaan uit elkaar en Mary gaa...