Kapitel 24

2.2K 56 9
                                    

Da jeg er hjemme, siger jeg Hej til mor, og smutter ind på mit værelse. Jeg sætter mit hår op i en hestehale, og pakker min taske til imorgen. Det er onsdag, så vi har tideligt fri imorgen. Da jeg har pakket tasken, sætter jeg mig ved mit skrivebord, jeg sætter noget musik på. Mens jeg fjerner make-up, og tager cream på, synger jeg med på sangene. Da jeg er færdig, hopper jeg i nattøjet, og sætter mig i sengen med min mobil. Jeg går ind på Facebook, for at se om der sker noget nyt. Pludselig går døren op. Jeg forventer det er Thor, men det er det ikke. "Må jeg komme ind?"
"Ja selvfølgelig må du det, Krista" siger jeg. Krista træder ind, og lukker døren. Så går hun hen mod sengen. Jeg rykker mig lidt, så hun kan sidde her også. Hun sætter sig ved siden ad mig. "Må jeg fortælle dig noget?" Siger hun, og kigger på sine hænder, som er i hendes skød. "Selvfølgelig. Du kan fortælle mig alt, det ved du" siger jeg. Hun nikker. "Der er måske en jeg godt kan lide" siger hun lavt. "Hvad?!" Siger jeg, og et kæmpe smil breder sig på min mund. Hun rødmer. "Krista! Hvem er det?!" Siger jeg, og trækker hende ind til mig i et kram. "Det er en af Silles venner" siger hun. "Din bedste veninde Sille?" Spørger jeg. (Det skal lige siges at jeg ikke ved hvem Kristas bedste veninde er, så det er bare opdigtet😅) "ja hende Sille. Hun kender en der hedder Frederik, og han er bare sådan virkelig sød. Jeg har været sammen med ham 2 gange sammen med Sille, men vi skal være sammen på lørdag. Bare os to. Hjemme hos ham" siger hun. "Nurgh Krista! Det er din første forelskelse!" Siger jeg, og giver slip på hende. Hun rødmer igen. "Jeg er glad for, at vi kan sige alt til hinanden. Jeg følte ikke jeg ville sige det til mor. Det ville bare være akavet. Og Karl og Thor er drenge så..." Siger hun. "Krista du kan altid komme til mig!" Siger jeg. "Og du kan altid komme til mig" siger hun, og krammer mig. "Ja..." Siger jeg. Skal jeg fortælle hende det med Anthon? Eller skal jeg lade være? "Krista jeg stoler virkelig på dig! Og du må ikke sige det videre. Til nogen. Overhovedet! Okay?" Siger jeg. "Nej nej. Hvad er det?" Spørger hun. "Mig og Anthon... Vi er blevet kærester" siger jeg. "Ej hvor dejligt! Hvordan har Thor det med det?" Spørger hun. "Ja det er lige det. Han ved det ikke, og det skal han heller ikke! Så det er derfor det er vigtigt du ikke siger noget!" Siger jeg. "Jeg LOVER ikke at sige det. Hvor lang tid har i været sammen?" Spørger hun. "Imorgen har vi været sammen 1 uge" siger jeg, og rødmer. "Nurgh. Jeg er glad på dine vegne. Men jeg må nok også hellere komme i seng. Godnat" siger Krista, og rejser sig. "Godnat" siger jeg. Vi giver hinanden et kys på kinden, inden Krista går. Idet hun åbner døren, kommer Thor ind. "Godnat Thor" siger hun, og smutter forbi ham. Thor braser ind af døren. "Hvad er der galt med dig?" Spørger jeg, og retter mig op. "Jeg tror Anthon har fået en kæreste!" Siger han. Der går et sus gennem kroppen på mig. Først tror jeg det er en anden end mig, men den tanke glemmer jeg igen. Det kunne Anthon aldrig finde på. "Hvad er der så specielt i det?" Spørger jeg. "Han vil ikke fortælle mig hvem hun er!" Siger Thor. "Vi plejer at fortælle ALT til hinanden, men han siger det ikke!" Fortsætter han. "Rolig nu, måske er han bare ikke klar til at sige det endnu" siger jeg, for at beroglige ham. "Måske" mumler Thor, og tager sin t-shirt af. Jeg vender mig om, og ligger mig under dynen. Så slukker jeg lyset over min seng, og lukker øjnene. Thor fumler rundt, og gør sig klar til at gå i seng. Så bliver der stille, og han ligger i sin seng. "Jeg skal nok finde ud af hvem hende pigen er" siger han. Jeg håber virkelig ikke han finder ud af det. Foreløbig.

Min berømte storebror - CityboisWhere stories live. Discover now