*YOO JIAE*
Aku terasa akan cahaya yg terang memasuki bilikku. Dgan prlahan-lahan. Mata ku buka dan aku terus menukar ke posisi duduk.
Digosok-gosok mataku dan menguap dgan luasnya. Aku dduk sebentar di katil hinggalah aku trjaga apabila trdengar pintu bilik dibuka seseorang.
Mataku terus trbuka luas apabila melihat gerangan orangnya melangkah masuk ke dlam bilik yg sdang ku menumpang ini.
Dia brjalan mendekatiku yg sdang trkejut ini! Aku memerhatiknnya saja hinggalah dia brdiri dihadapanku. Mataku langsung tidak dilepaskn untuk memandandnya.
"Baru bangun?" Soalnya dgan wajah bengisnya. Aku mengganguk. Dia kemudiannya melabuhkn punggungnya di sebelahku membuatkn jantungku brdegup dgan lajunya. Aku trkaku disitu! Tidak brgerak sedikit pun.
Dapat dirasakanku seperti hembusan seseorang di telingaku kemudian turun pula ke leherku. Air liur ku telan. "Tetap wangi." Katanya dgan hembusan nafasnya yg hangat itu membuatkn jantungku makin brdegup dgan lajunya!
"Want a good morning kiss?" Soalnya membuatkn aku trsentak! Fikiranku mula mengimbas kembali apa yg telah brlaku kepada kami brdua semalam! Di dlam bilik ini! Aku terus menjarakkn sedikit kedudukkn kami tetapi!
Yoongi tiba² saja memelukku erat membuatkn aku trkaku di dlam pelukkannya. Keadaan di dlam bilik mnjadi sunyi sepi..hanya kedengaran hembusan nafas kami dan kipas yg sdang brpusing di siling.
"Hana..dul..set.." Aku trdengar yg Yoongi mula mengira dari satu hingga sepuluh dan pelukan dileraikannya. Dia merenung wajahku lama kemudiannya senyuman timbul di bibirnya. Aku trpanar melihat senyumannya itu! Se..senyuman tu..ma..macam..biasa..ku lihat!
Tapi..di mana ya? "Mandilah dan kita pulang ke rumah aku semula." Katanya dan bangun dari duduknya. Keluar dari bilikku. Aku masih lagi trkaku disitu. A-apa yg..baru..trjadi? Dia memelukku dan..senyum trhadapku? Apa yg brlaku ni? Dia..ok kah?!
***
Hampir saja aku trhantuk ke cermin kereta kerana Yoongi menekan brek secara mengejut! Dadaku turun naik jadinya. Nafasku trcungap-cungap. Aku memandang dia yg kelihatan tenang saja itu. Eii! Nak ja aku marah dia ni!
"Wae brhenti?" Soalku lembut. Kalau tanya kasar². Sah kena tegur dgan dia nnti. Bukannya boleh mamat ni tau! Suka sngat buat aku sentap haishh! "Kau tak lapar?" Soalnya sambil memandangku. Aku trdiam dan memandang matanya yg sedang memandangku itu.
Aku terus melarikn pandangan ku darinya. Again! Jantungku brdegup kencang aishh! "La-laparlah!" Balasku gugup! "Dah tu? Turunlah. Kita prg makan." Katanya lalu turun dari perut kereta. Aku trpinga-pinga dan turut keluar dari perut kereta.
Yoongi menekan kunci keretanya dan secara automatik. Keretanya terus saja trkunci! Dia mula melangkah mendekati restoran brhampiran dan aku mengekori langkahnya dgan awkardnya. Aku brhenti tepat di sebelah Yoongi yg turut brhenti itu.
Ni leceh ni! Kenapa dia brhenti tepi jalan hah! Leceh tau nak lintas jalan ni aigoo aku cukup benci nak lintas jalan bagai ni haishh! Kepalaku mula menggeleng melihat kiri dan kanan. Yoongi juga melakukn prkara yg sama sepertiku.
Tiba² saja..aku terasa yg seseorang memegang tanganku erat! Aku terus melihat orangnya dan dia terus saja menarik tanganku melintas jalan brsamanya. Aku tanpa brsuara terus saja melintas brsamanya.
Tanganku terus dilepaskannya sebaik saja kami brjaya melintas brsama. Aku melihat Yoongi yg sudahpun brjalan prg meninggalkn ku. Keluhan ku lepaskn dan aku mula mengekori langkahnya menuju ke restoran brdekatan.
Punggung ku dilabuhkn di kerusi hadapan Yoongi. Muncul si pelayan brsama menu di tangannya. Aku dan Yoongi mula memesan dan pelayan itu brlalu prg setelah mengambil pesanan kami brdua.
Aku hanya mendiamkn diri sambil melihat sekeliling restoran itu. Agak besar dan agak mewah. Pelanggan pun ramai walaupun masih awal pagi. Mataku trhenti pada seorang ahjusshi yg sdang brborak dgan orang yg kelihatan agak kaya.
Pakaian mereka brdua seperti pakaian orang pejabat dan begitu kemas sekali pakaian mereka. Bunyi deheman seseorang mengejutkn ku. Aku melihat Yoongi dihadapanku yg sdang memandangku dgan padangannya yg tajam!
"Apa yg kau lihat?" Soalnya. Aku menggeleng dan melemparkn pandangan ku ke bawah. Jariku mula brmain dgan meja kerana aku berasa agak bosan menunggu makanan kami yg belum sampai² lagi.
Seorang ahjusshi melepasi meja kami dlam keadaan trgesa-gesa dan aku trnampak sesuatu di lantai. Aku bangun dari ddukku dan mengambil bendanya lalu membeleknya.
"Dompet?" Soalku pada diri sendiri dan ya! Aku terus brlari keluar dari kedai tanpa memberitahu Yoongi. Mataku melilau mncari ahjusshi tadi dan bingo! Aku trnampak dia sdang brjalan dgan lajunya menuju ke keretanya.
"Ahjusshi! Jakkaman!" Jeritku dan mula brlari selaju yg mungkin supaya tidak trlepas dari ahjusshi itu. "Ahjusshi! Ahjusshi!" Jeritku lagi dan aku makin dekat dgannya dan dia pula makin hampir dgan keretanya.
Aku mula mengumpul tenaga dan brlari selaju yg mungkin ke arah ahjusshi itu dan.."Omo!!" Jeritnya apabila aku muncul dihadapannya dlam keadaan mengejut! Aku trcungap-cungap jadinya kerana penat brlari. Nafas ku tarik sedalam yg mungkin lalu ku lepaskn.
"Ini. Dompet ahjusshi trcicir!" Kataku sambil menyuakn dompetnya. Matanya yg melihat wajahku yg brpeluh ini terus turun ke arah tangaku. "Eo? Dompet?" Soalnya dan mula memeriksa poket seluarnya.
"Ah. Betul ini dompet saya. Gomawo." Katanya dan mengambil dompetnya semula dari tanganku. Aku hanya mengganguk. "Saya minta diri dulu. Ahjusshi hati² ya lain kali.' Pesanku dan menunduk hormat kepadanya.
Aku brjalan melepasinya tetapi..langkahku trhenti apabila trdengar ahjusshi itu menjerit meminta aku brhenti. Aku menoleh memandangnya. "Apa nama kamu?" Soal ahjusshi itu. "Naega? Yoo Jiae." Balasku ramah.
"Yoo..Yoo Jiae?" Soalnya seperti trkejut! Aku mengganguk dan ahjusshi itu diam sebentar kemudiannya memandangku dgan senyuman di bibirnya. Dia menyuakn aku sekeping kad. Aku tidak mengambilnya malah memandangnya dgan wajah.
Apa ni? "Ambillah. Ini kad kerja ahjusshi. Kalau perlukan bantuan. Call saja ahjusshi di 6ber ni ya. Ahjusshi sedia membantu kamu." Katanya dan aku mengambil kad itu lalu membacanya.
"Call saja ya kalau perlukn apa². Ahjusshi akan bantu kalau boleh. Ahjusshi prg dulu ya. Jaga diri kamu." Kata ahjusshi itu lalu brjalan prg meninggalkn ku brsama kad yg diberikannya.
*T B C*
Mian kalau chap ni bosan huaa! Author x dak idea ermm! But part ahjusshi tu author bkan saja² letak eh. Kalau ada watak yg x dikenali and author taip panjang sngt watak yg x dikenali tu. Brmakna yg watak tu maybe ada kena mengena dlam chap akn dtang so pliss guys. Baca smpai hbis eh even x best ka or x pham chat author ehh. Vote★Komen✔Thankss~!
#AuthorYumi
YOU ARE READING
Love You Once Again||Suga Malay FF||[[-COMPLETE-]]
Fanfic-Main Cast- Suga BTS as Min Yoongi/Suga Jiae Lovelyz as Yoo Jiae/Readears -Other Cast- BTS as BTS And Others.. -SINOPSIS- Memandangkn author dah tukar tajuknya. So author kena tukar jgk sinopsisnya hehek! LOVE YOU ONCE AGAIN[LYOA]Mengisahkn tentang...