Polisen lämnade vårt hus vid cirka nio tiden. Dem hade inte hittat några fingeravtryck och inget var stulet. Polisen hade sagt att det var ett väldigt udda brott. Att bryta sig in i någons hus, låtsas vara en rörmokare och inte ta något. En av dem skämtade till att det kanske hade varit en hemlig beundrare. Jag kunde svära på att det absolut inte var någon beundrare. Men nu låg jag iallafall här, i min mjuka säng och stirrade stumt upp i taket. Gick sakta igenom hur dagen varit.
Det var kyligt i mitt rum och jag huttrade till. Antingen så var jag otroligt känslig emot kyla eller så var jag sjuk. Jag hoppades på sjuk. Om man lyssnade riktigt noga kunde man höra ljudet ifrån en tickande klocka. Det var mysigt på något sätt, att bara lyssna till det lugnande ljudet fick alla monstren under sängen att försvinna. Jag kände mig helt enkelt inte ensam.
Tillslut kände jag hur jag slappnade av och lät mig omslutas av sömn._______
Det brann.
Runt omkring mig, jag var instäng i ett eldhav. Lågorna slickade mina fötter och jag försökte desperat släcka lågorna men det var lönlöst. Jag backade in i någon hårt. Hastigt vände jag mig och såg upp på en ängel staty i vitt marmor. Det fanns såna här på kyrkogården.. Alltså är jag på kyrkogården. Jag såg mig hastigt omkring och skrek efter hjälp. Inget svar. Skrek igen. Inget svar.
Jag kunde se hur något rörde sig, fram genom lågorna emot mig.
Jag mötte hans blick i någon sekund och han såg helt jävla oberörd ut. Hans mörka ögon, det kalla flinet som format sig på hans läppar och klös märken i hela ansiktet.
Jag var hans offer som han nu skulle dränka i ett hav av lågor...Jag vaknade med ett ryck och satte mig käpprakt upp i sängen. Jag var kallsvettig längs med ryggen och halva täcket låg på golvet. Mina andetag var tunga och jag fick anstränga mig för att kunna andas regelbundet. En lättnad spred sig över mig och en pust lämnade automatiskt mina läppar.
Det var bara en dröm..
Jag kollade klockan på mobilens display och klockan var cirka 05:21.
Suck.
Jag la mig ner igen och slöt ögonen osäkert. Rädd för att drömma samma mardröm igen. Men det gick inte att somna, jag var klarvaken. Irriterat försökte jag vrida och vända på mig i sängen i hopp om att hitta en bekväm ställning. Fuck this, I give up!
Jag satte mig upp, slängde ut benen över sängkanten och reste mig upp. Jag gäspade stort innan jag tog fram ett par mjukis shorts och ett vitt linne som jag smidigt drog på mig.
Jag smög försiktigt nerför trappan för att inte råka väcka Josh och gick in i vardagsrummet. Med en enkel knapptryckning på fjärrkontrollen satte jag igång vår tv. Det var fortfarande mörkt ute och jag gick in i köket för att ta något att äta. Min blick svepte över hyllorna i skafferiet och kylskåpet. Men jag kunde fortfarande inte hitta något som var "ätbart". Tillslut tog jag en banan och gick in i vardagsrummet och satte mig ner på soffan. Jag drog en filt över mig och skalade bananen innan jag bet av en del. Det var hur länge som helst sen jag åt en banan.
Intressant Aria, skit intressant .
Jag bläddrade bland dem olika kanalerna och fuktade mina torra läppar. Jag valde en kanal som visade Friends och slängde bananskalet på soffbordet. En duns hördes ifrån övervåningen och jag ryckte hastigt till. Helvete!
Jag trodde att jag fått en hjärtattack. Det kändes som om mitt hjärta snart skulle tappa fästet och flyga rätt ut ur min bröstkorg. Ett trippande ljud hördes ifrån trappan samt ett knarrande läte." Fan.. " Hörde jag Josh säga . Jag pustade lättat ut och vände mig emot öppningen till vardagsrummet. Han klev in i rummet och ryckte till när han fick syn på mig. Nu var det hans tur att få en hjärtattack.
" Du skrämde mig? " Sa han och såg på mig.
" Well, du skrämde mig. Så vi är kvitt. " Sa jag och log överlägset. Josh himlade med ögonen innan han gick in emot köket. Någon verkar ha vaknat upp på fel sida av sängen idag. Jag drog bort filten och valde att gå för att göra mig iordning
________En halvtimme senare stod jag klar och granskade min klädstil inför dagen i min helfigursspegel. Det fick bli en helsvart t-shirt utan tryck och ett par slitna jeans. Över till sminket vilket fick bli lite mascara och puder. Mitt hår hade jag satt upp i en rätt så slarvig tofs uppe på huvudet. Kanske inte den bästa outfiten men det fick duga. Jag tog min väska i farten då jag rusade nerför trappan och in i hallen.
" Fan vad tidigt du ska iväg? " Hördes från en bekant morgonröst. Min idiot till brorsa.
" Jag ska gå till skolan idag, inte springa och stressa ihjäl mig. " Sa jag stolt. Josh bara skattade till och ruskade om mitt hår. Jag slog fort bort hans hand och såg mig i hallspegeln.
" Mitt hår Josh!!! " Fräste jag och försökte otåligt fixa till tofsen igen.
" Älskar dig med. " Säger han med ett hånfullt flin över sina läppar. Jag ger honom en värsta mordblicken och med det lämnar han skrattandes.
Jag lyckas rädda håret och granskar mig en sista gång i spegeln innan jag går ut.
__________Uh, kort kapitel.
I know
- Kram Vilma
YOU ARE READING
Fallen ängel
RomanceDe föll, ner från himlen och härjade omkring på jorden som lejon som jagade efter sina byten. Dem ville nog egentligen aldrig falla, men dem blev utkastade som om dem inte var något. Och det var dem inte heller, i himlen fanns det regler, och om man...