"Errm!" Mataku buka prlahan dan benda prtama yg ku lihat adalah siling bilik dan lampu yg sdang brcahaya menerangi bilik? Aku rasalah yg aku menetap di..bilik? Kejap!
Aku memerhati keadaan sekeliling dan melihat pula pakaianku. "A-aku..di mana ni?!" Soalku pada diri sendiri. Aku mula menukar ke posisi dduk. Kepalaku sentuh kerana aku terasa agak pening.
"Kat mana ni?" Soalku lagi pada diri sendiri. "Aww! Sakitnya." Keluhku menahan sakit di kepala. Dengar saja pintu dibuka membuatkn aku brpaling memandang ke arah pintu. Masuk seorang namja dan dia brjalan menuju ke arahku.
Aku melihat saja dia brjalan menuju ke arahku lalu kepalanya diangkat memandangnya. "Ahh Yoongi. Saya fikirkn siapa tadi." Kataku lalu melepaskn nafas lega. Dia tanpa brsuara meletakkn seplastik bekas makanan di meja sebelahku.
"Mwoya?" Soalku pelik! Tiba² saja dia letakkn seplastik bekas makanan. Tak pelik ka heh?! Dia mengeluh. "Untuk makan lah. Kau ni. Kang aku bengap tarik muka seposen pulak!" Katanya lalu menanggalkn topi di kepalanya.
Aku mengganguk faham. "Awak dah makan?" Soalku seperti mengambil berat tentangnya. Iyalah. Majikan sendirilah katakn. "Dah makan dah pun." Balasnya tanpa memandang wajahku. Aku menggangukkn kepalaku sekali lagi.
"Ermm..Yoongi." Panggilku. Dia yg sdang memandang phonenya terus memandang wajahnya. Kening sebelahnya diangkat seperti brtanya apa? Aku mula was² untuk brtanya atau tidak. Tapi! Aku rasa tetap kena tanya jgk! Ermm!
"Mcam mana..saya boleh ada disini eh?" Soalku sambil melihat bilik yg aku berada ketika ini. Ini bukannya bilik di rumah Yoongi! Ini bilik di HOSPITAL ok! Aku sendiri tak ingat apa yg dah jadi pada aku.
"Kau lintas jalan. Kau lintas mcam tu ja tanpa lihat kiri atau kanan kau. Then ada satu kereta ni bawa laju tau. Aku pun apa lgi. Larilah selamatkn kau. Yg kau pun satu! Boleh pulak brhenti dkat situ apa kau hilang akal ka msatu hah! Kenapa tak lari ja huh! Menyusahkn aku betul!"
Katanya dan melihat kembali phonenya. Aku yg mendengar ceritanya itu brkelip-kelip mataku jadinya. "Lepas awak selamatkn saya. Apa jadi?" Soalku bodoh! Dia mengeluh dan kembali memandangku dgan pandangan gerunnya.
"Kau pengsanlah haishh! Aku dah tampar pipi kau banyak kali tapi kau langsung tak sedar tau! Then aku bawalah kau kesini. Fikirkn kau ada trcedera dimana. Tpi kepala kau trhantuk kena kereta ja. Sbabtu kau pengsan. Tak teruk mana pun."
Katanya lagi dan kembali memandang phonenya. Aku mengganguk faham dan memandang plastik yg diletakknnya tadi. Aku terus mengambilnya lalu membuka bekas makanan itu untuk melihat isi di dlamnya.
"Wargghhh! Nasi ayam!" Jeritku gembira! Nampaknya dia tahu apa favorite aku weii! Terus brsinar mata aku jadinya hekk! Dgan cepat aku mengambil sudu brdekatan dan mula menyuap nasi itu ke dlam mulutku.
Aku mengunyah penuh selera dgan hati yg gembira. Sambil mulutku sibuk menghancurkn makanan. Aku melihat Yoongi yg dari tadi sibuk melihat phonenya itu. Apa yg dia tengok tu? Hmm! Nak tau gakk!
Aku mula merangkak ke arahnya dan dduk dibelakangnya. Mataku melihat skrin phonenya. "Oh! Chat dgan yeochin rupanya." Kataku selamba membuatkn Yoongi trkejut dgan kehadiranku di belakangnya.
Dia terus brpaling memandangku. "Yak! Bila kau ada disini hah?" Soalnya dgan jeritan membuatkn kedua telingaku hampir pekak jadinya! "Kalau ya pon tanyalah baik²! Tak payah nk jerit mcam tu. Saya ada di depan awak ja. Bkannya ada jauh mana hmm!"
Kataku lalu menyambung suapanku. Kunyahanku trhenti apabila bekas makanan ditanganku diambil seseorang. Cepat saja mataku memandang Yoongi. Nasi yg ku hancurkn tadi ditelan.
"Yakk! Bagilah balik. Saya nak makan ni." Jeritku dan cuba merampas bekas makanan dari tangan Yoongi namun Yoongi sudahpun melarikannya jauh dari aku. Jahatnya T.T Aku lapar ni!
"Andwea! Siapa suruh kau dtang duduk secara mengejut di belakang aku tadi! Sekarang. Biar aku yg habiskn eh!" Katanya dan merampas juga sudu ditanganku. Dia mula menyuap makanan ke dlam mulutnya membuatkn aku mahu menangis saja jadinya.
"Huaa! Awak kata awak belikn untuk saya tapi awak yg makan mana boleh. Bagilah. Saya lapar ni. Huaaaaaa!!" Bajunya ku tarik dgan kuat sambil meraung kuat! Nah! Rasakan. Nak sangat kan kacau aku!
*MIN YOONGI*
Aku terasa yg seseorang sdang menarik kasar bajuku membuatkn aku brpaling memandangnya. Kelihatan Jiae sdang meraung seperti bayi yg mahukn susu. Senyuman trukir di bibirku dan aku menunjukkn muka seriusku semula.
Aku terus bangun dari ddukku membuatkn dia brhenti meraung. Melihatku yg sudahpun brdiri tegak dihadapannya. "Kau nak nasi ni?" Soalku lembut. Cepat saja dia menggangukkn kepalanya.
"Boleh ja." Kataku dan senyuman timbul di bibirnya. Dia terus menyuakn tangannya. Tanda mahu mengambil kembali bekas makanannya ini. "Kau suap aku sekali." Kataku dan terus senyumannya mati jadinya.
Di dlam hati..aku sudahpun gelak jahat trhadapnya. Haa! Nak makan sngt kan! Nahh ambil kau! "Awak kata awak dah makan tadi. Takkanlah nak makan lgi dgan saya? Tak kenyang ka?" Soalnya.
Aku menggeleng lalu dduk di sebelahnya semula. Mataku langsung tidak lepas memandang wajahnya. "So? Nak makan ka tak?" Soalku sambil mengangkat keningku beberapa kali trhadapnya.
Dia brfikir sejenak dan kemudiannya memandang wajahku kembali. Keluhan dilepasknnya dan dgan berat..dia brsuara. "Arraseo. Saya akan suap awak." Katanya dgan lemah membuatkn hatiku brsorak kemenangan!
Aku memberikn semula bekas makanan kepadanya dan dia terus mengambilnya tanpa brkata apa². "Buka mulut." Arahnya sambil menghalakn sudu kepadaku. Mulutku buka dan nasi brjaya mendarat ke dlam mulutku.
Aku mengunyahnya penuh brselera. Entah mengapa. Aku rasa nasi ni lebih sedap kalau disuap orang oho gedik lak aku ni aishh! Aku melihat Jiae yg sibuk mengunyah itu. Tiap kali aku pandang wajah dia..
Tak kira masa dia tidur atau apa. Dia tetap cantik bagi aku. Dan wajah tu lah sentiasa buat aku tak boleh tidur malam. Sentiasa teringat wajah dia ja. Aku harap..yg dia dapat hidup senang bila kontrak dia dah habis nnti.
Tapi..boleh ka aku lepaskn dia nnti? Boleh ka hati aku ni lepaskn dia? Boleh ka fikiran aku ni lupakn dia? Boleh ka aku buat smua tu?
*T B C*
Hye readears! How this chap? Fham x? Klau x fham komen or chat author k? Sorry sbab semalam x dpat publish chap ni eh. Dah siap dh chap ni ect but author rasa mcam x ok ja author write lain lah hehe rajin author write eh lol! K. Like always. Vote★Komen✔Thankss~!
#AuthorYumi!
YOU ARE READING
Love You Once Again||Suga Malay FF||[[-COMPLETE-]]
Fanfiction-Main Cast- Suga BTS as Min Yoongi/Suga Jiae Lovelyz as Yoo Jiae/Readears -Other Cast- BTS as BTS And Others.. -SINOPSIS- Memandangkn author dah tukar tajuknya. So author kena tukar jgk sinopsisnya hehek! LOVE YOU ONCE AGAIN[LYOA]Mengisahkn tentang...