Chapter 24

1.7K 78 6
                                    

Jag försöker och försöker. Jag blundar, försöker irriterat somna om. Jag vill somna om, men det går inte. Jag kan bara inte. Ögonen vill inte vara stängda. Lika snabbt som jag stänger igen dem, lika snabbt öppnar dem upp sig. Fort och nästan helt automatiskt. Det känns som om jag inte ens hinner försöka sova. Ögonen bara slås upp, som om dem lever ett eget litet liv.

Jag vrider mig lite och sträcker mig efter min mobil. Den hade plingat till innan för någon minut sedan, men jag hade inte haft orken att titta vad det var. Jag trycker på hemknappen så displayen lyser upp. Ljusstyrkan bländar mig och gör mina ögon tårögda. Jag minskar den till lite mindre än hälften och trycker sedan in min fyrsiffriga kod. 8763.

Mamma, 08:33
Hej gumman! Ni kanske fortfarande sover, men jag undrar bara på ett ungefär när du kommer hem idag? ❤️

Jag, 08:47
Hej hej. Jo jag kommer nog hem runt 5 kanske. Jag vet inte riktigt, men du kan ju ringa om det är något.

Jag lägger undan mobilen igen och lägger mig sakta på rygg. Jag blickar tomt upp i taket. Fan. Jag vill ju somna om. Är Felix  vaken?

Han rör sig lite bredvid mig. Jag tittar lugnt åt sidan och ser då hur han vänder sig om. Så han ligger med ansiktet mot mig.
Jag sväljer tyst.

Han lägger sig närmare. Placerar sina händer på mina höfter och jag blickar snabbt ner mot dem. Vad håller han på med? Han drar mig närmare och jag fnissar tyst.

"Är du vaken?" Frågar jag när våra bröst är lätt tryckta mot varandra. Han blundar fortfarande. Jag ler lite för mig själv. Han är faktist fin. Fruktansvärt fin. Hans ögonlock är mjukt stängda. Hur hans mörka långa ögonfransar nästan raspar mot hans kindben. Hans näsa ser gullig ut och han andas lugnt.

"Mhm," mumlar han och smeker lätt över mina höfter. Vi ligger stilla ett litet tag. Alldeles tysta båda två. Jag känner mig både väldigt chockad och lite generad av vad han faktist gör.

"Alice?" Viskar Felix och hans läppar rör sig på ett vackert sätt. Dem ser så mjuka ut. Så fylliga. Hans andetag slår mot mina. Våra läppar är ganska nära nu.

"Mm?" Mumlar jag tyst.

"Får jag testa en sak?"

"Vadå?"

Han svarar inte mer. Han slår sakta upp sina ögon och släpper min höft med ena handen. Han för den sakta upp mot min kind och lägger den mjukt däröver. De nätta fingertopparna dansar över mitt käkben och han lutar sig närmare.

"Jag vill kyssa dig," viskar han och hans ord får de mjuka läpparna att raspa lätt mot mina. Jag låter ett flämtade - och väldigt tyst - läte smita ur mina läppar.
Därefter blundar han igen. Lägger sina läppar över mina. Jag sluter mina ögon och prutar lätt med läpparna. I några sekunder låter han dem bara ligga där. Helt stilla. Men sen rör han dem sakta och väldigt lugnt. Samtidigt smeker han över min kind.

Jag gör likadant. Vi båda öppnar munnen lite lätt efter en liten stund och fördjupar kyssen. Gör den mer passionerad och mer kärleksfull. Efter ännu några sekunder särar vi på oss och han ler bara charmigt mot mig.

"Som jag längtat," säger han i en utandning och lutar sin panna mot min. Kollar djupt in i mina ögon. Hans är så vackra. De visar så mycket. Dem ser så glada ut nu.

Han kramar löst om mig och begraver mysigt ansiktet vid min hals. Mitt hår omringar honom och jag känner hur han drar in min doft.
Jag kramar löst tillbaka och blundar igen. Njuter av att få vara i hans närvaro.

"Alice. Det kanske kommer plötsligt för dig eller något. Men jag vill bara säga att jag verkligen tycker om dig."

Jag ler stort och hjärtat slår ett extra slag. Jag smeker mjukt vid hans skuldrar och ryggmuskler.

"Felix. Jag tycker om dig också."

Jävla Stockholmare » f.s حيث تعيش القصص. اكتشف الآن