Tada! Een tekening van mij. (oops, heb er mijn initialen nog niet opgezet. Oh well) (lol, op dit formaat is die nek echt bizar lang)
Anyways, geniet van de (volgens mijn vriend enge) aanblik van dit kind. En omdat het kan, zal ik ook even leuke tips gaan geven voor mensen die zelf tekenen.
Mijn allerbelangrijkste tip: YouTube is je beste vriend. Niet alleen voor tutorials (dat is gewoon voor de hand liggend) maar voor mensen die tekenen, het filmen en het op YouTube zetten. Echt waar, ook al leggen ze niet uit hoe ze iets gedaan hebben, je leert er echt heel veel van. Zoek gewoon iemand op die een stijl heeft die jou aanspreekt. Wat ook een pluspunt is, maar wat waarschijnlijk niet iedereen heeft, ik heb altijd na een filmpje of 5 zoiets van 'ja, ik kan dit ook' en dan ga ik zitten en begin ik te tekenen en lukt het nog best aardig ook. (zoals je hier boven zit) Sure, het is niet perfect, maar daar gaat het niet om.Andere tip: wees kritisch op jezelf, maar niet té kritisch. Je moet er tussenin gaan zitten, dus je mag best tevreden zijn met je tekening, maar wees ook eerlijk tegenover jezelf. Geef toe dat er dingen beter kunnen. Zoals de nek van dit kind, die iets te lang is, of de schouders die nergens op slaan. Oh en de wenkbrauwen, die ik vergeten ben kleur te geven en dubbel te maken enzo. Zolang je kritisch bent, kan je gaan verbeteren. Maar zoals ik al zei, draaf niet door. Je mag ook zeker trots en tevreden zijn met een tekening. Zie het meer als aandachtspuntjes. Zoek een tutorial op, ga eraan werken en volgende keer zul je misschien al verbetering zien.
Woohoo, okay, genoeg slim gedaan voor vandaag.
Oeh, misschien ga ik een tekenboek doen. Dat zou wel leuk zijn...
ps. ik heb in de comments een link naar het goede formaat foto geduwd
JE LEEST
My days, thoughts and things
AcakTegenwoordig heeft iedereen een dagboek-achtig iets ding op wattpad en aangezien ik soms ineens niet meer upload, ga ik lekker hierin uitleggen waarom niet en andere dingen. Wel wil ik even mededelen dat ik niet op spelling of grammatica ga letten e...