Kapitel 1

3 0 0
                                    


Klockan var 18:52 och jag skulle gå ner till mina kompisar. Jag tog på mig jackan, öppna dörren och låste. Det var mörkt i trapphuset men det fanns en ljusknapp. Jag tryckte på den och det tändes. Glovet och trapporna var gjort av marmour och handtagen av järn och plats. Jag gick ner för trapporna. Jag bodde på högsta vånigen av lägenheten men tyvärr fanns det ingen hiss. När jag väl kommer ner andades jag kraftigt. Öppnade dörren och kom ut. En av mina kompisar stog och rökte, Jonas. Han var rödhårig, hade blå ögon och en smal näsa.

"Hej, Emil!" ropade Jonas och fimpade cigaretten. Brevid honom stog Robin. Han såg väldigt bra ut, svarthårig, smal, gröna ögon och glasögon.

-Hej.sa Robin och krama mig. Vi skulle ut på krogen och hitta en tjej eller Jonas skulle göra det, Robin är bög och jag hade inget att göra ikväll. Vi satte oss i min bil(för att jag tänkte inte dricka) och körde oss till krogen.

Vi gick in, det var ganska fullt där inne men det fanns sitt platser till oss tre i alla fall. Vi satte oss, men Jonas reste direkt och gick till en grupp av tjejer, så jag och Robin satt kvar vid vårt bord. Det var ganska ljust därinne, nästan vid varenda bord satt det 20 till 30 åriga män och kvinnor och nästan var tredje bord satt det folk och hånglade.

"Du,jag skaffar en drink.Vill du ha nåt, jag bjuder." sa Robin bredd att resa sig

"Visst,beställ en cola till mig."svarade jag.

"Okej"sa Robin och gick till bardisken. Jag satt kvar vid vårt,ensam. Tills en tjej typ i min ålder kom och satt sig. Hon hade en whisky i sin högra hand och en cigarett i munnen.

"Hej." sa hon med en cigarett  i munnen och lätt självsäker.

"Hej." svarade jag ganska rädd och nervös, jag visste inte vem det var. Då kom Robin tillbaka med hans drink, min cola och en ny främling.

"Hallå, vem är du?" sa Robin med ett leende och tittade på tjejen.

"Kristina,men kalla mig Kristie". sa hon och skakade hand med Robin.

"Jag är Hannes." sa Hannes(som pratade med Robin) och skakade min hand.

"Trevligt och träffas." svarade jag honom och skakade hans hand.

Vi satt där och prata ett tag om lite vad som helts, för det mesta vilken universitet vi går på, tills Robin och Hannes gick och dansa.

"Så du är alltså Emil va?" fråga Kristina.

"Ja, hurså?" svarade jag.

"Inget, bara undra. Så vad plugga du till igen." och drack lite grann av sin whiskey.

"Lärare". svarade jag och drack av min andra cola.

"Ska jag lära dig något?"frågade Kristie. "Som vad?" 

 "Jag ska visa..."sa hon och tog min hand och vi gick ur baren

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 12, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Mr.InteRedoWhere stories live. Discover now