MONING

182 8 2
                                    

Bunyi burung berkicauan pada waktu pagi mmg indah kedengaran. Korang seperti biasa melakukan aktiviti harian dgn berbasikal ke sekolah. Tiba2 korang terlihat sebuah kafe yg baru shj dibuka. Korang tergoda dgn bau haruman coklat yg dtgnya dari kafe itu.

[Korang POV]
"Aku x kira! Aku kena pergi ke kafe tu blk sekolah ni jugak!"ujar korang sendirian. Tiba2 lamunan korang diganggu oleh Joy. "Ape yg x kiranya Y/N? Kenapa kau ckp sorang2?"soal Joy yg pelik melihat kelakuan korang. "X de apa2. Aku saja ckp sorang2. Kenapa? Salah?"balas korang yg sdg menutupi rasa malu. "Eleh, mcm la aku ni baru kenal kau hari ni. Kita dh lama berkawan tau. Sejak dari zaman pampers lagi. X payah la kau nak cover depan aku ni."balas Joy oanjang lebar. "Hmm...yelah2!!"korang mengalah jugak pengakhirannya.

Sebaik sahaja korang dan Joy sampai sekolah, korang dan Joy pun ke kelas masing2.

SKIP...

Pada waktu rehat, korang dan Joy makan sama2 kat kantin. Tiba2 korang bersuara, "Joy ape kata lepas blk sekolah ni, kita singgah kafe yg baru buka tu nk x? Aku teringin nk mkn coklat kat situ."minta korang dlm nada yg perlahan. "Okay jugak. Aku mmg x de hal lepas sekolah ni."balas Joy sambil menyuap kimbap ke dlm mulutnya. "Yey!! Syg kau!"teriak korang kegembiraan. Joy hanya tersenyum apabila melihat kawan rapatnya [aka korang] begitu gembira.

BEHIND THE STORY (MALAY)Where stories live. Discover now